Μέχρι σήμερα η τοποθέτηση ηλεκτροκινητήρα σε κάποιο παλαιό αυτοκίνητο θεωρείται απαγορευμένη στην Ελλάδα. Ωστόσο όπως φαίνεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκει ενδιαφέρουσα την συγκεκριμένη μετατροπή καθώς τα παλαιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα θα μετατραπούν σε οχήματα με μηδενικές εκπομπές!
Αυτό αποκαλύφθηκε και στις δηλώσεις της υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου κατά την παρουσίαση των πληρωμάτων που συμμετέχουν στο 26ο Monte – Carlo Historic Rally.
Πιο συγκεκριμένα η κ. Αλεξοπούλου τόνισε ότι: «Κοιτούσα τις προηγούμενες μέρες την μετατροπή ενός παλιού κλασικού Mini σε αμιγώς ηλεκτρικό. Δεν ξέρω αν αυτό είναι το μέλλον για τα παλιά αυτοκίνητα, σίγουρα όμως έχει ενδιαφέρον. Είμαι βέβαιη όμως πως το παρόν και το μέλλον της αυτοκίνησης είναι εξηλεκτρισμένο. Το δεικνύουν τα στοιχεία νέων οχημάτων το 2023.»
Παράλληλα η Υφυπουργός αποκάλυψε ότι έρχεται το τέλος του σβησίματος των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τις επόμενες εβδομάδες θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ο νέος ΚΟΚ επισημαίνοντας ότι: «Διαμορφώνεται μια ολοκληρωμένη πολιτική ποινών για τις παραβάσεις, η οποία επικεντρώνεται στην οδική ασφάλεια χωρίς να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που θα αντιστοιχούν στη σοβαρότητα την επικινδυνότητα της κάθε παράβασης, αλλά και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων.»
Όσον αφορά στη συμβολή των οδηγών κλασικών αυτοκινήτων η κ. Αλεξοπούλου ζήτησε να επικοινωνηθούν οι καλές πρακτικές, ώστε να βελτιωθεί η Οδική Ασφάλεια στη χώρα μας ενώ ειδικά για τα ιστορικά οχήματα, τέθηκε σε λειτουργία η ηλεκτρονική εφαρμογή για την καταχώρηση τους στο μητρώο αδειών κυκλοφορίας οχημάτων του Υπουργείου Μεταφορών.
Αναφερόμενη στην ηλεκτροκίνηση, τόνισε ότι το παρόν και το μέλλον της αυτοκίνησης είναι εξηλεκτρισμένο. Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως επισήμανε, το 2023 ταξινομήθηκαν 6 χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη χώρα μας, ενώ μέχρι σήμερα στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» έχουν υποβληθεί 20.577 αιτήσεις και από αυτές έχουν υπαχθεί 19.571 για επιδότηση. Ανακοίνωσε, δε, ότι την ερχόμενη εβδομάδα, λόγω εφαρμογής της 45ημερης προθεσμίας για υποβολή παραγγελίας με προκαταβολή, αναμένεται σημαντική αποδέσμευση κεφαλαίων, τα οποία θα επαναδιατεθούν άμεσα σε πολίτες που θα υποβάλλουν αίτηση.
Πιο συγκεκριμένα η κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου επισήμανε μεταξύ άλλων ότι: «Καλό σας απόγευμα, καλή χρονιά, ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση, τους Le Grecs και το Store Your Car, στην επίσημη παρουσίαση των ελληνικών πληρωμάτων που θα συμμετάσχουν στο 26ο Monte – Carlo Historic Rally με εκκίνηση από το Μιλάνο. Το 1ο Ιστορικό ράλι Μόντε Κάρλο διεξήχθη πίσω το 1998 υλοποιώντας μια λαμπρή ιδέα, φέτος φτάσαμε στο 26ο. Ως χώρα είχαμε μια σπουδαία επιτυχία το 2018 όταν ο Γιώργος Δελαπόρτας με τον Σπύρο Μουστάκα τερμάτισαν στην 2η θέση. Το 2019 & 2020 η Αθήνα επιλέγει σαν πόλη εκκίνησης του Ιστορικού Ράλι Μόντε Κάρλο ένας καλός οιωνός, όπως αποδείχτηκε, καθώς το 2021 λόγω κυβερνητικής βούλησης, είχαμε την αναβίωση του Ράλι Ακρόπολις, που φέτος θα διεξαχθεί από 5 – 8 Σεπτεμβρίου.
