Λύση στο πρόβλημα που έχει προκύψει στα τελωνεία της χώρας σχετικά με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που προέρχονται από χώρες μη κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κάποιο κράτος – μέλος έδωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ειδικότερα το πρόβλημα έχει προκύψει στα εισαγόμενα αυτοκίνητα που προέρχονται από μη κράτη-μέλη της ΕΕ και δεν διαθέτουν τα έγγραφα που ορίζει η νομοθεσία για την έκδοση άδειας κυκλοφορίας αλλά η πρώτη τους ταξινόμηση έχει πραγματοποιηθεί σε κάποιο κράτος μέλος.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε σχετική εγκύκλιο ξεκαθαρίζει ότι: «Για µεταχειρισµένα οχήµατα της κατηγορίας Ν2 και Ν3 που κυκλοφορούσαν προηγούµενα σε χώρα µη µέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πλην όµως είχε προηγηθεί η ταξινόµησή τους για πρώτη φορά ως καινούργια σε Κράτος Μέλος (κ-µ) της Ε.Ε., δύνανται να ταξινοµηθούν επειδή ικανοποιούν τις απαιτήσεις της Οδηγίας που αφορά στις εκποµπές ρύπων που ίσχυε στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά το χρόνο πρώτης κυκλοφορίας τους.
Προκειµένου να διαπιστωθεί η ταξινόµηση των οχηµάτων αυτών για πρώτη φορά ως καινούργια σε κράτος-μέλος της ΕΕ, πέραν των άλλων απαιτούµενων δικαιολογητικών, απαιτείται:
αα) Αντίγραφο της πρώτης άδειας κυκλοφορίας του οχήµατος στο κράτος-μέλος της ΕΕ, ή
ββ) Βεβαίωση από την Κρατική Αρχή του κράτους-μέλους που είχε εκδώσει την πρώτη άδεια κυκλοφορίας του οχήµατος, στην οποία να αναγράφονται όλα τα στοιχεία της άδειας.
Στην περίπτωση που από τα παραπάνω έγγραφα δεν µπορεί να διαπιστωθεί η Οδηγία καυσαερίων που ίσχυε στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά το χρόνο πρώτης κυκλοφορίας των οχηµάτων αυτών, τότε για την διαπίστωση αυτής απαιτείται κατά περίπτωση ένα από τα κάτωθι έγγραφα:
α) Πιστοποιητικό Συµµόρφωσης οχήµατος, ή
β) Έγκριση Τύπου (Εθνική) οχήµατος, ή
γ) ∆ελτίο Κοινοποίησης Έγκρισης Τύπου (Ε.Κ.) οχήµατος, ή
δ) Βεβαίωση, είτε από το εργοστάσιο κατασκευής, είτε από την επίσηµη αντιπροσωπεία του εσωτερικού ή της χώρας κ-µ αγοράς του οχήµατος».