Επιβεβαιώθηκαν πλήρως οι πληροφορίες του Carpress.gr σχετικά με τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Μάιο οι οποίες κατέγραψαν τριψήφιο ποσοστό ανόδου σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ.
Ειδικότερα ο ΣΕΑΑ ανακοίνωσε πως με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Μάιος 2021 | Μάιος 2020 | Μάιος 2019 | Μεταβολή 2021/2020 | Μεταβολή 2021/2019 | |
Καινούργια επιβατικά | 10.850 | 4.497 | 13.832 | +141,3% | -21,6% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
933 | 522 | 740 | +78,7% | +26,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 47 | 5 | 67 | +840,0% | -29,9% |
Καινούργια δίκυκλα
(πλέον των 50 cc) |
5.395 | 3.655 | 4.845 | +47,6% | +11,4% |
Ιανουάριος – Μάιος 2021 | Ιανουάριος – Μάιος 2020 | Ιανουάριος – Μάιος 2019 | Μεταβολή Ιαν.-Μάι. 2021/2020 |
Μεταβολή Ιαν.-Μάι. 2021/2019 | |
Καινούργια επιβατικά | 44.487 | 28.321 | 52.424 | +57,1% | -15,1% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
4.511 | 2.714 | 3.425 | +66,2% | +31,7% |
Καινούργια λεωφορεία | 140 | 125 | 221 | +12,0% | -36,7% |
Καινούργια δίκυκλα
(πλέον των 50 cc) |
16.920 | 10.662 | 13.983 | +58,7% | +21,0% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Μάιο, έχει ως εξής:
Segment | Μάιος 2021 | Μάιος 2020 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος-Μάιος 2021 | Ιανουάριος-Μάιος 2020 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 13,1% | 6,1% | +7,0 | 9,5% | 9,3% | +0,2 |
A-SUV | 1,0% | 1,7% | -0,7 | 1,2% | 1,8% | -0,7 |
A TOTAL | 14,1% | 7,8% | +6,3 | 10,7% | 11,1% | -0,4 |
B | 27,7% | 29,6% | -1,9 | 29,4% | 29,1% | +0,3 |
B-SUV | 20,7% | 19,5% | +1,2 | 20,4% | 18,1% | +2,2 |
B TOTAL | 48,3% | 49,0% | -0,7 | 49,7% | 47,2% | +2,5 |
C | 11,2% | 12,1% | -0,9 | 12,8% | 12,8% | -0,1 |
C-SUV | 21,1% | 24,2% | -3,1 | 20,8% | 22,0% | -1,1 |
C TOTAL | 32,2% | 36,2% | -4,0 | 33,6% | 34,8% | -1,2 |
D | 1,1% | 1,8% | -0,7 | 1,9% | 1,5% | +0,4 |
D-SUV | 2,2% | 2,3% | -0,1 | 2,4% | 2,6% | -0,2 |
D TOTAL | 3,3% | 4,1% | -0,8 | 4,3% | 4,1% | +0,2 |
E | 0,2% | 0,2% | -0,1 | 0,2% | 0,2% | -0,1 |
E-SUV | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,4% | 0,3% | +0,0 |
E TOTAL | 0,5% | 0,5% | +0,0 | 0,5% | 0,6% | +0,0 |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,0% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
SPORTS | 0,3% | 0,2% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
MPV | 0,1% | 0,2% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,9% | 1,6% | -0,7 | 0,8% | 1,7% | -0,9 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίωνSUV | 45,4% | 48,2% | -2,7 | 45,2% | 45,0% | +0,2) |
Μάιος 2021 | Μάιος 2020 | Διαφ. | Ιαν. –
Μάιος 2021 |
Ιαν. –
Μάιος |
Διαφ. |
Μερ. αγ.
στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘21* |
Μερ. αγ.
στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘20* |
Διαφ. | |
Βενζίνη | 54,5% | 55,5% | -1,0 | 51,0% | 56,9% | -5,9 | 42,2% | 52,3% | -10,1 |
Πετρέλαιο | 17,1% | 26,9% | -9,8 | 19,9% | 27,4% | -7,4 | 23,2% | 29,9% | -6,7 |
Υβριδικά (HEV) | 20,5% | 14,4% | +6,1 | 21,4% | 13,0% | +8,5 | 18,4% | 9,4% | +9,0 |
Επαναφο-ρτιζόμενα (BEV-PHEV) | 5,1% | 1,3% | +3,8 | 5,3% | 1,0% | +4,4 | 13,9% | 6,8% | +7,1 |
Φυσικό αέριο | 0,9% | 1,8% | -0,8 | 1,2% | 1,8% | -0,6 | 2,4% | 1,6% | +0,8 |
Υγραέριο
|
1,8% | 0,0% | +1,8 | 1,2% | 0,0% | +1,2 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Απρίλιο ως εξής:
Απρίλιος 2021 | Απρίλιος 2020 | Μεταβολή | Ιαν. –Απρ. 2021 | Ιαν. –Απρ. 2020 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 862.226 | 270.651 | +218,6% | 3.422.439 | 2.750.659 | +24,4% |
ΕΕ 14(2) | 759.774 | 223.946 | +239,3% | 3.032.352 | 2.412.886 | +25,7% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 898.227 | 287.832 | +212,1% | 3.553.335 | 2.858.132 | +24,3% |
Ελλάδα | 10.198 | 2.434 | +319,0% | 33.637 | 23.824 | +41,2% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.