Επιβεβαιώθηκε πλήρως το ρεπορτάζ του Carpress.gr σχετικά με τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Απρίλιο στον οποίο καταγράφηκε τριψήφιο ποσοστό ανόδου. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Απρίλιος 2021 | Απρίλιος 2020 | Απρίλιος 2019 | Μεταβολή 2021/2020 | Μεταβολή 2021/2019 | |
Καινούργια επιβατικά | 10.198 | 2.434 | 12.303 | +319,0% | -17,1% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
1.006 | 444 | 662 | +126,6% | +52,0% |
Καινούργια λεωφορεία | 34 | 7 | 40 | +385,7% | -15,0% |
Καινούργια δίκυκλα
(πλέον των 50 cc) |
4.377 | 921 | 3.336 | +375,2% | +31,2% |
Ιανουάριος -Απρίλιος 2021 | Ιανουάριος -Απρίλιος 2020 | Ιανουάριος -Απρίλιος 2019 | Μεταβολή Ιαν.-Απρ. 2021/2020 |
Μεταβολή Ιαν.-Απρ. 2021/2019 | |
Καινούργια επιβατικά | 33.637 | 23.824 | 38.592 | +41,2% | -12,8% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
3.578 | 2.192 | 2.685 | +63,2% | +33,3% |
Καινούργια λεωφορεία | 93 | 120 | 154 | -22,5% | -39,6% |
Καινούργια δίκυκλα
(πλέον των 50 cc) |
11.525 | 7.007 | 9.138 | +64,5% | +26,1% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Απρίλιο, έχει ως εξής:
Segment | Απρίλιος 2021 | Απρίλιος 2020 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος-Απρίλιος 2021 | Ιανουάριος-Απρίλιος 2020 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 9,6% | 6,4% | +3,2 | 8,4% | 9,9% | -1,5 |
A-SUV | 1,1% | 1,6% | -0,5 | 1,2% | 1,9% | -0,7 |
A TOTAL | 10,6% | 8,0% | +2,7 | 9,6% | 11,8% | -2,2 |
B | 28,0% | 27,3% | +0,8 | 29,9% | 29,0% | +0,9 |
B-SUV | 21,1% | 16,5% | +4,7 | 20,3% | 17,9% | +2,4 |
B TOTAL | 49,2% | 43,8% | +5,4 | 50,2% | 46,9% | +3,3 |
C | 14,3% | 14,7% | -0,4 | 13,3% | 13,0% | +0,3 |
C-SUV | 19,6% | 25,5% | -5,9 | 20,7% | 21,6% | -0,8 |
C TOTAL | 33,9% | 40,1% | -6,3 | 34,0% | 34,5% | -0,5 |
D | 2,0% | 1,5% | +0,5 | 2,1% | 1,4% | +0,7 |
D-SUV | 2,4% | 3,3% | -0,9 | 2,4% | 2,7% | -0,2 |
D TOTAL | 4,3% | 4,8% | -0,4 | 4,6% | 4,1% | +0,5 |
E | 0,2% | 0,2% | -0,0 | 0,2% | 0,2% | -0,1 |
E-SUV | 0,4% | 0,8% | -0,4 | 0,4% | 0,3% | +0,0 |
E TOTAL | 0,6% | 1,0% | -0,5 | 0,5% | 0,6% | +0,0 |
F-G | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,0% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,3% | 0,3% | -0,1 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
SPORTS | 0,1% | 0,2% | -0,2 | 0,1% | 0,1% | -0,1 |
MPV | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,9% | 1,7% | -0,8 | 0,7% | 1,7% | -1,0 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίωνSUV | 44,7% | 47,7% | -3,1 | 45,2% | 44,4% | +0,7) |
Απρ. 2021 | Απρ. 2020 | Διαφ. | Ιαν. –
Απρ. 2021 |
Ιαν. –
Απρ |
Διαφ. | Μερ. αγ.
στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘21* |
Μερ. αγ.
στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘20* |
Διαφ | |
Βενζίνη | 51,6% | 46,9% | +4,7 | 49,8% | 57,1% | -7,3 | 42,2% | 52,3% | -10,1 |
Πετρέλαιο | 19,3% | 30,8% | -11,4 | 20,9% | 27,4% | -6,6 | 23,2% | 29,9% | -6,7 |
Υβριδικά (HEV) | 22,1% | 17,8% | +4,3 | 21,7% | 12,7% | +9,1 | 18,4% | 9,4% | +9,0 |
Επαναφο-ρτιζόμενα (BEV-PHEV) | 5,1% | 2,6% | +2,4 | 5,4% | 0,9% | +4,5 | 13,9% | 6,8% | +7,1 |
Φυσικό αέριο | 0,9% | 1,9% | -1,1 | 1,2% | 1,8% | -0,6 | 2,4% | 1,6% | +0,8 |
Υγραέριο | 1,1% | 0,0% | +1,1 | 0,9% | 0,0% | +0,9 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Μάρτιο ως εξής:
Μάρ. 2021 | Μάρ. 2020 | Μετ. | Ιαν. –Μάρ.2021 | Ιαν. –Μάρ.2020 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 1.062.446 | 567.253 | +87,3% | 2.560.330 | 2.480.186 | +3,2% |
ΕΕ 14(2) | 946.808 | 487.967 | +94,0% | 2.272.747 | 2.189.088 | +3,8% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 1.103.960 | 598.338 | +84,5% | 2.655.226 | 2.570.478 | +3,3% |
Ελλάδα | 8.984 | 3.743 | +140,0% | 23.439 | 21.390 | +9,6% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.