Τι συμβαίνει με τις άδειες κυκλοφορίας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ;

Μεγάλες καθυστερήσεις στην έκδοση των νέων αδειών κυκλοφορίας των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καταγράφονται τις τελευταίες εβδομάδες στις Διευθύνσεις Μεταφορών όλης της χώρας.

Ο λόγος σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr οφείλεται στο γεγονός ότι μόλις ο έμπορος ή ο ιδιώτης καταναλωτής καταθέσει τα έγγραφα για την έκδοση της άδειας κυκλοφορίας σε κάποιο εισαγόμενο όχημα αυτομάτως οι υπάλληλοι τα αποστέλλουν στο τεχνικό τμήμα των Διευθύνσεων Μεταφορών ώστε να διαπιστωθεί η ορθότητα των εγγράφων και βέβαια να διαπιστώσουν οι υπάλληλοι σε ποια οδηγία ρύπων ανήκει το κάθε αυτοκίνητο ή να επαληθεύσουν τις τιμές εκπομπών CO2 του οχήματος ώστε να υπολογίζονται τα σωστά Τέλη Κυκλοφορίας.

Οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε όλη αυτή τη διαδικασία έχουν ενοχληθεί καθώς οι καθυστερήσεις στην έκδοση αδειών κυκλοφορίας είναι πολύ μεγάλες και βέβαια σε κάποιες περιπτώσεις έχουν επιβαρυνθεί και με την καταβολή των διπλάσιων Τελών Κυκλοφορίας καθώς μπορεί οι υπεύθυνοι να ολοκλήρωσαν τους ελέγχους σε κάποιο φάκελλο νωρίς το απόγευμα με αποτέλεσμα οι αιτούντες να παραλάβουν τις άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων την επόμενη ημέρα και να χρειαστεί να καταβάλλουν τα διπλάσια ποσά για Τέλη Κυκλοφορίας καθώς θεωρούνται εκπρόθεσμα!

Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) έχει επισημάνει το πρόβλημα που έχει προκύψει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αλλά και στα γραφεία των κατά τόπους Περιφερειών ώστε να λυθεί το πρόβλημα.

Όπως μάλιστα επισημαίνει στο Carandmotor.gr ο πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος: «Η κατάσταση δείχνει να έχει φτάσει στο απροχώρητο και κάποιοι προσπαθούν με κάθε τρόπο να κάνουν την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εξαιρετικά δύσκολη ώστε να διώξουν τους καταναλωτές από την επιλογή ενός φθηνότερου αυτοκινήτου. Επιτέλους, από πόσους ελέγχους θα περάσει το εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, δεν είμαστε κατά των ελέγχων όχι όμως αυτοί να γίνονται αιτία καθυστέρησης των πινακίδων. Δημιουργούνται διαπληκτισμοί μεταξύ των αγοραστών και των εμπόρων, κάποιοι προβαίνουν και σε ακύρωση παραγγελίας. Αρχικά θεσπίστηκε το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων, στη συνέχεια θεσπίστηκε το ξένο ΚΤΕΟ σε ισχύ, κατόπιν έρχονται απειλές από το ΕΜΠΑ και τώρα τα έγγραφα που έχουν κατατεθεί στο ΜΕΜΟ περνούν από διπλό έλεγχο στις Διευθύνσεις Μεταφορών κατά την έκδοση της Άδειας Κυκλοφορίας! Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς κάποιοι κάνουν τα πάντα για να μειώσουν τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά επιτέλους έστω και μετά από χρόνια η Κομισιόν αντέδρασε σε όλη αυτή την παράνομη πρακτική της Ελλάδας και ξεκαθάρισε ότι αν δεν καταργήσει τις παρανομίες τότε θα επιβάλλει πολύ βαριά πρόστιμα! Άλλωστε τόσο το Περιβαλλοντικό Τέλος όσο και η απαγόρευση εισαγωγής παλαιότερων οχημάτων είχαμε ενημερώσει την τότε πολιτική ηγεσία ότι είναι παράνομες ενέργειες και θα τιμωρηθούμε από την ΕΕ αλλά προφανώς η τότε πολιτική ηγεσία γνώριζε ότι η απόφαση της Κομισιόν θα καθυστερήσει να εκδοθεί με ότι και αν αυτό σημαίνει για τους πολιτικούς μας.»