Τι «τρέχουν» να προλάβουν οι εταιρείες ενοικιάσεων και leasing;

«Τρέχουν» να προλάβουν οι εταιρείες ενοικιάσεων και leasing ώστε να πουλήσουν πριν τις 31 Δεκεμβρίου 2024 τον μεταχειρισμένο στόλο οχημάτων που διαθέτουν για να γλιτώσουν από την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας 2025.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr οι εταιρείες leasing και ενοικιάσεων οχημάτων μέχρι και πέρυσι εκμεταλλευόντουσαν τις δίμηνες παρατάσεις που έδινε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών καθώς είχαν περίπου επιπλέον 60 ημέρες εντός του 2025 για να πουλήσουν τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που διέθεταν προς πώληση.

Ωστόσο η νέα νομοθεσία που έχει τεθεί σε εφαρμογή από φέτος δεν επιτρέπει καμία παράταση στην εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας 2025 χωρίς επιβάρυνση με αποτέλεσμα όλες οι εταιρείες Leasing και ενοικιάσεων να έχουν σημάνει συναγερμό ώστε τα μεταχειρισμένα οχήματά τους να έχουν μεταβιβαστεί στους νέους αγοραστές το αργότερο έως την Πρωτοχρονιά.

Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει οι εταιρείες του κλάδου να καταβάλλουν τα Τέλη Κυκλοφορίας του στόλου των μεταχειρισμένων οχημάτων τους το αργότερο έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024 γεγονός που σημαίνει αρκετά εκατομμύρια ευρώ επιβάρυνση ενώ σε περίπτωση θα εξοφληθούν τον Ιανουάριο του 2025 τα Τέλη Κυκλοφορίας θα αυξηθούν σε ποσοστό 25% και τον Φεβρουάριο του 2025 τα Τέλη Κυκλοφορίας θα αυξηθούν σε ποσοστό 50%.

Η μεταβίβαση όμως ενός τόσο μεγάλου αριθμού μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έως τα τέλη του έτους έχει προκαλέσει «ταραχή» στις κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών της Περιφέρειας Αττικής αλλά και στις ιδιοκτήτριες εταιρείες των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς από τη Δευτέρα 21 Οκτωβρίου οι μεταβιβάσεις των οχημάτων πραγματοποιούνται μόνο μέσω του ψηφιακού ραντεβού και για συγκεκριμένο αριθμό οχημάτων σε ημερήσια βάση με αποτέλεσμα να χρειάζονται πολλοί μήνες για την διεκπεραίωση όλων αυτών των χιλιάδων υποθέσεων.

Μέχρι να λυθεί το πρόβλημα στην Περιφέρεια Αττικής οι διεκπεραιωτές αναγκάζονται να μεταβαίνουν στις Διευθύνσεις Μεταφορών άλλων Περιφερειών όπως εκείνες της Χαλκίδας, της Κορίνθου ή ακόμη και της Θήβας προκειμένου να ολοκληρώσουν τις μεταβιβάσεις πολλών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων χωρίς την ύπαρξη του ψηφιακού ραντεβού.

Από την άλλη μεριά η Περιφέρεια Αττικής αναζητά λύση στο πρόβλημα που έχει προκύψει στις μεταβιβάσεις εταιρικών οχημάτων καθώς όπως είναι εύλογο να αντιληφθεί κανείς θα μειωθεί ο αριθμός των μεταβιβάσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά των εσόδων στις κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών της Περιφέρειας.