Τι προσέχουν οι κατασκευαστές στις παραγγελίες του φθινοπώρου;

Αναζητώντας τη σωστή φόρμουλα για τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις των νέων μειωμένων εκπομπών CO2, οι κατασκευαστές προσέχουν από τώρα τις παραδόσεις τον ερχόμενο Ιανουάριο καθώς αποτελούν μοντέλα που παραγγέλλονται στα δίκτυα αυτό το φθινόπωρο. Η στρατηγική δίνει προτεραιότητα στα ηλεκτρικά, χωρίς να αποκλείεται το ενδεχόμενο μείωσης της παραγωγής οχημάτων με κινητήρες βενζίνης ή diesel τον επόμενο χρόνο.

Αν και το 2025 δεν έχει φτάσει ακόμη, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν ήδη στραμμένο το βλέμμα τους στο πρώτο τρίμηνο του 2025.  Η υποχρέωση ευθυγράμμισης του μείγματος πωλήσεων λαμβάνοντας υπόψη την έναρξη ισχύος των νέων μειωμένων εκπομπών CO2 (από 95 σε 81 γρ. CO2/χλμ.) είναι στο μυαλά του κάθε brand manager.

Οι νέοι ευρωπαϊκοί κανονισμοί για τις εκπομπές CO2 γίνονται ήδη πονοκέφαλος. Διακυβεύεται η μακροπρόθεσμη επιβίωση των ευρωπαίων κατασκευαστών. Διότι οι οικονομικές ποινές που προκαταβάλλονται ανέρχονται σε δισεκατομμύρια ευρώ. Σε αυτό το παιχνίδι, κανένας ιστορικός κατασκευαστής δεν φαίνεται να γλιτώνει.

Ο όμιλος Stellantis σκοπεύει να πάρει την πρωτιά. Οι νέες μειωμένες εκπομπές CO2 περιλαμβάνει τα νέα μοντέλα που παραδίδονται από τον Ιανουάριο του 2025, με άλλα λόγια παραγγελίες που γίνονται σήμερα! Μια πραγματικότητα που κινητοποίησε το αφεντικό του ομίλου Renault και πρόεδρο της ACEA κ. Luca de Meo ο οποίος κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού υπογράμμισε την επείγουσα ανάγκη «να μην ισχύσουν οι νέες μειωμένες εκπομπές CO2, επειδή τα θερμικά αυτοκίνητα που παραγγέλθηκαν τον Νοέμβριο θα μετρήσουν για τον Ιανουάριο του 2025».

Ο νέος διευθυντής της Stellantis Europe, Jean-Philippe Imparato, διευκρίνησε ότι: «Χρειάζονται περίπου 60 ημέρες για να περάσει ένα αυτοκίνητο από τη γραμμή παραγωγής στην ταξινόμηση, για να καταλήξει σε κάποιο ιδιώτη καταναλωτή, αντιπροσωπεία ή έμπορο.»

Για τους κατασκευαστές, το πρώτο καθήκον είναι επομένως να ευθυγραμμίσουν την παραγωγή των οχημάτων που πωλήθηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025 έως την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου. Η πρόκληση είναι επίσης να διπλασιαστεί το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στις πωλήσεις το επόμενο έτος.

Ο όμιλος Stellantis βασίζεται στα νέα του μοντέλα, όπως το Citroën ë-C3, το Fiat Grande Panda και το Leapmotor T03. Υπό αυτή την έννοια, ο εκδημοκρατισμός των ηλεκτρικών οχημάτων μέσω ενός κύματος νέων φθηνών μοντέλων στις κατηγορίες Α και Β είναι απαραίτητος για να ελπίζουν ότι θα φτάσουμε σχεδόν 1 στις 4 πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων το επόμενο έτος.

Το ερώτημα

Να πουλήσουν περισσότερα ηλεκτρικά ή παράξουν λιγότερα θερμικά, είναι το ερώτημα που απασχολεί όλους τους κατασκευαστές. Ορισμένοι κατασκευαστές είχαν ήδη υπονοήσει τη στρατηγική τους. Ανακοινώνοντας το κλείσιμο του εργοστασίου στη Γερμανία, ο όμιλος Volkswagen σαφώς δεν σχεδιάζει να αυξήσει τις παραγωγικές του ικανότητες. Στην Ιταλία, ο όμιλος Stellantis σχεδιάζει επίσης να αναστείλει τις δραστηριότητες σε ορισμένα εργοστάσια.

Περιορίζοντας τη συναρμολόγηση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι κατασκευαστές σκοπεύουν μηχανικά να αυξήσουν τον όγκο των ηλεκτρικών μοντέλων στις συνολικές πωλήσεις τους. Η στρατηγική προσελκύει την προσοχή του ομίλου Stellantis που σχεδιάζει να παίξει και στους δύο τομείς: να τονώσει την πώληση ηλεκτρικών οχημάτων και να θυσιάσει τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ακόμα κι αν αυτό σημαίνει αύξηση των τιμών αυτού του τύπου κινητήρα ανάλογα με τις αγορές.

Μια λεπτή άσκηση σε μια εποχή που ο κατασκευαστής μόλις ξεκίνησε την παραγωγή του θερμικού Fiat 500 και παρουσίασε τους νέους υβριδικούς κινητήρες σε περίπου 30 μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του νέου Peugeot 3008. Εάν ο στόχος είναι η κάλυψη της ζήτησης των καταναλωτών, θα κληθούν να κινηθούν προς τις ηλεκτρικές εκδόσεις από αυτό το φθινόπωρο.