Περιορίζονται οι απώλειες στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ του Carpress.gr. Ειδικότερα σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, έχουν ως εξής:
Ιούνιος 2020 | Ιούνιος 2019 | Μεταβολή | |
Καινούργια επιβατικά | 8.249 | 13.133 | -37,2% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 786 | 814 | -3,4% |
Καινούργια λεωφορεία | 19 | 46 | -58,7% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 4.889 | 5.097 | -4,1% |
Ιανουάριος- Ιούνιος 2020 | Ιανουάριος- Ιούνιος 2019 | Μεταβολή | |
Καινούργια επιβατικά | 36.570 | 65.557 | -44,2% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 3.500 | 4.239 | -17,4% |
Καινούργια λεωφορεία | 144 | 267 | -46,1% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 15.552 | 19.080 | -18,5% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικώνκαι στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Ιούνιο, έχει ως εξής:
Segment | Ιούνιος2020 | Ιούνιος 2019 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος-Ιούνιος 2020 | Ιανουάριος-Ιούνιος 2019 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 7,5% | 18,3% | -10,8 | 8,9% | 16,6% | -7,7 |
A-SUV | 1,4% | 1,4% | +0,0 | 1,7% | 1,5% | +0,2 |
A TOTAL | 8,9% | 19,7% | -10,7 | 10,6% | 18,1% | -7,5 |
B | 28,3% | 35,9% | -7,6 | 28,9% | 34,6% | -5,7 |
B-SUV | 17,9% | 11,0% | +6,8 | 18,1% | 10,7% | +7,4 |
B TOTAL | 46,2% | 46,9% | -0,7 | 47,0% | 45,3% | +1,7 |
C | 15,7% | 11,9% | +3,8 | 13,5% | 13,2% | +0,2 |
C-SUV | 23,6% | 15,3% | +8,3 | 22,3% | 16,9% | +5,4 |
C TOTAL | 39,3% | 27,1% | +12,1 | 35,8% | 30,2% | +5,7 |
D | 1,2% | 1,1% | +0,1 | 1,4% | 1,3% | +0,1 |
D-SUV | 2,7% | 2,3% | +0,4 | 2,6% | 1,9% | +0,7 |
D TOTAL | 3,9% | 3,4% | +0,5 | 4,0% | 3,2% | +0,8 |
E | 0,2% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,3% | +0,0 |
E-SUV | 0,3% | 0,1% | +0,1 | 0,3% | 0,2% | +0,1 |
E TOTAL | 0,5% | 0,3% | +0,2 | 0,5% | 0,5% | +0,1 |
F-G | 0,0% | 0,1% | +0,0 | 0,0% | 0,0% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,2% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
SPORTS | 0,2% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
MPV | 0,2% | 0,2% | +0,0 | 0,1% | 0,3% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 0,7% | 2,0% | -1,3 | 1,5% | 2,1% | -0,7 |
100,0% | 100,0% | +0,0 | 100,0% | 100,0% | +0,0 | |
(Εκ των οποίωνSUV | 46,0% | 30,3% | +15,7 | 45,2% | 31,3% | +13,9) |
Ιούνιος 2020 | Ιούνιος 2019 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος –
Ιούνιος 2020 |
Ιανουάριος –
Ιούνιος2019 |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘20* |
Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘19* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 56,2% | 73,3% | -17,1 | 56,7% | 68,7% | -12,0 | 52,3% | 57,2% | -4,9 |
Πετρέλαιο | 28,4% | 21,0% | +7,4 | 27,6% | 25,2% | +2,4 | 29,9% | 33,2% | -3,3 |
Υβριδικά (HEV) | 12,6% | 3,5% | +9,1 | 12,9% | 4,3% | +8,6 | 9,4% | 4,8% | +4,6 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 1,0% | 0,4% | +0,7 | 1,0% | 0,4% | +0,6 | 6,8% | 2,5% | +4,3 |
Φυσικό αέριο
(bi-fuel) |
1,6% | 1,2% | +0,4 | 1,7% | 1,0% | +0,8 | 1,6% | 2,3% | -0,7 |
Υγραέριο
(bi-fuel) |
0,2% | 0,7% | -0,5 | 0,0% | 0,5% | -0,4 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τοΜάιο ως εξής:
Μάιος 2020 | Μάιος 2019 | Μεταβολή | Ιανουάριος –Μάιος2020 | Ιανουάριος –Μάιος2019 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 581.161 | 1.217.259 | -52,3% | 3.331.715 | 5.692.828 | -41,5% |
ΕΕ 14(2) | 515.851 | 1.078.841 | -52,2% | 2.928.636 | 5.068.929 | -42,2% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 603.565 | 1.260.449 | -52,1% | 3.461.589 | 5.890.360 | -41,2% |
Ελλάδα | 4.497 | 13.832 | -67,5% | 28.321 | 52.424 | -46,0% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.