Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για εκατοντάδες επαγγελματικά οχήματα και φορτηγά άνω των 3,5 τόνων τα οποία κινδυνεύουν να μην μπορούν να εκτελωνιστούν στην Ελλάδα μετά τις 21 Αυγούστου με αποτέλεσμα οι εισαγωγικές εταιρείες που τα έχουν στις φορολογικές τους αποθήκες να χάσουν εκατομμύρια ευρώ!
Ειδικότερα σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr στους τελωνειακούς χώρους της Ελλάδας βρίσκονται πάνω από 400 επαγγελματικά οχήματα και φορτηγά άνω των 3,5 τόνων τα οποία έχουν εισαχθεί εδώ και μήνες στη χώρα μας αλλά παραμένουν απούλητα και κινδυνεύουν να μην μπορούν να ταξινομηθούν αν δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες εκτελωνισμού έως τις 21 Αυγούστου. Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός ότι από την παραπάνω ημερομηνία ξεκινά να εφαρμόζεται η νέα νομοθεσία που αφορά στους νέους ευφυής ταχογράφους τους οποίους και δεν φέρουν τα φορτηγά που βρίσκονται στη χώρα μας!
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι εισαγωγείς να έχουν βρεθεί σε ένα αδιέξοδο καθώς αν δεν δοθεί πολιτική λύση στο θέμα θα πρέπει τα οχήματα με τους ταχογράφους παλαιού τύπου να επανεξαχθούν προς άλλες χώρες που επιτρέπεται η ταξινόμησή τους γεγονός που μεταφράζεται σε απώλειες εκατομμυρίων καθώς το κόστος τέτοιου τύπου οχημάτων είναι υψηλό.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει ενημερωθεί για το θέμα που έχει προκύψει με τα επαγγελματικά οχήματα που βρίσκονται στην Ελλάδα και φέρουν παλαιού τύπου ταχογράφους και οι εισαγωγείς τους αναμένουν να δοθεί κάποια λύση ώστε να μην χρειαστεί να καταγράψουν ζημίες και εισέλθουν σε περιπέτειες.
Η νέα νομοθεσία που ξεκινά να εφαρμόζεται από τις 21 Αυγούστου αναφέρει μεταξύ άλλων: «Σύμφωνα με το κεφάλαιο ΙΙ του (α) σχετικού Κανονισμού, σε συνδυασμό και με τον (β) σχετικό εκτελεστικό Κανονισμό, όπως αυτός τροποποιήθηκε και ισχύει με τον (γ) σχετικό εκτελεστικό Κανονισμό, τα οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων, συμπεριλαμβανομένου οποιουδήποτε ρυμουλκουμένου ή ημιρυμουλκουμένου, καθώς και τα οχήματα μεταφοράς επιβατών άνω των 9 θέσεων, τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά από τις 21 Αυγούστου 2023 και εφεξής, εάν δεν εξαιρούνται από την υποχρέωση τοποθέτησης ταχογράφου, πρέπει να είναι εφοδιασμένα με ευφυή ταχογράφο 2ης έκδοσης (smart tachograph version 2), σύμφωνα με το Παράρτημα IΓ του (β) σχετικού εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ).
Οι περιφερειακές Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών κατά την ταξινόμηση των οχημάτων της παραπάνω παραγράφου πρέπει να ελέγχουν εάν φέρουν ευφυή ταχογράφο 2ης έκδοσης, που είναι ενεργοποιημένος και βαθμονομημένος, σύμφωνα με την (ζ) σχετική εγκύκλιο.
Επιπλέον, ο εξοπλισμός του οχήματος με ευφυή ταχογράφο 2ης έκδοσης καταχωρείται από την περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών στο online Μηχανογραφικό Σύστημα (Μ.Σ.) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας αυτού, στη στήλη των παρατηρήσεων, με τον κωδικό 190 «Με ευφϋή ταχογράφο 2ης έκδοσης».