Τι έκαναν οι Βρυξέλλες και μείωσαν τα ατυχήματα και τους ρύπους;

Το κέντρο της πόλης των Βρυξελλών, γνωστό ως συνοικία «πεντάγωνο», έχει δει μια σημαντική μεταμόρφωση μετά την εφαρμογή ενός νέου σχεδίου κυκλοφορίας. Το σχέδιο οδήγησε σε μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και σε αύξηση των ποδηλατών, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο κινητικότητας της πόλης Bart Dhondt.

Σύμφωνα με τον κ. Dhont, οι συνεχιζόμενες μελέτες δείχνουν βελτιώσεις στην οδική ασφάλεια, την ποιότητα του αέρα και την ηχορύπανση.

Το σχέδιο κυκλοφορίας, μέρος της πρωτοβουλίας «Good Move», μείωσε την κυκλοφορία των αυτοκινήτων κατά 20% και ενίσχυσε την ποδηλασία κατά περίπου το ίδιο ποσοστό. Ο αριθμός των αναφερόμενων συγκρούσεων στο «πεντάγωνο» μειώθηκε 20%, από 316 το 2019 σε 251 το 2023.

Η μείωση της κυκλοφορίας έχει επίσης οδηγήσει σε λιγότερη ηχορύπανση, παράγοντας που συχνά υποτιμάται ως προς τον αντίκτυπό της στην υγεία. Η ποιότητα του αέρα στο κέντρο της πόλης έχει βελτιωθεί σημαντικά από το 2018, ιδιαίτερα στις περιοχές που επηρεάζονται από το σχέδιο κυκλοφορίας.

Παρά τις επικρίσεις ότι το σχέδιο θα αυξήσει την κυκλοφορία στον εσωτερικό περιφερειακό δρόμο της πόλης, τα στοιχεία δείχνουν ότι ο αριθμός των αυτοκινήτων και ο χρόνος ταξιδιού παρέμειναν ουσιαστικά ο ίδιος.

Εξετάστηκε επίσης ο αντίκτυπος στο εμπόριο. Οι συνολικές δαπάνες παρέμειναν παρόμοιες όταν προσαρμόστηκαν για τον πληθωρισμό, με τους πελάτες να δαπανούν 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022 και 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023.