Φυσιολογικά αυτή την επιτυχία ακολούθησε και το Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις που φέτος θα διεξαχθεί από 8 έως 10 Νοεμβρίου. Δυο αθλητικές οργανώσεις σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο αντίστοιχα με σημαντικό αποτύπωμα τόσο στην προβολή όσο και στην οικονομία της χώρας μας.
Αποτελεί τιμή για μένα να είμαι εδώ σήμερα για να ξεπροβοδίσουμε την ομάδα Le Grecs η οποία θα αναχωρήσει τις επόμενες μέρες οδικώς – εντυπωσιακό οφείλω να ομολογήσω – για το Μιλάνο απ’ όπου θα εκκινήσει έναν αγώνα 2.420 km σε μεικτές αντίξοες συνθήκες με οχήματα περασμένων δεκαετιών, χωρίς τις ανέσεις και τις προδιαγραφές ασφαλείας των σύγχρονων αυτοκινήτων. Μια ομάδα που αποτελείται από επτά πληρώματα, εύχομαι ολόψυχα σε όλους σας καλή τύχη και να απολαύσετε τη συμμετοχή σας.
Ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών δείξαμε από την πρώτη στιγμή τις προτεραιότητές μας, όσον αφορά στις μεταφορές, αλλά και στην αυτοκίνηση, πάντα με γνώμονα την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Όπως ίσως γνωρίζετε, για πρώτη φορά οι πολίτες έχουν στο κινητό τους το σύνολο της πληροφορίας για το όχημά τους στο Gov.gr Wallet με τρόπο απλό, φιλικό. Το MyAuto αποτελεί τον ηλεκτρονικό φάκελο των οχημάτων και οι πολίτες μπορούν πλέον να προσθέσουν τις πληροφορίες στο Wallet τους, καθώς έχουν πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία του οχήματός τους, όπως αυτά τηρούνται σε μητρώα φορέων της Δημόσιας Διοίκησης.
Ειδικά για τα ιστορικά οχήματα τέθηκε σε λειτουργία η εφαρμογή για την καταχώρηση τους στο μητρώο αδειών κυκλοφορίας οχημάτων του Υπουργείου Μεταφορών. Πλέον είναι δυνατή η χορήγηση άδειας και κρατικών πινακίδων σύμφωνα με υπουργική απόφαση που υπογράψαμε. Σ’ αυτή καθορίζεται η διαδικασία και τα δικαιολογητικά που πρέπει να υποβληθούν.
Η Υπηρεσία Υποστήριξης Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων ολοκλήρωσε στο Σύστημα Αδειών Κυκλοφορίας τέσσερις νέες διαδικασίες:
Έκδοση Νέας Άδειας Ιστορικού Οχήματος
Απογραφή και Χορήγηση Νέων Πινακίδων σε Ιστορικό Όχημα
Οριστική Διαγραφή Ιστορικού Οχήματος
Έκδοση Αντιγράφου Άδειας Κυκλοφορίας Ιστορικού Οχήματος
Με αυτό τον τρόπο θεωρούμε ότι συμβάλουμε θετικά και στην εκπαίδευση. Τα περισσότερα ιστορικά οχήματα δεν κυκλοφόρησαν την εποχή τους στους Ελληνικούς δρόμους. Γι’ αυτό η παρουσία τους στη ζωή μας είναι πάρα πολύ σημαντική και διδακτική, ειδικά για τους νέους. Γνωρίζοντας την ιστορία μας και θαυμάζοντας τις δημιουργίες του ανθρώπινου νου με τα μέσα της τότε εποχής, γεννιέται η επιθυμία για νέες εξερευνήσεις, ανακαλύψεις και κατασκευές.
