Χωρίς δημόσιες αστικές συγκοινωνίες κινδυνεύουν μείνει οι Νορβηγοί πολίτες καθώς τα εκατοντάδες ηλεκτρικά λεωφορεία που έχει αποκτήσει η χώρα της Βόρειας Ευρώπης απέδειξαν ότι έχουν πολλά προβλήματα εξαιτίας των πολύ χαμηλών θερμοκρασιών.
Σύμφωνα με όσα δημοσιεύματα έχουν αναρτηθεί από τον Ξένο Τύπο τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στο Όσλο έχουν κυριολεκτικά καταρρεύσει. Ο λόγος για τα 182 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που δεν μπορούν να λειτουργήσουν κανονικά κάτω από τόσο χαμηλές θερμοκρασίες. Μάλιστα η εταιρεία των αστικών συγκοινωνιών επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωση ότι: «Τα ηλεκτρικά λεωφορεία δεν είναι αρκετά αξιόπιστα το χειμώνα με αποτέλεσμα τα διαθέσιμα οχήματα ανά δρομολόγιο να μειώνονται σημαντικά την περίοδο όπου καταγράφονται χαμηλές θερμοκρασίες. Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός ότι οι μπαταρίες αδειάζουν πολύ γρήγορα με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πραγματοποιηθούν τα προγραμματισμένα δρομολόγια και να επηρεαστούν περίπου 140 αναχωρήσεις.»
Οι επηρεαζόμενες γραμμές εξυπηρετούνται από νέα, ηλεκτρικά αρθρωτά λεωφορεία τα οποία πληρούν πολύ αυστηρές τεχνικές προδιαγραφές, είναι πολύ ακριβά και βέβαια υπόσχονται ότι θα είναι το μέλλον της κινητικότητας καθώς δεν εκπέμπουν CO2.
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία της Solaris τα απέκτησε η Νορβηγία τον Απρίλιο και λειτουργούσαν άψογα μέχρι τη στιγμή που ήρθε ο χειμώνας και τα οχήματα άρχισαν να δείχνουν τις ασυναμίες τους. Τα 183 ηλεκτρικά λεωφορεία της Solaris είναι εξοπλισμένα με μπαταρίες χωρητικότητας 500Kwh ωστόσο η δοκιμασία τους κάτω από πολύ χαμηλές θερμοκρασίες σύμφωνα με τα Μέσα Ενημέρωσης της Νορβηγίας ήταν καταστροφική.
Οι χαμηλές θερμοκρασίες στο Όσλο επιβαρύνουν τόσο πολύ τα ηλεκτρικά λεωφορεία που η αυτονομία τους μειώνεται δραματικά και εντέλει η υποσχόμενη αυτονομία άνω των 250 χιλιομέτρων να απέχει πολύ από την ψυχρή πραγματικότητα.
Πάντως η εταιρεία των αστικών συγκοινωνιών επισήμανε ότι: «Το πρόβλημα δεν είναι η τεχνολογία. Τα ηλεκτρικά λεωφορεία δεν χάλασαν και είναι εξαιρετικά αποδοτικά. Τους αρέσει να λειτουργούν σε θερμοκρασία δωματίου όπως οι άνθρωποι, όπως τα περισσότερα ευαίσθητα πράγματα. Αυτό σημαίνει ότι τα λεωφορεία πρέπει να παραμείνουν στην πρίζα αν είναι δυνατόν όλη τη νύχτα, όταν έχει κρύο, για να διατηρείται η θερμοκρασία της μπαταρίας σε περιοχές πάνω από τις συνθήκες παγώματος.»
Να υπενθυμίσουμε πως η Ελλάδα αναμένεται τον Απρίλιο να προμηθευτεί τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία τα οποία θα υποβληθούν πολύ σύντομα σε ακραίες καιρικές συνθήκες οι οποίες έχουν να κάνουν με πολύ υψηλές θερμοκρασίες σε αντίθεση με τις συνθήκες που επικρατούν τον χειμώνα στο Όσλο. Το καλοκαίρι στην Αθήνα οι θερμοκρασίες μπορεί να ξεπεράσουν ακόμη και τους 42 βαθμούς κελσίου και είναι πολύ πιθανό επίσης να επηρεαστούν οι μπαταρίες των ηλεκτρικών λεωφορείων και να μειωθεί επίσης η αυτονομία τους.