Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr
Σε μονομαχία για δύο εξελίσσεται η ελληνική αγορά λιανικής πώλησης αυτοκινήτων καθώς τόσο ο όμιλος Βασιλάκη όσο και ο όμιλος Σφακιανάκη επενδύουν συνεχώς σε εξουσιοδοτημένες αντιπροσωπείες κυρίως σε Αττική και Θεσσαλονίκη.
Μάλιστα κάποιες εισαγωγικές «τρέμουν» και μόνο στο άκουσμα οποιασδήποτε άσχημης οικονομικής είδησης η οποία μπορεί να επηρεάσει τις πωλήσεις των δύο ελληνικών ομίλων καθώς αποτελούν το βασικό δίκτυο διανομής των καινούριων αυτοκινήτων τους κυρίως σε Αττική και Θεσσαλονίκη.
Ειδικότερα ο όμιλος Βασιλάκη πέραν των εισαγωγικών εταιρειών Seat, Saab, Hyundai και Kia είναι επίσημος διανομέας και επισκευαστής επιπλέον 10 εταιρειών αυτοκινήτων που περιλαμβάνουν τις μάρκες: Ford, Opel, Volvo, Honda, Mitsubishi, Alfa Romeo, Fiat, Abarth, BMW και Mini.
Η εκπροσώπηση των παραπάνω εταιρειών πραγματοποιείται μέσω 33 σημείων εξυπηρέτησης που περιλαμβάνουν πωλήσεις, service, ανταλλακτικά, αξεσουάρ και φανοποιεία σε Αθήνα, Κρήτη και Θεσσαλονίκη.
Πέραν των καταστημάτων πώλησης καινούριων αυτοκινήτων ο όμιλος Βασιλάκη έχει δημιουργήσει και την αλυσίδα καταστημάτων εμπορίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Stock Center μέσω των οποίων διαθέτει προς πώληση τα αυτοκίνητα που προέρχονται από τις ανταλλαγές ιδιωτών καταναλωτών αλλά και ένα μικρό μέρος από την Hertz.
Επίσης μέρος των εταιρικών αυτοκινήτων που επιστρέφονται ή «αποσύρονται» από την κυκλοφορία εκποιούνται μέσω άλλων εταιρειών σε εμπόρους μεταχειρισμένων.
Ο όμιλος Σφακιανάκη
Ο μεγάλος ανταγωνιστής στην αγορά λιανικής καινούριων αυτοκινήτων για τον όμιλο Βασιλάκη δεν είναι άλλος από τον όμιλος Σφακιανάκη ο οποίος έχει πραγματοποιήσει μεγάλες επενδύσεις σε καταστήματα λιανικής διάθεσης καινούριων αυτοκινήτων πέραν των εταιρειών που είναι εισαγωγέας.
Ειδικότερα ο όμιλος Σφακιανάκη αποτελεί τον εισαγωγέα για τα αυτοκίνητα Suzuki και Cadillac ενώ παράλληλα αποτελεί και επίσημο αντιπρόσωπο για τις 13 εταιρείες που περιλαμβάνουν τις μάρκες Fiat, Alfa Romeo, Abarth, Dacia, Ford, BMW, Mini, Nissan, Opel, Renault, Skoda και Volvo.
Παράλληλα και ο όμιλος Σφακιανάκη όπως και ο μεγάλος ανταγωνιστής του διαθέτει εταιρεία χρονομίσθωσης και ενοικίασης αυτοκινήτων που ονομάζεται Executive Lease από την οποία αντλεί και εκείνος μεγάλο αριθμό μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που μεταπουλά σε εμπόρους αλλά και ιδιώτες καταναλωτές.
«Προβληματισμένες» κάποιες εισαγωγικές
Η συρρίκνωση του δικτύου διανομής στη λιανική πώληση καινούριων αυτοκινήτων έχει «προβληματίσει» ήδη κάποιες εισαγωγικές εταιρείες οι οποίες νιώθουν έντονα πλέον τις… «πιέσεις» που τους ασκούν οι δύο μεγάλοι όμιλοι.
Σύμφωνα με πληροφορίες του movenews.gr οι μεγάλοι όμιλοι πιέζουν ασφυκτικά πλέον κάποιες εισαγωγικές για περαιτέρω μείωση των τιμών απόκτησης των καινούριων αυτοκινήτων με ταυτόχρονη αύξηση των περιθωρίων κέρδους τους καθώς αποτελούν τις μοναδικές αντιπροσωπείες λιανικής σε Αττική και Θεσσαλονίκη.
Παράλληλα τα υψηλά ποσοστά που κατέχουν στο σύνολο των πωλήσεων τα οποία σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούν ακόμη και το 25%, αποτελούν επίσης ένα μεγάλο μέσο πίεση για την επίτευξη των απαιτήσεων των δύο ελληνικών ομίλων.
Ωστόσο από την άλλη μεριά υπάρχει και ο κίνδυνος μεγάλων χρηματικών απωλειών για τις εισαγωγικές εταιρείες που συνεργάζονται σχεδόν αποκλειστικά με τους δύο ελληνικούς ομίλους στην πώληση λιανικής καθώς αν συμβεί το οτιδήποτε τα χρέη θα είναι πολύ υψηλά…
Από την άλλη μεριά όμως κανένας σχεδόν επιχειρηματίας από τον κλάδο του αυτοκινήτου δεν επιθυμεί πλέον να επενδύσει στην αγορά λιανικής και επισκευής αυτοκινήτων σε μάρκες που έχουν επίσης οι όμιλοι Βασιλάκη και Σφακιανάκη καθώς σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις προσφορές που πραγματοποιούν τόσο στις τιμές διάθεσης όσο και στα σέρβις οι δύο μεγάλοι ελληνικοί όμιλοι.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η αγορά λιανικής καινούριων αυτοκινήτων κυρίως σε Αττική και Θεσσαλονίκη για αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες να αποτελεί πεδίο μάχη για δύο μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις που αφορούν αποκλειστικά και μόνο τους ομίλους Βασιλάκη και Σφακιανάκη.
Το ποιος θα επικρατήσει εξαρτάται από πολλές παραμέτρους αλλά και οικονομικές συνθήκες που πρόκειται να δημιουργηθούν στο άμεσο μέλλον…