Την συμπλήρωση της Ελληνικής Νομοθεσίας σχετικά με την εγκατάσταση υποδομών φόρτισης σε νέα κτίρια με λιγότερες από 10 θέσεις προβλέπει το Εθνικό Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση επιδιώκοντας να μπει ένα τέλος στις αυθαίρετες μπαλατνέζες που κρέμονται από μπαλκόνια σε πυλωτές ή ακόμη και στα πεζοδρόμια.
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στο Εθνικό Σχέδιο ο Κώδικας οικολογικών κτιριακών προτύπων της Καλιφόρνιας έχει ήδη εισαχθεί το 2015, σύμφωνα με τον οποίο το 3% όλων των χώρων στάθμευσης σε εμπορικά κτίρια θα πρέπει να είναι έτοιμοι για υποδομές φόρτισης. Η πόλη του Λονδίνου καθόρισε επίσης ότι το 20% των χώρων στάθμευσης σε νέα κτίρια θα πρέπει να είναι εξοπλισμένο με υποδομές φόρτισης και ένα άλλο 20% θα πρέπει να είναι “έτοιμο για την ηλεκτροκίνηση“.
Η Ελληνική Νομοθεσία και συγκεκριμένα ο νόμος 4710/2020 στο Μέρος Β, Κεφάλαιο Γ, θέτει την απαίτηση για την εγκατάσταση υποδομών φόρτισης τόσο σε νέα κτίρια όσο και σε κτίρια υπό ανακαίνιση.
Ωστόσο υπάρχει κενό για τα νέα κτίρια με λιγότερες από 10 θέσεις στάθμευσης. Τα πρότυπα και οι οικοδομικοί κώδικες για τα νέα κτίρια θα πρέπει να συμπληρωθούν ώστε να συμπεριλάβουν τέτοια κτίρια, λαμβάνοντας υπόψη την επικείμενη νομοθεσία της ΕΕ σχετικά με τις κτιριακές απαιτήσεις για σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Δεν υπάρχει πρόβλεψη για κτίρια που δεν είναι ούτε νέα ούτε υπό ανακαίνιση (η εγκατάσταση υποδομών φόρτισης είναι προαιρετική).
Σε περίπτωση που περιλαμβάνονται δημόσια κτίρια, το μέτρο αυτό θα πρέπει να συντονιστεί και με τις αρμόδιες αρχές.
Οι αλλαγές στον οικοδομικό κώδικα δεν έχουν άμεσο αντίκτυπο στο περιβάλλον ενώ παράλληλα ο αντίκτυπος ενός αυξημένου μεριδίου των υποδομών φόρτισης σε κτίρια κατοικιών θα μπορούσε να μειωθεί με μια έξυπνη διαχείριση της φόρτισης, αποφεύγοντας την “ανεξέλεγκτη” φόρτιση.
Παράλληλα η φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων γίνεται κυρίως στο σπίτι κατά τη διάρκεια της νύχτας οπότε σύμφωνα με τα νέα πρότυπα κτιρίων και στάθμευσης θα εξασφαλίζεται ότι κάτι τέτοιο θα είναι απολύτως εφικτό.