Διαφοροποιημένες ήταν οι επιλογές των υποψήφιων αγοραστών τον Απρίλιο του 2023 σε σχέση με το καύσιμο επέλεξαν για το καινούριο τους αυτοκίνητο σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΑΑ).
Το μοναδικό καύσιμο που σημείωσε πτώση και μάλιστα σε υψηλό ποσοστό 4,5% τον Απρίλιο ήταν το diesel καταλαμβάνοντας μόλις το 11,7% του συνόλου της αγοράς.
Αντίθετα το πιο δημοφιλές καύσιμο αναδείχθηκε η αμόλυβδη βενζίνη σε ποσοστό 46,6% καταγράφοντας άνοδο 1,8% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.
Υβριδικά, plug-in hybrid, ηλεκτρικά αλλά και οχήματα που κινούνται και με υγραέριο κατέγραψαν ανοδική πορεία ενώ οι πωλήσεις των οχημάτων που κινούνται και με φυσικό αέριο παρέμειναν αμετάβλητες.
Ειδικότερα το ποσοστό των υβριδικών αυτοκινήτων ανήλθε σε 29,5% σημειώνοντας άνοδο 1%, των ηλεκτρικών και plug-in hybrid μοντέλων κατέλαβε το 8,8% καταγράφοντας άνοδο 0,6% και των ΙΧ που κινούνται και με Υγραέριο κατέλαβε το 3% σημειώνοντας άνοδο 1,1%. Τα αυτοκίνητα που κινούνται και με φυσικό αέριο κατέλαβαν το 0,5% της αγοράς.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η πτώση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων οφείλεται αποκλειστικά στα εργοστάσια παραγωγής καθώς καθυστερούν να παραδώσουν τα συγκεκριμένα μοντέλα και στους επόμενους μήνες θεωρείται δεδομένη η άνοδός τους.
Από κει και πέρα η άνοδος των βενζινοκίνητων μοντέλων εστιάζεται στο γεγονός ότι αποτελούν τις βασικές εκδόσεις σε όλα τα μοντέλα στα οποία εντοπίζονται και χαμηλότερες τιμές που είναι και περισσότερο προσιτές για τους καταναλωτές μετά τις συνεχείς αυξήσεις που σημειώνουν οι τιμές λιανικής.
Επίσης η άνοδος στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οφείλεται αποκλειστικά στην ύπαρξη του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 όπου η επιδότηση ανέρχεται σε 8.000 ευρώ.
Σε επίπεδο έτους μόνο οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων σημειώνουν άνοδο σε ποσοστό 1,2% καθώς τα συγκεκριμένα μοντέλα κατέλαβαν το 9,2% έναντι 8%.
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στο 4μηνο κατέλαβαν το 44,8% του συνόλου χάνοντας 0,4% σε σχέση με το 45,1% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Οριακή πτώση σημείωσαν οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων μοντέλων στο 4μηνο καθώς κατέλαβαν το 15,5% έναντι 15,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 σημειώνοντας πτώση μόλις 0,1%.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα επίσης σημείωσαν οριακή πτώση 0,1% καθώς στο πρώτο 4μηνο του 2023 κατέλαβαν το 27,7% έναντι 27,8% το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) κατέγραψαν πτώση 0,5% καταλαμβάνοντας καταλαμβάνοντας το 0,3% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 0,8% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Τέλος τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) σημείωσαν πτώση 0,2% καθώς στο 4μηνο κατέλαβαν το 2,5% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 2,7% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Μειώνεται το ποσοστό των SUV
Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 50,3% εκ των οποίων το 23,4% αφορούσε σε SUV μοντέλα.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 31,5% εκ του οποίου το 20,3% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 7,3% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία Α με ποσοστό 10% εκ του οποίου τα SUV είναι 2,4%.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 6,3% (5% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,5% (0,4 τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,5% (0,3% τα SUV), η κατηγορία Sports με 0,2% και οι κατηγορίες MPV – Combi με 0,6%.
Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV τον Απρίλιο κατέλαβαν το 51,8% καταγράφοντας πτώση 4,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022 ενώ σε επίπεδο 4μήνου το ποσοστό των SUV ανήλθε σε 53,7% σημειώνοντας πτώση 2,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.