Συνεχίστηκε και τον Σεπτέμβριο η μεγάλη ανατροπή που ξεκίνησε από τον Μάιο στην ελληνική αγορά καινούριων αυτοκινήτων καθώς όπως αποδείχθηκε τόσο οι μισοί Έλληνες καταναλωτές όσο και οι χρήστες εταιρικών οχημάτων επέλεξαν υβριδικά μοντέλα!
Τα υβριδικά αυτοκίνητα κατέλαβαν την πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων ακολουθούμενα με μια μεγάλη πλέον διαφορά από τα βενζινοκίνητα ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα.
Αντίθετα τα πετρελαιοκίνητα κατέγραψαν αρνητικό ρεκόρ καθώς το ποσοστό τους ανήλθε σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα.
Πιο συγκεκριμένα οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων κατέλαβαν το 46,6% του συνόλου των πωλήσεων τον Σεπτέμβριο έναντι 29% τον αντίστοιχο μήνα του 2023 με αποτέλεσμα να έχουν καταγράψει νέα άνοδο 17,6%!
Στην δεύτερη θέση βρέθηκαν τα βενζινοκίνητα μοντέλα με 28,7% έναντι 40,2% τον αντίστοιχο μήνα του 2023 καταγράφοντας πτώση 11,6%.
Στην τρίτη θέση πέρασαν τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα με 16,5% έναντι 16,3% σημειώνοντας οριακή άνοδο 0,2%.
Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα σημείωσαν πτώση 8,2% καθώς κατέλαβαν το 3,3% του συνόλου της αγοράς τον Σεπτέμβριο έναντι 11,4% τον αντίστοιχο μήνα του 2023.
Στη συνέχεια ακολουθούν τα αυτοκίνητα με υγραέριο με ποσοστό 4,9% τα οποία όμως σημείωσαν άνοδο 2,1% καθώς τον αντίστοιχο μήνα του 2023 κατέλαβαν το 2,8% της αγοράς.
Τέλος τα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο δεν κατάφεραν να σημειώσουν καμία πώληση.
Σε επίπεδο έτους μόνο οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων σημειώνουν άνοδο σε ποσοστό 11,4% ενώ τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα σημείωσαν οριακή άνοδο 0,3% αντίστοιχα καθώς τα συγκεκριμένα μοντέλα κατέλαβαν το 41,2% έναντι 10,8% αντίστοιχα.
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στο 8μηνο κατέλαβαν το 38,2% του συνόλου χάνοντας 5% σε σχέση με το 43,2% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Πτώση 5,8% σημείωσαν οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων μοντέλων στο 9μηνο καθώς κατέλαβαν το 7,9% έναντι 13,7% το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Τέλος τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) σημείωσαν πτώση 0,6% καθώς στο 9μηνο κατέλαβαν το 1,8% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 2,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) ήταν μηδενικές στο 9μηνο.
Ανοδικά κινήθηκαν και τα SUV
Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 53,4% εκ των οποίων το 29,9% αφορούσε σε SUV μοντέλα.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 27,9% εκ του οποίου το 23,1% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 4,8% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε η κατηγορία Α με ποσοστό 8,6% εκ του οποίου το 2,3% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 6,3% σε hatchback.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 8,2% (4,8% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,7% (0,7 τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,6% (0,4% τα SUV), η κατηγορία Sports με 0,1% και οι κατηγορίες MPV – Combi με 0,5%.
Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV τον Σεπτέμβριο κατέλαβαν το 61,2% καταγράφοντας άνοδο 5,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Σε επίπεδο 9μήνου το ποσοστό των SUV κατέγραψε άνοδο 4,5% καθώς ανήλθε σε 58,6% έναντι 54,1%.