Τι γίνεται με τα καινούρια ΙΧ που δεν πληρούν την οδηγία GSR2;

Από τις 7 Ιουλίου 2024 εφαρμόζεται η νέα ευρωπαϊκή οδηγία GSR2 σύμφωνα με την οποία για να ταξινομηθεί κάποιο καινούριο αυτοκίνητο στην ΕΕ θα πρέπει να διαθέτει συγκεκριμένα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

Στην Ελλάδα, όπως και σε άλλα κράτη-μέλη φυσικά, υπήρχαν πολλές χιλιάδες αδιάθετα καινούρια αυτοκίνητα τα οποία δεν πληρούν τη νέα ευρωπαϊκή οδηγία GSR2 αλλά βρίσκονται στις κατά τόπους φορολογικές αποθήκες των κρατών-μελών.

Ειδικά στην Ελλάδα στα τέλη Ιουνίου κατέφθασαν χιλιάδες καινούρια αυτοκίνητα τα οποία δεν πληρούσαν την οδηγία GSR2 με αποτέλεσμα να παραμένουν μέσα στη φορολογική αποθήκη της εκάστοτε εισαγωγικής εταιρείας μέχρι να διευθετηθεί το θέμα.

Στη χώρα μας όσες εισαγωγικές εταιρείες έχουν αδιάθετα καινούρια αυτοκίνητα που βρίσκονται εντός ελληνικού εδάφους τα οποία δεν πληρούν την οδηγία GSR2 θα έχουν την δυνατότητα να τα πουλήσουν στην εγχώρια αγορά υπό προϋποθέσεις έως και τις 7 Ιουλίου 2025 και να αποφύγουν τις δυσάρεστες καταστάσεις επανεξαγωγής τους.

Η διαδικασία είναι σχετικά απλή και οι εισαγωγικές εταιρείες με στοκ καινούριων αυτοκινήτων που δεν πληρούν την οδηγία GSR2 θα πρέπει να ενημερώσουν εγγράφως το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τα οχήματα που έχουν εντός της χώρας αποστέλλοντας τόσο τις εγκρίσεις τύπου των οχημάτων όσο και τους αριθμούς πλαισίων τους.

Στη συνέχεια το ΥΠΥΜΕ ανάλογα με τα δεδομένα της κάθε αίτησης προσαρμόζει ανάλογα και το χρόνο μέσα στον οποίο μπορεί η εκάστοτε εισαγωγική εταιρεία να διαθέσει εντός της ελληνικής αγοράς τα αυτοκίνητα που δεν πληρούν την οδηγία GSR2.

Με αυτό τον τρόπο η πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕ έδωσε ακόμη μία λύση σε ένα πραγματικά μεγάλο πρόβλημα που είχε προκαλέσει η εφαρμογή της νέας κοινοτικής οδηγίας στην αγορά καινούριων αυτοκινήτων.