Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναγράφουν στα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων τους μια ορισμένη κατανάλωση καυσίμου. Το ίδιο ισχύει και για τις εκπομπές CO2. Ωστόσο μια έρευνα ανέδειξε μεταξύ των μετρήσεων και της πραγματικότητας η διαφορά είναι μεγαλύτερη από 18%.
Είναι ανακριβείς οι εγκρίσεις CO2;
Είναι μια start-up που ειδικεύεται στην οικολογική μετάβαση των εταιρικών στόλων, η οποία έχει μετρήσει τις πραγματικές εκπομπές σχεδόν 10.000 αυτοκινήτων και οχημάτων κοινής ωφέλειας ανατρέπει τα πάντα σχετικά με τις πραγματικές εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων. Η εταιρεία ονομάζεται Nelson Mobility και παρακολουθούσε τη διαφορά μεταξύ των στοιχείων που αναγράφονται στις εγκρίσεις τύπου και της πραγματικότητας. Το αποτέλεσμα είναι σαφές: περίπου 18,6% διαφορά μεταξύ των εγκεκριμένων εκπομπών CO2 και της πραγματικότητας.
Στην πραγματικότητα, αυτό δεν προκαλεί έκπληξη. Όποιος έχει δει ποτέ τα δεδομένα του κατασκευαστή του οχήματός του πριν το συγκρίνει με την πραγματικότητα, το γνωρίζει αυτό. Υπάρχει διαφορά μεταξύ έγκρισης τύπου και πραγματικότητας. Στην πραγματικότητα, όλα τα αυτοκίνητα καταναλώνουν περισσότερες ποσότητες καυσίμων από αυτό που διαφημίζουν όπως επίσης και εκπέμπουν περισσότερο CO2.
Ωστόσο, το 2020, ο νέος τρόπος μέτρησης WLTP που αφορά στις καταναλώσεις αλλά και στις εκπομπές CO2 βελτίωσε τη διαφορά μεταξύ εργαστηριακών και πραγματικών μετρήσεων καθώς οι νέες μετρήσεις είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα σε σχέση με την παλαιότερη μέτρηση NEDC.
Γιατί τόση διαφορά;
Ας επιστρέψουμε στο γεγονός ότι αυτό δεν αποτελεί έκπληξη. Κάθε μελέτη που πραγματοποιήθηκε για το θέμα μας δείχνει ότι η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 δεν είναι πραγματικά αντιπροσωπευτικές. Αλλά η τελευταία μελέτη που πραγματοποιήθηκε από τη νεοσύστατη εταιρεία Nelson Mobility στοχεύει να είναι πιο ακριβής. Επικεντρώθηκαν στα επαγγελματικά οχήματα. Αλλά μετρήθηκε ένας πίνακας 9.624 οχημάτων. Μεταξύ αυτών, υπήρχαν στην πραγματικότητα 5.054 οχήματα κοινής ωφέλειας, 2.546 αυτοκίνητα πόλης και 2.024 σεντάν.
Δεν αποτελεί έκπληξη ότι τα οχήματα που μετρήθηκαν εκπέμπουν 18,6% περισσότερες εκπομπές CO2 από αυτές που ανακοινώνονται στις εγκρίσεις τύπου. Τα μικρά αυτοκίνητα παρουσιάζουν μόνο περίπου 16% διαφορά. Η μελέτη αποκαλύπτει ότι αυτό μπορεί επομένως να αντιπροσωπεύει μεταξύ 473 και 751 kg επιπλέον CO2 κάθε χρόνο ωστόσο η πραγματική ανησυχία στον ορίζοντα είναι ότι αυτό σίγουρα δεν πρόκειται να αλλάξει.