Η Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc διαπίστωσε μεγάλη ζήτηση για τα πιο ακριβά οχήματά της περιορισμένης έκδοσης, βοηθώντας τη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία να αυξήσει τη μέση τιμή πώλησής της και να αντισταθμίσει την πτώση των κερδών.
Η εταιρεία παρέδωσε 118 από τα «ειδικά» μοντέλα της το πρώτο εξάμηνο του έτους, από 38 το αντίστοιχο διάστημα του 2023, με επικεφαλής τα υπεραυτοκίνητα Valkyrie και Valor, τα οποία κοστίζουν για τους αγοραστές τουλάχιστον 3 εκατομμύρια δολάρια και 1 εκατομμύριο δολάρια, αντίστοιχα. Αυτό αύξησε τη μέση τιμή πώλησης κατά 29% στις 353.000 δολάρια σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία.
Τα έσοδα, ωστόσο, μειώθηκαν κατά 11% στα 780 εκατ. δολάρια καθώς οι πωλήσεις πολυτελών SUV έπεσαν. Παρόλα αυτά, τα αποτελέσματα ήταν ελαφρώς καλύτερα από ό,τι περίμεναν οι αναλυτές και η εταιρεία τήρησε τις προβλέψεις της. Οι μετοχές σημείωσαν άνοδο έως και 12% στις αρχές της διαπραγμάτευσης στο Λονδίνο, έχοντας υποχωρήσει σχεδόν κατά το ένα τρίτο φέτος.
Η Aston Martin βρίσκεται στη μέση ενός σταυροδρομίου με επικεφαλής τον εκτελεστικό πρόεδρο Lawrence Stroll. Ο Καναδός δισεκατομμυριούχος έχει αναγκαστεί επανειλημμένα να αξιοποιεί επενδυτές για κεφάλαια από τότε που έσωσε την εταιρεία το 2020, φέρνοντας νέους μετόχους όπως το Ταμείο Δημοσίων Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας.
Η εταιρεία – η οποία έχει συνδεθεί εδώ και καιρό με τις ταινίες του Τζέιμς Μποντ – προσπαθεί να επωφεληθεί από την αυξανόμενη δημοτικότητα των αγώνων της Formula 1, καθώς θέλει να λανσάρει νέα μοντέλα πιο συχνά από ό,τι στο παρελθόν. Η ομάδα F1 ανήκει στον Stroll και είναι ξεχωριστή από την εισηγμένη αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Aston Martin είδε τη ζημιά της προ φόρων να διευρύνεται στα 280 εκατ. δολάρια από 183 εκατ. δολάρια ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς πούλησε ένα τρίτο λιγότερα αυτοκίνητα το πρώτο εξάμηνο. Η πτώση οφείλεται στη μείωση κατά 67% στις παραδόσεις SUV, την οποία η αυτοκινητοβιομηχανία απέδωσε στην εισαγωγή του νεότερου μοντέλου DBX707.
Η Aston Martin έχει επίσης τερματίσει την παραγωγή του παλαιότερου μοντέλου σπορ αυτοκινήτου Vantage. Οι παραδόσεις των αυτοκινήτων της Aston Martin μειώθηκαν περισσότερο στην περιοχή της Αμερικής, όπου σημειώθηκε πτώση 40%.
Ο Stroll είπε ότι η εταιρεία δεν γνώρισε επιβράδυνση της ζήτησης από επίδοξους αγοραστές που έχουν δει ανταγωνιστικά μοντέλα άλλων εταιρειών. «Αν μη τι άλλο, έχουμε αισθανθεί μια ισχυρή άνοδο, πιθανώς λόγω του νέου χαρτοφυλακίου προϊόντων», είπε στους δημοσιογράφους.
Το πρώην αφεντικό της Bentley Motors Ltd., Adrian Hallmark, εντάσσεται ως διευθύνων σύμβουλος από την 1η Σεπτεμβρίου, νωρίτερα από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η εταιρεία. Η Hallmark αντικαθιστά τον 77χρονο Amedeo Felisa για να γίνει ο τέταρτος Διευθύνων Σύμβουλος από τότε που έφτασε ο Stroll και έχει την αποστολή να βοηθήσει στην αναζωογόνηση της τιμής της μετοχής.