Μάχη με το χρόνο δίνουν όλες σχεδόν οι εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων για να προλάβουν να εκτελωνίσουν όλο τον στοκ των αυτοκινήτων που έχουν στην Ελλάδα ή βρίσκονται σε καράβια με τελικό προορισμό τη χώρα μας ώστε να γλιτώσουν από μπελάδες που μπορεί να τους προκαλέσει η εφαρμογή της νέας Ευρωπαϊκής νομοθεσίας GSR 2.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr συνολικά αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα βρίσκονται πάνω από 1.500 καινούρια αυτοκίνητα τα οποία δεν έχουν εκτελωνιστεί και δεν πληρούν τη νέα κοινοτική οδηγία GSR 2 και θα πρέπει να έχουν εκτελωνιστεί το αργότερο έως τα τέλη Ιουνίου καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να εξαχθούν σε κάποια άλλη χώρα εκτός ΕΕ.
Επίσης υπάρχουν και κάποιες εισαγωγικές των οποίων τα καινούρια αυτοκίνητα βρίσκονται εν πλω προς την Ελλάδα και επίσης είναι πολύ πιθανό να μην προλάβουν τα εκτελωνιστούν όλα αυτές οι χιλιάδες των οχημάτων μέχρι τα τέλη Ιουνίου με αποτέλεσμα να βρεθούν και εκείνες αντιμέτωπες με το GSR 2 και να μην πρέπει να τα επαναπροωθήσουν σε χώρες εκτός ΕΕ.
Το θέμα με την εφαρμογή των νέων ευρωπαϊκών κανόνων δεν είναι τωρινό και δυστυχώς όποτε εφαρμόζεται νέα κοινοτική οδηγία οι εισαγωγικές εταιρείες και τα εργοστάσια σπεύδουν να εκτελωνίσουν τα οχήματα που δεν πληρούν τη νέα οδηγία ώστε να μην μπλέξουν σε περιπέτειες.
Η Ελλάδα όλες τις φορές που εφαρμόζονταν νέα οδηγία έδινε μια παράταση στον εκτελωνισμό για τα οχήματα που βρίσκονταν επί ελληνικού εδάφους ώστε να βοηθήσει τις εισαγωγικές εταιρείες να διαθέσουν τα αδιάθετα μοντέλα τους σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα καθώς πρόκειται να ακριβά προϊόντα και όχι για κάτι βιομηχανοποιημένο με προσιτή τιμή.
Επίσης οι καταναλωτές που έχουν αποφασίσει να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο καλό θα ήταν να υλοποιήσουν άμεσα την απόφασή τους καθώς η εφαρμογή του GSR 2 είναι σίγουρο ότι θα επηρεάσει αρνητικά τις τιμές λιανικής των αυτοκινήτων καθώς ο επιπλέον πρόσθετος βασικός εξοπλισμός κοστίζει και σίγουρα μέρος του κόστους θα μεταφερθεί στους πελάτες.
Οπότε η απόκτηση ενός καινούριου αυτοκινήτου έως τα τέλη Ιουνίου σίγουρα θα αποτελέσει μια συμφέρουσα επιλογή ειδικά τώρα που σχεδόν όλες οι εισαγωγικές πραγματοποιούν ένα μπαράζ προσφορών!
Τι είναι το GSR2;
Πολλοί θα αναρωτηθείτε τι είναι το GSR2 και πως επηρεάζει τις τιμές των αυτοκινήτων. Το GSR2 (Γενικός Κανονισμός Ασφαλείας) είναι ένας Ευρωπαϊκός κανονισμός που αφορά στα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων που πωλούνται στην ΕΕ. Πιο συγκεκριμένα το GSR2 εισάγει αυστηρότερες απαιτήσεις και προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού τα οποία μέχρι σήμερα συναντά κανείς μόνο σε ακριβά μοντέλα.
Η εφαρμογή των νέων χαρακτηριστικών αναμένεται να αυξήσει το κόστος αγοράς και συντήρησης των οχημάτων, ωστόσο σύμφωνα με την ΕΕ θα υπάρξει μακροπρόθεσμη εξοικονόμηση μέσω μειωμένων ποσοστών ατυχημάτων και ασφάλιστρων!
Η ημερομηνία εφαρμογής των νέων υποχρεωτικών συστημάτων ασφαλείας του GSR2 έχει οριστεί η 7η Ιουλίου 2024 οπότε και έως τότε όλα τα αυτοκίνητα που εισάγονται θα πρέπει να έχουν εφοδιαστεί με τα συστήματα ασφαλείας που ορίζει ο νέος Ευρωπαϊκός Κανονισμός.
Η εισαγωγή περισσότερων συστημάτων ασφαλείας αναμένεται να επηρεάσει αρνητικά τις βασικές εκδόσεις των μοντέλων κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς διαθέτουν λιτό εξοπλισμό με αποτέλεσμα την άμεση αύξηση της χονδρικής όσο και της λιανικής τιμής.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς στα πολύ φθηνά αυτοκίνητα η μέση αύξηση της τιμής αναμένεται να κυμανθεί από 1.800 έως και 2.000 ευρώ ενώ στα λίγο ακριβότερα οι αυξήσεις των τιμών θα κυμανθούν από 2.000 έως και 3.000 ευρώ!
Βέβαια όλα τα αυτοκίνητα θα φέρουν τα συστήματα ασφαλείας που ορίζει ο νέος Ευρωπαϊκός Κανονισμός αλλά οι τιμές τους θα είναι πολύ ακριβότερες από αυτές που κυμαίνονται σήμερα ίδια μοντέλα αλλά με πιο λιτό εξοπλισμό…
Τα συστήματα ασφαλείας που πρέπει να φέρουν τα αυτοκίνητα έως τις 7 Ιουλίου 2024 περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:
Σήμα έκτακτης ανάγκης (ESS)
Alcohol Interlock (ALC)
Προειδοποίηση για υπνηλία και προσοχή οδηγού (DDR-AW)
Σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS)
Intelligent Speed Assistance (ISA)
Σύστημα ανίχνευσης οπισθοπορείας (REV)
Προειδοποίηση σύγκρουσης πεζών και ποδηλάτων (PCW)
Σύστημα πληροφοριών τυφλού σημείου (BLIS)