Ξεκάθαρος ήταν ο νέος Καγκελάριος της Γερμανίας κ. Friedrich Merz σχετικά με την στήριξη των αυτοκινητοβιομηχανιών που αποτελεί και την βαριά βιομηχανία της χώρας ενώ ξεκαθαρίζει ότι η χώρα του θα ταχθεί ενάντια στην υποχρεωτικότητα για ηλεκτροκίνηση στους εταιρικούς στόλους αυτοκινήτων!
Πιο συγκεκριμένα ο κ. Friedrich Merz τόνισε ότι: «Θέλουμε να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε μια ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία και βιομηχανία προμηθευτών και να εγγυηθούμε τις θέσεις εργασίας στη χώρα μας. Για αυτό τον λόγο θα συνεχίσουμε την προώθηση των περιφερειακών δικτύων μετασχηματισμού και για το σκοπό αυτό και μετά το 2025. Η Γερμανία είναι ξεκάθαρα συνδεδεμένη με την αυτοκινητοβιομηχανία η οποία προσφέρει εκατομμύρια θέσεις εργασίας. Για να το κάνουμε αυτό, βασιζόμαστε στην ανοικτή τεχνολογία. Οι στόχοι μείωσης των εκπομπών CO2 για βαρέα επαγγελματικά οχήματα είναι προτιμότεροι, καταρχήν, ενώ χαιρετίζουμε την ηλεκτροκίνηση στους στόλους εταιρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο απορρίπτουμε κατηγορηματικά την υποχρεωτικότητα της ηλεκτροκίνησης στους στόλους! Χαιρετίζουμε την ηλεκτροκίνηση των στόλων οχημάτων, αλλά απορρίπτουμε ρητά μια γενική νόμιμη ποσόστωση!»
Μεταξύ των μέτρων στήριξης της ηλεκτροκίνησης το πρόγραμμα της Γερμανικής κυβέρνησης περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
-Φορολογικό όφελος για τα εταιρικά αυτοκίνητα με αύξηση του μεικτού ορίου τιμής για το φορολογικό κίνητρο για τα ηλεκτρικά οχήματα στις 100.000 ευρώ.
-Ειδική απόσβεση για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
-Η φοροαπαλλαγή για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα ισχύει μέχρι το 2035.
Ένα πρόγραμμα για νοικοκυριά χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος που χρηματοδοτείται από το Κοινωνικό Ταμείο της ΕΕ για το Κλίμα για να υποστηρίξει ειδικά τη μετάβαση σε μια κινητικότητα φιλική προς το κλίμα.
-Προώθηση plug-in υβριδικής τεχνολογίας (PHEV) και ηλεκτρικών οχημάτων με επέκταση αυτονομίας (EREV) και αντίστοιχης ρύθμισης σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
-Η επιταχυνόμενη επέκταση και εξασφάλιση της χρηματοδότησης για ένα δίκτυο φόρτισης αυτοκινήτων και φορτηγών.
-Εξαίρεση φορτηγών μηδενικών εκπομπών από διόδια μετά το 2026.
-Προώθηση υποδομής φόρτισης υδρογόνου για επαγγελματικά οχήματα.
-Θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις ώστε η αυτόνομη οδήγηση να γίνει μέρος των τακτικών λειτουργιών.
-Θα αναπτυχθεί η παραγωγή κυψελών μπαταρίας, συμπεριλαμβανομένης της εξόρυξης πρώτων υλών, αλλά και της ανακύκλωσής τους.
Η χαλυβουργία και η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζουν τεράστιες διαρθρωτικές προκλήσεις. Ταυτόχρονα, η αμυντική βιομηχανία πρέπει γρήγορα και αναπτύσσονται κλιμακωτά σε μεγάλη κλίμακα. Η Γερμανική κυβέρνηση εξετάζει λοιπόν πώς γίνεται η μετατροπή και η αναβάθμιση οι υπάρχουσες μονάδες μπορούν να υποστηριχθούν για να καλύψουν τις ανάγκες της αμυντικής βιομηχανίας.