Σε ένα Time out πέρασε το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά καθώς από τα μεσάνυχτα της Παρασκευής 31 Δεκεμβρίου με την ηλεκτρονική πλατφόρμα του προγράμματος (https://kinoumeilektrika.gov.gr) να έχει σταματήσει να δέχεται νέες αιτήσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr η online πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων θα ανοίξει και πάλι στα τέλη Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου ανάλογα με τις αποφάσεις που θα λάβουν τα συναρμόδια Υπουργεία. Μέχρι τότε το σύστημα θα συνεχίσει να λειτουργεί και θα υπάρχει η δυνατότητα υποβολής αιτημάτων τροποποίησης, η αξιολόγηση των αιτήσεων προς έγκριση και η εκκαθάριση και η καταβολή των επιχορηγήσεων προς τους ωφελούμενους των υποβληθέντων αιτήσεων μέχρι την ημερομηνία λήξης της Δράσης (31/12/2021). Επισημαίνεται ότι, θα ακολουθήσει 2ος κύκλος της Δράσης “Κινούμαι Ηλεκτρικά” εντός του 1ου τριμήνου του 2022 για την υποβολή νέων αιτήσεων.»
Πρωταθλητές τα ηλεκτρικά ποδήλατα
Τα ηλεκτρικά ποδήλατα στέφθηκαν πρωταθλητές του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά και σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr έως και τις 15 Δεκεμβρίου είχαν κατατεθεί 18.509 αιτήσεις εκ των οποίων οι 12.847 (69,41%) αφορούσαν σε ηλεκτρικά ποδήλατα και ακολουθούν τα ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα με 4.050 αιτήσεις (21,88%), τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με 1.537 αιτήσεις (8,3%), τα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα van με 55 αιτήσεις (0,3%), τα plug-in hybrid van με 3 αιτήσεις (0,02%), τα ηλεκτρικά Ταξί με 12 αιτήσεις (0,06%) και τα plug-in υβριδικά Ταξί με 5 αιτήσεις (0,03%).
Οι επτά αλλαγές
Η Κοινή Υπουργική Απόφαση που αναμένεται να δημοσιευθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 θα περιλαμβάνει επτά σημαντικές αλλαγές στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr ειδικά για τις εταιρίες ή τους ιδιοκτήτες Ταξί που έχουν ήδη κάνει αίτηση στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά πριν την δημοσίευση και εφαρμογή των αλλαγών θα προβλέπονται στην ΚΥΑ μεταβατικού τύπου διατάξεις έτσι ώστε να ωφεληθούν και αυτοί από τις βελτιώσεις που γίνονται.
Η πρώτη αλλαγή του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά αφορά στην κατάργηση της υποχρεωτικής αγοράς επιδοτούμενου ηλεκτρικού αυτοκινήτου μετά την λήξη της ελάχιστης αποδεκτής περιόδου χρονομίσθωσης των 36 μηνών. Με τον τρόπο αυτό το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας κάνει πιο προσιτή την χρονομίσθωση, μειώνει το κόστος των μισθωμάτων και τελικά ενθαρρύνει τον εξηλεκτρισμό των εταιρικών στόλων.
Η δεύτερη αλλαγή αφορά στην αύξηση του μέγιστου αριθμού των οχημάτων που μπορεί να προμηθευτεί μια επιχείρηση από 3 σε 10,τόσο για την ηπειρωτική όσο και για την νησιωτική χώρα.
Η τρίτη αλλαγή έχει να κάνει με τις αποσύρσεις παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων και δίκυκλων καθώς το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας θα δίνει την δυνατότητα να επιδοτείται η απόσυρση ίσου αριθμού οχημάτων με αυτά που μια εταιρία αιτείται προς επιδότηση. Αν για παράδειγμα μια εταιρία επιθυμεί να επιδοτηθεί για 2 αυτοκίνητα και 3 μηχανάκια, θα μπορεί να αποσύρει από τον στόλο της 2 παλαιά αυτοκίνητα και 3 δίκυκλα!
Η τέταρτη αλλαγή αφορά στην αύξηση του ποσού της υποχρεωτικής απόσυρσης που ισχύει για τα Ταξί από 2.500 ευρώ σε 5.000 ευρώ που αποκάλυψε πρώτο το Newsauto.gr ενώ επίσης η συνολική επιδότηση απόκτησης ηλεκτρικού Ταξί θα ανέλθει σε 22.500 ευρώ.
Η πέμπτη αλλαγή αφορά τις Δημοτικές Επιχειρήσεις που έχουν την μορφή Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ), όπως και εταιρείες του ευρύτερου δημόσιου τομέα με την ίδια νομική μορφή οι οποίες θα είναι επιλέξιμες για επιδοτήσεις.
Η έκτη αλλαγή είναι ιδιαίτερα σημαντικά καθώς αφορά στην επιδότηση του ηλεκτρικού ποδηλάτου η οποία θα είναι επιλέξιμη και για νομικά πρόσωπα τα οποία δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένους κλάδους, όπως για παράδειγμα εταιρίες ενοικίασης ποδηλάτων, ξενοδοχεία, εταιρίες διανομής γευμάτων, κ.λπ.
Η έβδομη και τελευταία αλλαγή αφορά στην επιδότηση αγοράς και εγκατάστασης «έξυπνου» φορτιστή η οποία θα είναι πλέον επιλέξιμη και από τα νομικά πρόσωπα, εκτός των φυσικών προσώπων που ίσχυε έως σήμερα και είχε αποκαλύψει πρώτο το Newsauto.gr