Κοιτούσα τις προηγούμενες μέρες την μετατροπή ενός παλιού κλασικού Mini σε αμιγώς ηλεκτρικό. Δεν ξέρω αν αυτό είναι το μέλλον για τα παλιά αυτοκίνητα, σίγουρα όμως έχει ενδιαφέρον. Είμαι βέβαιη όμως πως το παρόν και το μέλλον της αυτοκίνησης είναι εξηλεκτρισμένο. Το δεικνύουν τα στοιχεία νέων οχημάτων το 2023.
Το 42% των οχημάτων που ταξινομήθηκαν στη χώρα μας φέρουν ηλεκτροκινητήρα, είναι υβριδικά ή επαναφορτιζόμενα. Θέλω να σταθώ στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Το 2023 ταξινομήθηκαν 6 χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη χώρα μας, αριθμός πρωτόγνωρος. Αυτό εν μέρει οφείλεται και στα κρατικά προγράμματα ενίσχυσης της Ηλεκτροκίνησης που αποτελούν αντικείμενο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Μέχρι σήμερα στο Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 έχουν υποβληθεί 20.577 αιτήσεις, από αυτές έχουν υπαχθεί 19.571 για επιδότηση. Τους τελευταίους δυο μήνες επιχορηγήθηκαν 3.239 πολίτες με ποσό 8,5 εκατ. ευρώ. Έχουν δεσμευτεί συνολικά 65 εκατ. ευρώ σε επιδοτήσεις.
Λόγω πολύ μεγάλης ζήτησης παρατείναμε το πρόγραμμα ως τέλος Απριλίου του 2024. Μάλιστα τη βδομάδα που ξεκινά αύριο, λόγω εφαρμογής της 45ημερης προθεσμίας για υποβολή παραγγελίας με προκαταβολή περιμένουμε σημαντική αποδέσμευση κεφαλαίων που θα επαναδιατεθούν άμεσα σε πολίτες που θα υποβάλλουν αίτηση και δικαιούνται επιδότηση.
Την ίδια στιγμή επενδύουμε και σε υποδομές στη χώρα μας. Σήμερα κυκλοφορούν 10.000 ηλεκτρικά οχήματα και υπάρχουν 5.260 δημόσια προσβάσιμοι φορτιστές. Παράλληλα ετοιμάζουμε την 3η φάση του προγράμματος επιδότησης που θα είναι και η μεγαλύτερη. Υπολογίζουμε ότι θα επιδοτηθούν δεκάδες χιλιάδες ηλεκτρικά οχήματα το 2024 και το 2025. Θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθώ και στα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία που θα βρίσκονται στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης τον Απρίλιο στο πλαίσιο ενίσχυσης των ΜΜΜ. Προσπάθεια που θα ενταθεί τα επόμενα χρόνια.
Κλείνοντας θέλω να σας καλέσω όλους να συμβάλετε με την επικοινωνία καλών πρακτικών στην προσπάθεια του Υπουργείου μας για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στη χώρα μας. Τους προηγούμενους μήνες μέσα από την δουλειά της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια στην οποία είναι συντονιστής η υφυπουργός Μεταφορών επικαιροποιήθηκε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια και ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που σύντομα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση προτού ψηφιστεί από τη Βουλή. Μέσα από το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που αλλάζει για πρώτη φορά από το 2008 διαμορφώνεται μια ολοκληρωμένη πολιτική ποινών για τις παραβάσεις που επικεντρώνεται στην οδική ασφάλεια χωρίς να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα / επικινδυνότητα της κάθε παράβασης αλλά και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων.
Οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα καθώς αυτό μπορεί να χρησιμοποιείται από περισσότερους από έναν οδηγούς. Εύχομαι καλές και ασφαλείς διαδρομές σε όλους σας, ειδικά στα 7 πληρώματα που τις επόμενες μέρες θα αγωνιστούν στο Ιστορικό Ράλι Μόντε Κάρλο.»