Τι ζήτησε αυτοκινητοβιομηχανία από εταιρεία συμβούλων;

Εν μέσω της κλιμάκωσης των δασμών που επέβαλε ο Donald Trump στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο John Elkann, πρόεδρος της Stellantis, ζήτησε συμβουλές από την McKinsey για τις μάρκες Maserati και Alfa Romeo. Οι δύο αυτές μάρκες, που παράγονται στην Ευρώπη και εισάγονται στις Ηνωμένες Πολιτείες, επηρεάζονται ιδιαίτερα από την αύξηση των δασμών.

Σύμφωνα με πληροφορίες που αποκάλυψε το Bloomberg, ο όμιλος Stellantis προσέλαβε τη McKinsey για στρατηγικές συμβουλές σχετικά με τη Maserati και την Alfa Romeo, καθώς η εμπορική πίεση συνεχίζει να αυξάνεται λόγω της κλιμάκωσης του εμπορικού πολέμου που ξεκίνησε από τον Donald Trump. Σύμφωνα με αυτές τις πηγές, ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann, ζήτησε από την McKinsey να αξιολογήσει διάφορες επιλογές για αυτές τις μάρκες, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας συνεργασιών με άλλες εταιρείες για πρόσβαση σε νέες τεχνολογίες.

«Αν και ορισμένες ασιατικές εταιρείες έχουν εκφράσει ενδιαφέρον, οι σκέψεις βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο. Τα πιο μακροπρόθεσμα σενάρια περιλαμβάνουν τη διάσπαση της Maserati», επισήμανε το Bloomberg.

Σχεδόν το 40% των πελατών της Maserati είναι Αμερικανοί

Υπενθυμίζουμε ότι η Maserati κατέγραψε προσαρμοσμένη λειτουργική ζημία 260 εκατ. ευρώ πέρυσι, αφού οι πωλήσεις οχημάτων της μειώθηκαν πάνω από 50%. Ωστόσο το 35% με 40% των πελατών της μάρκας πολυτελών αυτοκινήτων βρίσκονται στις Ηνωμένες Πολιτείες, δήλωσε τον περασμένο μήνα ο διευθύνων σύμβουλος της Maserati, Santo Ficili.

Οι δασμοί Trump περιπλέκουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση, καθώς όλα τα Maserati και Alfa Romeo που πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι εισαγόμενα, καθώς οι μάρκες δεν έχουν εργοστάσια εκτός Ευρώπης.

Πάντως ο John Elkann δεν έχει καμία πρόθεση να πουλήσει τα εμπορικά σήματα σε έναν Κινέζο αντίπαλο ξεκαθάρισε το Bloomberg.