Η Ελλάδα αποτελεί μια πρωτοπόρο χώρα στην μεταφορά ηλεκτρικών αλλά και άλλων οχημάτων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα με πλοία καθώς το ελληνικό υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής πρώτο στην ΕΕ δημοσίευσε τους όρους και τις προϋποθέσεις μεταφοράς των παραπάνω οχημάτων.
Οι περισσότερες ακτοπλοϊκές και ναυτιλιακές εταιρείες έχουν συμμορφωθεί με την εγκύκλιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ωστόσο όπως αποδεικνύεται υπάρχει ήδη και κάποια ακτοπλοϊκή οι οποία απαγορεύει κυριολεκτικά την μεταφορά ηλεκτρικών, plug-in υβριδικών αλλά και οχημάτων που φέρουν συστήματα υγραεριοκίνηση ή αεριοκίνησης!
Όπως αποκαλύπτει το Carandmotor.gr ακτοπλοϊκή εταιρεία αναγράφει ξεκάθαρα στην online έκδοση των εισιτηρίων για τα πλοία της ότι: «Τα οχήματα που λειτουργούν με εναλλακτικά καύσιμα (ηλεκτρικά οχήματα ή οχήματα που χρησιμοποιούν υγροποιημένα και συμπιεσμένα αέρια καύσιμα) δεν επιτρέπονται στο πλοίο.»
Με αυτό την λιτή επισήμανση η ακτοπλοϊκή εταιρεία ενημερώνει τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών, plug-in υβριδικών αλλά και υγραεριοκίνητων ή αεριοκίνητων οχημάτων ότι δεν μπορούν να τα μεταφέρουν με τα πλοία της!
Με αυτή την κίνηση η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή εταιρεία δημιουργεί ένα τεράστιο πρόβλημα στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης ή της υγραεριοκίνησης ή αεριοκίνησης ενώ απαγορεύει την μετακίνηση των ηλεκτρικών ή άλλων οχημάτων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα είτε ανήκουν σε τουρίστες είτε σε κατοίκους των νησιών πο πραγματοποιούν δρομολόγια τα πλοία της εταιρείας.
Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση και υιοθετηθεί και από άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες το μόνο σίγουρο είναι ότι θα δημιουργηθεί τεράστιο πρόβλημα στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης αλλά και στα οχήματα που κινούνται με Υγραέριο ή Φυσικό Αέριο καθυστερώντας περαιτέρω την μετάβαση της Ελλάδας σε μια πιο καθαρή αυτοκίνηση!
Η εγκύκλιος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Ξεκάθαρη είναι η νομοθετική παρέμβαση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σχετικά με την μεταφορά των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων στα πλοία.
Πιο συγκεκριμένα η εγκύκλιος αναγράφει ότι: «Σύμφωνα με στοιχεία που περιλαμβάνονται στο (β) σχετικό, υπάρχει αυξανόμενη χρήση οχημάτων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα (Alternative Fuel Vehicles AFVs) και τα οποία μεταφέρονται από πλοία. Στα AFVs περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που φέρουν συσσωρευτές (μπαταρίες) και τα οχήματα που χρησιμοποιούν υγροποιημένα και συμπιεσμένα αέρια καύσιμα.
Πέραν των υφιστάμενων προβλέψεων της διεθνούς, ενωσιακής και εθνικής νομοθεσίας περί ασφάλειας ναυσιπλοΐας κατά τη φόρτωση AFVs καταγραφή του είδους τους και της θέσης στην οποία στοιβάζονται επί του πλοίου και τοποθετούνται από το πλήρωμα καταλλήλως ιμάντες σε εμφανές σημείο των οχημάτων. Σε αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά έλεγχος θερμοκρασίας συσσωρευτών. Επισήμανση στους επιβάτες-οδηγούς της ανάγκης για άμεση ενημέρωση του πληρώματος σε περίπτωση λήψης οποιαδήποτε ένδειξης συναγερμού από το όχημά τους.
Σε αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά το επίπεδο φόρτισης των συσσωρευτών τους να μην υπερβαίνει το 40% της συνολικής χωρητικότητας αυτής.
Σε οχήματα λοιπών εναλλακτικών καυσίμων, όπως υγραερίου ή φυσικού αερίου οι δεξαμενές τους να μην περιέχουν καύσιμο άνω του 50% της συνολικής τους χωρητικότητας.»