Περισσότεροι συνειδητοποιημένοι περιβαλλοντικά αποδείχθηκε ότι είναι οι βουλευτές μας καθώς οι επιλογές των οχημάτων που τους παρέχει και μισθώνει η Βουλή είναι με πολύ χαμηλές εκπομπές CO2.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr οι περισσότεροι βουλευτές έχουν επιλέξει diesel, υβριδικά, plug-in hybrid αλλά και ηλεκτρικά μοντέλα ενώ τα αμιγώς βενζινοκίνητα μοντέλα φαίνεται ότι αποσύρονται από τις επιλογές τους.
Το diesel φαίνεται ότι αποτελεί την πρώτη επιλογή των βουλευτών σε ποσοστό 37% εξαιτίας του πολύ χαμηλού κόστους χρήσης και της μεγάλης αυτονομίας που διαθέτουν τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα ιδίως κατά την πραγματοποίηση ταξιδιών και κίνησης σε αυτοκινητόδρομους.
Η δεύτερη πιο δημοφιλής κατηγορία φαίνεται ότι είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα σε ποσοστό 22% τα οποία έχουν επιλέξει κυρίως βουλευτές της Αττικής καθώς οι μεταφορικές τους ανάγκες περιορίζονται εντός της μεγαλούπολης και βέβαια οι συγκεκριμένοι βουλευτές που επέλεξαν τέτοια αυτοκίνητα είναι οι πλέον συνειδητοποιημένοι για την προστασία του περιβάλλοντος.
Η επόμενη πιο δημοφιλής κατηγορία αφορά στα plug-in υβριδικά μοντέλα σε ποσοστό 18% τα οποία φαίνεται ότι επιλέγουν κυρίως οι βουλευτές της Αττικής και Θεσσαλονίκης καθώς οι βασικές τους μετακινήσεις περιορίζονται εντός της πρωτεύουσας οπότε και η χρήση των ηλεκτροκινητήρων μειώνει στο ελάχιστο το κόστος χρήσης ενώ παράλληλα προστατεύουν και το περιβάλλον καθώς για τουλάχιστον 80 με 100 χλμ. κίνησης τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα δεν εκπέμπουν ρύπους αφού κινούνται ηλεκτρικά.
Αμέως μετά τοποθετούνται τα υβριδικά μοντέλα σε ποσοστό 8% στα οποία η μπαταρία τους φορτίζεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης οπότε δεν ξεμένουν ποτέ από ηλεκτρικό ρεύμα…
Στην τελευταία θέση της προτίμησης των βουλευτών βρίσκονται τα βενζινοκίνητα μοντέλα σε ποσοστό 6% τα οποία δεν συνδυάζονται με κάποιο υβριδικό σύστημα και εκπέμπουν υψηλότερους ρύπους και φυσικά έχουν υψηλότερο κόστος χρήσης.
Το best-seller μοντέλο που φαίνεται ότι έχουν επιλέξει οι περισσότεροι βουλευτές είναι το DS7 το οποίο διακρίνεται για την πολυτέλεια και την ποιότητα κατασκευής του ενώ παράλληλα η τοποθέτηση πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας μόλις 1,5 λίτρου και απόδοσης 130 ίππων που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων μειώνει στο ελάχιστο το κόστος χρήσης και απογειώνει την ευκολία κίνησης μέσα στις μεγαλουπόλεις.
Το δεύτερο best-seller μοντέλο που έχει κερδίσει αρκετούς βουλευτές είναι το Audi Q3 το οποίο επίσης διακρίνεται για την πολυτέλεια αλλά και το χαμηλό κόστος χρήσης.
Το τρίτο πιο δημοφιλές μοντέλο που έχουν επιλέξει αρκετοί βουλευτές δεν είναι άλλο από την Mercedes-Benz GLA την οποία επίσης έχουν επιλέξει με πετρελαιοκινητήρα αλλά και αυτόματο κιβώτιο.
Στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα best seller μοντέλο αναδείχθηκε το Audi Q4 e-tron με 285 ίππους και μπαταρία 77Kwh.
Στην δεύτερη θέση βρίσκεται η Mercedes-Benz EQA με απόδοση 190 ίππους και μπαταρία 66,5 kWh.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε το Peugeot e-2008 με απόδοση 136 ίππους και μπαταρία 50Kwh.
Επίσης κάποιοι βουλευτές επέλεξαν το ηλεκτρικό Seres και κάποιοι άλλο το Hyundai Kona ή το Kia EV6.
Τι ορίζει η νομοθεσία
Τα βουλευτικά αυτοκίνητα που χρονομισθώνονται από την Ελληνική Κυβέρνηση πρέπει να καλύπτουν συγκεκριμένες προδιαγραφές και δεν αφορούν όλες τις κατηγορίες οχημάτων.
Τα αυτοκίνητα που μπορούν να πάρουν με leasing οι Έλληνες βουλευτές καθορίζονται μετά από σχετική απόφαση που έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Πιο συγκεκριμένα, για τους βουλευτές Α’ και Β’ Αθηνών, Α’ και Β’ Πειραιώς και Επικρατείας προβλέπεται ανώτατο όριο κυβικών τα 1.600 κ.εκ., ενώ για τους βουλευτές των υπόλοιπων περιφερειών της χώρας και των Ελλήνων ευρωβουλευτών το όριο ανεβαίνει στα 2.000 κ.εκ.
Οι βουλευτές μπορούν να επιλέξουν χρονομίσθωση ηλεκτροκίνητων οχημάτων και για τις δύο κατηγορίες Βουλευτών. Επιτρέπεται, επίσης, η μίσθωση παντός τύπου και κατηγορίας επιβατηγού αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης ή υβριδικό, συμπεριλαμβανομένων των SUV με κίνηση στους δύο ή τέσσερις τροχούς, εξαιρουμένων των αυτοκινήτων ανοιχτού τύπου (cabriolet).
Το μηνιαίο μίσθωμα για τη μακροχρόνια μίσθωση (leasing) ηλεκτροκίνητων οχημάτων και για τις δύο κατηγορίες Βουλευτών, ορίζεται σε ποσό έως 800 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. Το μηνιαίο μίσθωμα για κάθε κατηγορία και τύπο αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης ή υβριδικό ορίζεται σε ποσό έως 470 ευρώ πλέον Φ.Π.Α., για τα αυτοκίνητα μέχρι 1.600 c.c. που αφορούν στους Βουλευτές Α’ και Β’ Αθηνών, Α’ και Β’ Πειραιώς και Επικρατείας και σε ποσό μέχρι 800 ευρώ πλέον Φ.Π.Α., για τα αυτοκίνητα μέχρι 2.000 c.c. που αφορούν στους Βουλευτές των υπολοίπων περιφερειών της Χώρας και στους Έλληνες Βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.