Τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) επιβεβαίωσαν πλήρως το ρεπορτάζ του Carpress.gr σχετικά με τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων τον Οκτώβριο στην Ελλάδα.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Οκτ. 2021 |
Οκτ. 2020 |
Οκτ. 2019 |
Μετ. 2021 /2020 |
Μετ. 2021 /2019 |
|
Καινούργια επιβατικά | 6.336 | 6.847 | 7.276 | -7,5% | -12,9% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
928 | 635 | 635 | +46,1% | +46,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 32 | 30 | 41 | +6,7% | -22,0% |
Ιαν. -Οκτ. 2021 | Ιαν. -Οκτ. 2020 | Ιανουάριος -Οκτώβριος 2019 | Μετ. Ιαν.-Οκτ. 2021/2020 |
Μετ. Ιαν.-Οκτ. 2021/2019 |
|
Καινούργια επιβατικά | 88.094 | 66.893 | 100.048 | +31,7% | -11,9% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
9.371 | 6.020 | 6.929 | +55,7% | +35,2% |
Καινούργια λεωφορεία | 349 | 262 | 334 | +33,2% | +4,5% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Οκτώβριο, έχει ως εξής:
Segment | Οκτ. 2021 | Οκτ. 2020 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιαν.-Οκτ. 2021 | Ιαν.-Οκτ. 2020 | Διαφ.
(μονάδες μεριδίου) |
A | 7,7% | 8,5% | -0,8 | 10,0% | 9,2% | +0,8 |
A-SUV | 1,2% | 1,7% | -0,6 | 1,3% | 1,6% | -0,3 |
A TOTAL | 8,9% | 10,2% | -1,3 | 11,3% | 10,7% | +0,5 |
B | 20,8% | 27,5% | -6,8 | 27,4% | 28,7% | -1,2 |
B-SUV | 26,6% | 19,8% | +6,8 | 21,8% | 18,8% | +3,0 |
B TOTAL | 47,3% | 47,3% | +0,0 | 49,2% | 47,5% | +1,7 |
C | 11,5% | 15,2% | -3,7 | 12,7% | 13,9% | -1,2 |
C-SUV | 25,6% | 22,0% | +3,6 | 20,6% | 21,6% | -1,1 |
C TOTAL | 37,1% | 37,2% | -0,1 | 33,2% | 35,5% | -2,3 |
D | 1,7% | 1,4% | +0,3 | 1,9% | 1,5% | +0,4 |
D-SUV | 3,3% | 2,0% | +1,2 | 2,6% | 2,6% | +0,0 |
D TOTAL | 4,9% | 3,4% | +1,5 | 4,5% | 4,0% | +0,4 |
E | 0,3% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
E-SUV | 0,3% | 0,4% | -0,1 | 0,4% | 0,3% | +0,1 |
E TOTAL | 0,6% | 0,5% | +0,1 | 0,5% | 0,5% | +0,0 |
F-G | 0,1% | 0,0% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
F-G TOTAL | 0,2% | 0,2% | -0,1 | 0,2% | 0,2% | -0,1 |
SPORTS | 0,2% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
MPV | 0,0% | 0,3% | -0,3 | 0,1% | 0,2% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,8% | 0,5% | +0,3 | 0,9% | 1,1% | -0,3 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίωνSUV | 57,0% | 46,2% | +10,8 | 46,8% | 45,1% | +1,7) |
Οκτ. 2021 |
Οκτ. 2020 | Διαφ. | Ιαν. –
Οκτ. 2021 |
Ιαν. –
Οκτ |
Διαφ. | Μερ. αγ.
στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘21* |
Μερ. αγ.
στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘20* |
Διαφ. | |
Βενζίνη | 43,0% | 48,6% | -5,6 | 50,4% | 56,0% | -5,6 | 41,3% | 50,3% | -9,0 |
Diesel | 16,6% | 26,7% | -10,1 | 17,7% | 26,5% | -8,7 | 20,5% | 29,0% | -8,5 |
Hybrid | 27,4% | 17,6% | +9,8 | 22,7% | 13,7% | +9,0 | 19,4% | 10,6% | +8,8 |
BEV- PHEV |
9,0% | 3,2% | +5,8 | 6,1% | 1,7% | +4,4 | 16,1% | 8,1% | +8,0 |
CNG | 1,4% | 1,6% | -0,2 | 1,3% | 1,7% | -0,4 | 2,7% | 2,0% | +0,9 |
LPG | 2,7% | 2,4% | +0,3 | 1,7% | 0,5% | +1,2 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Σεπτέμβριο ως εξής:
Σεπτ. 2021 | Σεπτ. 2020 | Μεταβολή | Ιαν. –Σεπτ.2021 | Ιαν. –Σεπτ. 2020 | Μετ. | |
ΕΕ(1) | 718.598 | 934.039 | -23,1% | 7.526.616 | 7.057.927 | +6,6% |
ΕΕ 14(2) | 632.845 | 832.501 | -24,0% | 6.611.714 | 6.235.608 | +6,0% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 757.411 | 972.062 | -22,1% | 7.845.307 | 7.324.133 | +7,1% |
Ελλάδα | 6.612 | 7.107 | -7,0% | 81.758 | 60.046 | +36,2% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.