Στο δρόμο που χάραξε ο τέως υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χρίστος Δήμας έχει ήδη βρεθεί ο διάδοχός του Γιώργος Κώτσηρας.
Ο νέος υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών θα πρέπει εντός λίγων εβδομάδων να έχει ξεκαθαρίσει το θέμα μείωσης των τεκμηρίων διαβίωσης και κατ’ επέκταση και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης κατά 30%.
Επίσης θα πρέπει να αντιμετωπίσει και την Κομισιόν όσον αφορά τόσο στους δασμούς των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων όσο και στο Περιβαλλοντικό Τέλος που επιβάλλεται στα εισαγόμενα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 και Euro 5 ενώ παράλληλα θα πρέπει να ανταποκριθεί και στα αιτήματα φορέων του κλάδου (εισαγωγέων και εμπόρων) για αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων.
Ο κ. Γιώργος Κώτσηρας αρχικά λοιπόν θα πρέπει να αλλάξει τα δεδομένα στον εκτελωνισμό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και να ολοκληρώσει το σχέδιο που είχαν χαράξει τα στελέχη του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών σε συνεργασία με τον προηγούμενο υφυπουργό κ. Χρίστο Δήμα μειώνοντας τους δασμούς στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα!
Την ίδια στιγμή ο νέος υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών θα πρέπει να προετοιμαστεί για όποιες αλλαγές αποφασίσει η Κομισιόν για τα εταιρικά αυτοκίνητα ώστε να προσαρμόσει ανάλογα την Εθνική νομοθεσία.
Άλλωστε όπως έχει ήδη επισημάνει ο Έλληνας Ευρωπαίος Επίτροπος Απόστολος Τζιτζικώστας η νέα πανευρωπαϊκή νομοθεσία θα ισχύει από τα τέλη του 2025 και θα αφορά τόσο στην διατήρηση των φοροαπαλλαγών μόνο σε αμιγώς ηλεκτρικά εταιρικά αυτοκίνητα όσο και στην κατάργησή τους για όλα τα υπόλοιπα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης τα οποία περιλαμβάνουν εκτός από τα αμιγώς βενζινοκίνητα και diesel ΙΧ και τα υβριδικά αλλά και τα plug-in υβριδικά οχήματα.
Εκτός των παραπάνω ο κ. Κώτσηρας θα καλεστεί και εκείνος με την σειρά του να ανακαλύψει αν υπάρχει η πιθανότητα μιας νέας απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων καθώς η Ελλάδα διαθέτει τον γηραιότερο στόλο αυτοκινήτων της ΕΕ και η κατάσταση συνεχώς χειροτερεύει. Βέβαια σε μια πιθανή άρση της απαγόρευσης εισαγωγής παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά και την κατάργηση του Περιβαλλοντικού Τέλους από τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 και Euro 5 είναι προφανές ότι ο νέος υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία πρέπει να αναλάβουν δράση ώστε να μην χειροτερέψει η κατάσταση στην Ελλάδα και αυξηθεί περαιτέρω ο μέσος όρος ηλικίας του οχημάτων ανοίγοντας περισσότερο την «ψαλίδα» από τα υπόλοιπα κράτη μέλη της ΕΕ.
Επίσης ένα θέμα που είχε «ανοίξει» το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών αφορά στα Τέλη Κυκλοφορίας 2026 τα οποία μάλλον θεωρείται βέβαιο ότι θα αλλάξουν. Στα σχέδια του Υπουργείου είχαν εισέλθει τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που οι ιδιοκτήτες τους δεν πληρώνουν ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας (Μηδενικά Τέλη) και ο αριθμός τους φαίνεται ότι έχει ξεπεράσει τις 550.000 μονάδες! Σύμφωνα με όσα έχει αποκαλύψει το Carandmotor.gr το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εξετάζει την διατήρηση των Μηδενικών Τελών Κυκλοφορίας μόνο για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και την αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας σε αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει πριν από το 2010!
