Όσο πλησιάζει ο καιρός που θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι προτάσεις για τη τελική εφαρμογή της οδηγίας ρύπων Euro 7 που πλέον έχει οριστεί για τον Ιούλιο τόσο θα εντείνονται οι πιέσεις που ασκούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και οι προμηθευτές τους που θέλουν να καθυστερήσουν τις αλλαγές.
Οι απαιτήσεις της ΕΕ στην οδηγία Euro 7 περιορίζουν στο ελάχιστο τις εκπομπές CO2 όπως επίσης και την εκπομπή μικροσωματιδίων, υδρογονανθράκων αλλά και μονοξειδίου του άνθρακα από την καύση βενζίνης και diesel σε σχέση με την οδηγία ρύπων Euro 6, που ισχύει από το 2014 με βασικό στόχο η νέα οδηγία να ισχύσει το συντομότερο από το 2025.
Η δυσκολία είναι σημαντική για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που πωλούν οχήματα στην Ευρώπη, καθώς πρέπει να μετατοπιστούν από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά και plug-in hybrid αυτοκίνητα για να πληρούν τις ολοένα αυστηρότερες απαιτήσεις εκπομπών.
Οι υπερβολικές τιμές συμμόρφωσης μπορεί να καταστήσουν ασύμφορη την κατασκευή μικρών αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα σταματήσουν την ανάπτυξη κινητήρων εσωτερικής καύσης για την Ευρώπη, επικαλούμενες τις αναμενόμενες τιμές συμμόρφωσης με το Euro 7.
Όταν οι κατευθυντήριες γραμμές Euro 7 είχαν προταθεί για πρώτη φορά σε πρόχειρο τύπο τον Οκτώβριο του 2020, ο γερμανικός εμπορικός όμιλος VDA και διάφορες αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν δηλώσει ότι τα νέα όρια θα οδηγούσαν σε μια άτυπη απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Ωστόσο, η VDA άμβλυνε τη στάση της τον περασμένο Απρίλιο μετά την υποβολή ενός αναθεωρημένου μοντέλου από τη Συμβουλευτική Ομάδα για τις Απαιτήσεις Εκπομπών Αυτοκινήτων (AGVES).
Η εναπομένουσα υιοθέτηση των προτεινόμενων απαιτήσεων από την ΕΕ ορίστηκε αρχικά για το τέταρτο τρίμηνο του 2021. Αργότερα μεταφέρθηκε στις 5 Απριλίου 2022 και στα τέλη Ιανουαρίου μεταφέρθηκε για άλλη μια φορά στις 20 Ιουλίου. Μετά την έγκριση, μια «συναπόφαση» θα καθορίσει τις τελικές κατευθυντήριες γραμμές.
«Θα χρειαστεί να εγγυηθείτε την πλήρη προετοιμασία αυτής της πρότασης. Κυρίως με βάση την αξιολόγηση που έχει πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής, η ομάδα εργάζεται τώρα για να υποβάλει μια ισχυρή πρόταση έως τις αρχές Ιουλίου», δήλωσε μια εκπρόσωπος στην Automotive Information Europe σχετικά με τις προσαρμογές του χρονοδιαγράμματος.
Πρόσθεσε ότι οι απαιτήσεις του Euro 7 αποτελεί την βασική εργασία της ομάδας για τον έλεγχο επιβατικών αυτοκινήτων, φορτηγών και βιομηχανικών οχημάτων. Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες, με ανοιχτές επιστολές, επισημαίνουν ότι όσο νωρίτερα τεθούν σε εφαρμογή οι νόμοι για το Euro 7, τόσο υψηλότερο είναι το κόστος για τα μέλη τους που προκαλείται από την ώθηση της ΕΕ για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.
«Λυπούμαστε πολύ για αυτή τη ζωτική καθυστέρηση», ανέφερε η Affiliation for Emissions Management by Catalyst σε ανοιχτή επιστολή προς τον Thierry Breton, τον Ευρωπαίο Επίτροπο για την ανοιχτή αγορά σχετικά με τις παρατάσεις εφαρμογής της οδηγίας ρύπων Euro 7.
Η περιβαλλοντική ομάδα Transport & Setting δήλωσε σε επιστολή της προς την Κομισιόν ότι «συμμετείχε σημαντικά στην αναβολή» των απαιτήσεων Euro 7, επισημαίνοντας ότι: «Η καθυστέρηση της δημοσίευσης των πρόσφατων απαιτήσεων εκπομπών για τα αυτοκίνητα εμποδίζει απαράδεκτα τις προσπάθειες της ΕΕ για να καθαρίσει τη δηλητηριώδη ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλείται από τις οδικές μεταφορές».
Υπό την προϋπόθεση ότι οι προπαρασκευαστικές εργασίες είναι πλήρεις, η T&E δεν βλέπει καμία δικαιολογία για μια τέτοια καθυστέρηση πέρα από το άγχος που προκαλείται στο εμπόριο αυτοκινήτων.
Επίσης η T&E προέτρεψε να δημοσιοποιηθούν οι προτάσεις το αργότερο έως τις 5 Απριλίου με αποτέλεσμα να αυξηθούν οι πιθανότητες εφαρμογής της νέας οδηγίας ρύπων Euro 7 έως το 2025 και να βοηθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να απεξαρτηθούν από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ο ACEA, ο οποίος εκπροσωπεί τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, τόνισε στα τέλη Ιανουαρίου ότι οι νομοθέτες θα έχουν ολοκληρώσει το έργο τους το 2022 ώστε να μπορέσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.
Σε έγγραφο του ACEA για το Euro 7 τον Ιούνιο του 2021, επισημαίνονταν ότι η ημερομηνία εφαρμογής της 1ης Σεπτεμβρίου 2025 ήταν εφικτή, δίνοντας στο εμπόριο 4 χρόνια για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Η ώθηση εκ νέου για τη δημοσίευση των όρων του Euro 7 δεν θα καθιστούσε αυτή την ημερομηνία εφικτή ώστε να εφαρμοστεί το νέο πρότυπο, ανέφερε ο ACEA στις 28 Ιανουαρίου…