Επιβεβαιώθηκαν πλήρως οι πληροφορίες του Carpress.gr για την συνέχιση της τρελής κούρσας καθόδου που καταγράφουν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ελλάδα τον Μάιο.
Όπως αναφέρει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΑΑ) οι πωλήσεις κατέγραψαν πτώση άνω του 67% τον πέμπτο μήνα του 2020 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.
Ειδικότερα ο ΣΕΑΑ επισημαίνει ότι με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, έχουν ως εξής:
Μάιος 2020 | Μάιος 2019 | Μεταβολή | |
Καινούργια επιβατικά | 4.497 | 13.832 | -67,5% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 522 | 740 | -29,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 5 | 67 | -92,5% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 3.655 | 4.845 | -24,6% |
Ιανουάριος-Μάιος 2020 | Ιανουάριος-Μάιος 2019 | Μεταβολή | |
Καινούργια επιβατικά | 28.321 | 52.424 | -46,0% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 2.714 | 3.425 | -20,8% |
Καινούργια λεωφορεία | 125 | 221 | -43,4% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 10.663 | 13.983 | -23,7% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Μάιο, έχει ως εξής:
Segment | Μάιος 2020 | Μάιος 2019 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος-Μάιος 2020 | Ιανουάριος-Μάιος 2019 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 6,3% | 20,8% | -14,5 | 9,3% | 16,1% | -6,8 |
A-SUV | 1,7% | 2,1% | -0,4 | 1,8% | 1,6% | +0,3 |
A TOTAL | 8,0% | 22,9% | -14,9 | 11,2% | 17,7% | -6,5 |
B | 29,5% | 34,4% | -4,8 | 29,1% | 34,3% | -5,2 |
B-SUV | 19,2% | 8,2% | +11,1 | 18,1% | 10,6% | +7,6 |
B TOTAL | 48,8% | 42,6% | +6,2 | 47,2% | 44,9% | +2,3 |
C | 12,0% | 12,6% | -0,6 | 12,8% | 13,6% | -0,8 |
C-SUV | 23,9% | 14,9% | +9,0 | 21,9% | 17,3% | +4,6 |
C TOTAL | 36,0% | 27,5% | +8,4 | 34,8% | 30,9% | +3,8 |
D | 1,8% | 1,6% | +0,3 | 1,5% | 1,4% | +0,1 |
D-SUV | 2,3% | 1,8% | +0,4 | 2,6% | 1,8% | +0,8 |
D TOTAL | 4,1% | 3,4% | +0,7 | 4,1% | 3,2% | +0,9 |
E | 0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
E-SUV | 0,3% | 0,1% | +0,2 | 0,3% | 0,2% | +0,1 |
E TOTAL | 0,5% | 0,4% | +0,1 | 0,6% | 0,5% | +0,0 |
F-G | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,0% | 0,0% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,2% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
SPORTS | 0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
MPV | 0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,1% | 0,3% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 1,8% | 2,4% | -0,6 | 1,7% | 2,2% | -0,4 |
100,0% | 100,0% | +0,0 | 100,0% | 100,0% | +0,0 | |
(Εκ των οποίωνSUV | 47,7% | 27,3% | +20,3 | 44,9% | 31,6% | +13,3) |
Μάιος 2020 | Μάιος 2019 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος –
Μάιος 2020 |
Ιανουάριος –
Μάιος2019 |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘20* |
Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘19* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 55,7% | 70,4% | -14,8 | 56,9% | 67,6% | -10,7 | 52,3% | 57,2% | -4,9 |
Πετρέλαιο | 27,0% | 22,9% | +4,1 | 27,4% | 26,2% | +1,2 | 29,9% | 33,2% | -3,3 |
Υβριδικά (HEV) | 14,2% | 4,5% | +9,7 | 12,9% | 4,5% | +8,4 | 9,4% | 4,8% | +4,6 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 1,3% | 0,4% | +0,9 | 1,0% | 0,4% | +0,6 | 6,8% | 2,5% | +4,3 |
Φυσικό αέριο
(bi-fuel) |
1,8% | 1,3% | +0,5 | 1,8% | 0,9% | +0,9 | 1,6% | 2,3% | -0,7 |
Υγραέριο
(bi-fuel) |
0,1% | 0,5% | -0,5 | 0,0% | 0,4% | +0,0 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τονΑπρίλιο ως εξής:
Απρίλιος 2020 | Απρίλιος 2019 | Μεταβολή | Ιανουάριος –Απρίλιος2020 | Ιανουάριος –Απρίλιος2019 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 270.682 | 1.143.046 | -76,3% | 2.750.845 | 4.475.561 | -38,5% |
ΕΕ 14(2) | 223.983 | 1.015.550 | -77,9% | 2.413.078 | 3.990.080 | -39,5% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 287.861 | 1.184.117 | -75,7% | 2.858.315 | 4.629.903 | -38,3% |
Ελλάδα | 2.434 | 12.303 | -80,2% | 23.824 | 38.592 | -38,3% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.