Τέλος ο κ. Γιώργος Κώτσηρας θα αποτελέσει τον υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ο οποίος θα «πιέσει» το μπουτόν της ηλεκτρονικής διασταύρωσης ώστε να βρεθούν και να επιβληθούν τα ανάλογα πρόστιμα στους ιδιοκτήτες οχημάτων που τα κινούν χωρίς να έχουν πληρώσει Τέλη Κυκλοφορίας και ασφάλεια αλλά ούτε τα έχουν περάσει και από ΚΤΕΟ.
Ποιος είναι ο νέος Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
Ο κ. Γιώργος Κώτσηρας είναι απόφοιτος και Διδάκτωρ της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, με ειδίκευση στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο, Ανταγωνισμό-Κρατικές Ενισχύσεις-Δίκαιο Επιχειρήσεων, Διοικητικό Δίκαιο (LL.M, Master II). Είναι κάτοχος δύο μεταπτυχιακών τίτλων: Στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο από τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στο Διοικητικό Δίκαιο και την Τοπική Αυτοδιοίκηση από το Πανεπιστήμιο Aix-Marseille III “Πολ Σεζάν” της Γαλλίας.
Εκπόνησε τη διδακτορική του διατριβή στον Τομέα Διεθνών Σπουδών της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, σε αντικείμενο του Ευρωπαϊκού Δικαίου («Ανάκτηση παράνομων κρατικών ενισχύσεων») και το 2014 έλαβε τον τίτλο του Διδάκτορος της Νομικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών με βαθμό «Άριστα».
Έχει συμμετάσχει ως ομιλητής-εισηγητής σε μεγάλο αριθμό συνεδρίων-ημερίδων-νομικών ακαδημιών, ενώ έχει συγγράψει μεγάλο αριθμό άρθρων δημοσιευμένων στον ημερήσιο και εβδομαδιαίο τύπο.
Διατηρεί δικηγορικό γραφείο στην Αθήνα με ειδίκευση στο δίκαιο ανταγωνισμού-κρατικών ενισχύσεων, διοικητικό, εμπορικό και ευρωπαϊκό δίκαιο, καθώς και στην επίλυση (δικαστική-εξωδικαστική) διαφορών από δάνεια ιδιωτών και επιχειρήσεων.
Με την πολιτική ασχολείται ήδη από τις τάξεις της ΟΝΝΕΔ και της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Νομικής.
Έχει εκλεγεί δύο φορές στο Δ.Σ. της ΕΑΝΔΑ (Ένωση Ασκουμένων & Νέων Δικηγόρων), έχοντας διατελέσει μέλος Δ.Σ., Αντιπρόεδρος και Πρόεδρος αυτού (2000-2014).
Ήταν υποψήφιος ευρωβουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία στις εκλογές του 2014 και επιλαχών βουλευτής στις εθνικές εκλογές του 2015 στην περιφέρεια Αττικής.
Διετέλεσε αναπληρωτής Γραμματέας Επιστημονικών Φορέων της Νέας Δημοκρατίας από το 2016 έως το 2019 και μέλος των Τομέων Εσωτερικών και Δικαιοσύνης.
Εξελέγη βουλευτής Δυτικής Αττικής με τη Νέα Δημοκρατία στις εκλογές της 7ης Ιουλίου του 2019. Διετέλεσε μέλος της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Από τις 4 Ιανουαρίου 2021 μέχρι τις 26 Μαΐου 2023 ήταν υφυπουργός Δικαιοσύνης αρμόδιος για θέματα Διεθνούς Συνεργασίας και Ανθρώπινων Δικαιωμάτων, στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Στις εκλογές του Μαΐου και του Ιουνίου 2023 ανανέωσε τη βουλευτική του θητεία. Στη δεύτερη κυβέρνηση Μητσοτάκη ορίστηκε υφυπουργός Εξωτερικών.