- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Οι Έλληνες καταναλωτές για ακόμη μία φορά απέδειξαν πόσο ευέλικτοι είναι στην επιλογή του καυσίμου με το οποίο θα κινείται το όχημα που αποκτούν.
Μετά λοιπόν από μια περίοδο γεμάτη πετρέλαιο οι Έλληνες αποφάσισαν πως πλέον δεν το έχουν ανάγκη και επέστρεψαν και πάλι στην αμόλυβδη βενζίνη κυρίως για να είναι ήσυχοι με όλα αυτά που ακούνε γύρω από την πετρελαιοκίνηση.
Ωστόσο τα στοιχεία του ΣΕΑΑ επιβεβαιώνουν και κάτι ακόμη. Πως οι Έλληνες καταναλωτές ξεκινούν να βλέπουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά αδιαφορούν για εκείνα που κινούνται με βενζίνη και υγραέριο.
Επίσης μεγάλη αύξηση κατέγραψαν οι πωλήσεις υβριδικών μοντέλων αλλά και των οχημάτων που κινούνται με βενζίνη και Φυσικό αέριο.
Ειδικότερα όπως φαίνεται και στα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ που δημοσιεύει το NewsAuto.gr περισσότεροι από 58.200 καταναλωτές επέλεξαν καινούριο αυτοκίνητο που κινείται με βενζίνη έναντι 34.013 καταναλωτών που επέλεξαν βενζινοκίνητα ΙΧ το αντίστοιχο διάστημα του 2017. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων να καταγράψει αύξηση 71,35% το 11μηνο του 2018 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017 ενώ παράλληλα τα βενζινοκίνητα οχήματα να αποτελούν το 60% του συνόλου των πωλήσεων φέτος.
Αντίθετα πτώση 18,5% σημείωσαν οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στο 11μηνο του 2018 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Όπως φαίνεται και από τα στοιχεία φέτος έχουν πουληθεί σχεδόν 35.000 πετρελαιοκίνητα μοντέλα έναντι 43.000 οχημάτων diesel το αντίστοιχο διάστημα του 2017.
Οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων μοντέλων αφορούν το 36% του συνόλου στο 11μηνο.
Μεγάλη αύξηση 148,8% κατέγραψαν στο 11μηνο οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων το 2018 οι οποίες ανήλθαν σε 3.772 έναντι 1.516 μονάδων το αντίστοιχο διάστημα του 2017. Ωστόσο τα υβριδικά αποτελούν μόλις το 3,9% του συνόλου των πωλήσεων.
Το μεγαλύτερο ποσοστό αύξηση 515,5% σημείωσαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων που κινούνται με βενζίνη και Φυσικό αέριο. Όπως φαίνεται οι Έλληνες καταναλωτές εκτιμούν την ιδιαίτερα χαμηλή τιμή του φυσικού αερίου αλλά οι αριθμοί στις πωλήσεις παραμένουν χαμηλοί καθώς καταγράφηκαν 168 πωλήσεις ΙΧ το 2018 και 120 μονάδες το 2017.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επίσης σημείωσαν μεγάλο ποσοστό αύξησης 131,25% αλλά ο συνολικός αριθμός των πωλήσεων ανέρχεται σε 74 μονάδες το 2018 έναντι 32 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2017.
Πάντως από τα στοιχεία των πωλήσεων ανά καύσιμο ιδιαίτερα αποθαρρυντικά είναι τα στοιχεία για τα υβριδικά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αλλά και εκείνα που κινούνται με βενζίνη και υγραέριο.
Ειδικότερα οι πωλήσεις των Hybrid-diesel μοντέλων σημείωσαν πτώση 72,5% καθώς διατέθηκαν μόλις 11 αυτοκίνητα στο 11μηνο του 2018 έναντι 40 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2017.
Ωστόσο το μεγαλύτερο ποσοστό πτώσης 93,18% σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων που κινούνται με βενζίνη και υγραέριο καθώς στο 11μηνο του 2018 διατέθηκαν μόλις 3 αυτοκίνητα έναντι 44 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2017.
Συγκριτικές πωλήσεις νέων ΙΧ Νοέμβριος 2018-2017 ανά καύσιμο | |||||
Καύσιμο | 11μηνο 2018 | 11μηνο 2017 | Διαφ.% | ||
Βενζίνη | 58280 | 34013 | 71,35 | ||
Diesel | 34991 | 42979 | -18,59 | ||
Υβριδικά | 3772 | 1516 | 148,81 | ||
Βενζίνη-Φυσικό Αέριο | 794 | 129 | 515,50 | ||
Φυσικό Αέριο | 168 | 120 | 40,00 | ||
Ηλεκτρικά | 74 | 32 | 131,25 | ||
Hybrid – Diesel | 11 | 40 | -72,50 | ||
Βενζίνη-Υγραέριο | 3 | 44 | -93,18 | ||
Συνολο | 98094 | 78873 | 24,37 | ||
Πηγή: ΣΕΑΑ | |||||