Πιστό εφαρμογή της νομοθεσία για την αντικατάσταση των παλαιών και ρυπογόνων φορτηγών σε περίπτωση μεταβίβασης της άδειας παραμένει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσπαθώντας με αυτό τον τρόπο να προχωρήσει πιο γρήγορα η ανανέωση του γηρασμένου στόλου οχημάτων που ευθύνεται για το 25% της ρύπανσης του περιβάλλοντος.
Μάλιστα μετά από ερωτήματα περιφερειακών υπηρεσιών μεταφορών και πολιτών το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διευκρίνησε ότι: «Οι άδειες ΦΔΧ αυτοκινήτων που έχουν εκδοθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου (3887/2010) συνεχίζουν να ισχύουν με τους όρους έκδοσής τους. Μετά την παρέλευση 10 ετών από τη λήξη της μεταβατικής περιόδου, σε περίπτωση μεταβίβασης, οι νέοι κάτοχοί τους υποχρεούνται να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους με άλλα νεότερης τεχνολογίας κατηγορίας εκπομπών καυσαερίων τουλάχιστον Euro IV. Από την ανωτέρω υποχρέωση εξαιρούνται οι μεταβιβάσεις από κληρονομικά αίτια.
Η παραπάνω διάταξη εφαρμόζεται όταν μεταβιβάζεται όχημα με το δικαίωμα άδειας ΦΔΧ (παλαιές άδειες) και όταν η μεταβίβαση πραγματοποιείται μετά την έναρξη εφαρμογής της διάταξης. Στις λοιπές περιπτώσεις, ο μεταφορέας μπορεί να αντικαταστήσει το όχημά του με τις ισχύουσες διατάξεις, χωρίς τον ανωτέρω περιορισμό το όχημα να είναι κατηγορίας εκπομπών καυσαερίων τουλάχιστον Euro IV.
Όταν γίνει μεταβίβαση (που εμπίπτει στο άρθρο 14 παρ. 3 ν. 3887/2010), ο νέος κάτοχος που αντικατέστησε με όχημα προδιαγραφών Euro IV δεν μπορεί στο εξής να αντικαταστήσει το όχημα με άλλο, κατηγορίας εκπομπών καυσαερίων κατώτερης από Euro IV. Με άλλα λόγια, δεν μπορεί ξανά σε αυτήν την άδεια ΦΔΧ να γίνει αντικατάσταση με όχημα κατηγορίας εκπομπών καυσαερίων κατώτερης από Euro IV.
Επίσης η εφαρμογή της νομοθεσία ισχύει μόνο στη μεταβίβαση ολόκληρης άδειας ΦΔΧ και όχι σε περίπτωση μεταβίβασης ποσοστού εξ αδιαιρέτου (ιδανικών μεριδίων).