Πολλές φορές θα ήταν χρήσιμο αν γνωρίζαμε εγκαίρως τί ακριβώς μας περιμένει αμέσως μετά από μία στροφή. Για τους οδηγούς, μάλιστα, πρόκειται για μία πληροφορία κρίσιμης σημασίας που άπτεται της ασφάλειας των επιβατών, αλλά και όλων όσοι βρίσκονται έξω από αυτό. Τώρα, χάρη στη νέα τεχνολογία συνδεδεμένου αυτοκινήτου της Ford, αυτό γίνεται πραγματικότητα με αρχή το νέο Puma.
Τι είναι το Local Hazard Information
Το Local Hazard Information (LHI) αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα εξέλιξης στο δρόμο για μία συνδεδεμένη υποδομή μεταφορών, βοηθώντας τους οδηγούς να προετοιμάζονται και πιθανόν να αποφεύγουν τις δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο.* Όταν οι οδηγοί που προηγούνται συναντήσουν ξαφνικά μποτιλιάρισμα ή κάποιο ατύχημα, ο οδηγός που ακολουθεί – και πιθανόν δεν έχει ορατότητα – λαμβάνει τη σχετική προειδοποίηση, η οποία κάλλιστα θα μπορούσε να βρει εφαρμογή σε πολλά ακόμα οδηγικά και καιρικά σενάρια – από ισχυρή χαλαζόπτωση και ξαφνική πλημμύρα, έως και κατολίσθηση.
Το έναυσμα για την ενεργοποίηση του συστήματος LHI δίδεται από κάποιες λειτουργίες των προπορευόμενων οχημάτων, όπως είναι για παράδειγμα η ενεργοποίηση των αερόσακων, των αλάρμ ή των καθαριστήρων. Μέχρι σήμερα, τα προηγούμενα συστήματα ειδοποίησης για κυκλοφοριακά συμβάντα βασίζονταν στην εισαγωγή πληροφοριών από τους ίδιους οδηγούς. Σε αντίθεση, το Local Hazard Information (LHI) της Ford έχει τη δυνατότητα να λειτουργεί αυτόνομα, χωρίς να χρειάζεται αλληλεπίδραση του οδηγού, προκειμένου να δημιουργήσει τις πληροφορίες και να εκδώσει τις σχετικές προειδοποιήσεις
Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο:
Επί του πρακτέου, οι επικείμενοι κίνδυνοι εμφανίζονται υπό τη μορφή προειδοποιήσεων στο ταμπλό του αυτοκινήτου μόνον στην περίπτωση που το συμβάν ή η κατάσταση του δρόμου μπορούν να επηρεάσουν το ταξίδι του οδηγού. Το Local Hazard Information της Ford είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να βοηθά περισσότερο τους οδηγούς συγκριτικά με τις ανακοινώσεις επικίνδυνων καταστάσεων από ραδιοφωνικές εκπομπές, που συχνά μεταδίδουν ειδοποιήσεις άσχετες με αυτούς.
Η τεχνολογία LHI, που ήδη προσφέρεται στάνταρ και δωρεάν για τον πρώτο χρόνο στο νέο Ford Puma,** θα επεκταθεί σε πάνω από το 80% της γκάμας των επιβατικών οχημάτων της Ford μέχρι το τέλος της τρέχουσας χρονιάς. Το σημαντικό εδώ είναι ότι από τη λειτουργία του συστήματος Local Hazard Information δεν θα επωφελούνται μόνον όσοι οδηγούν οχήματα Ford, μιας και οι πληροφορίες που θα αποστέλλονται θα μπορούν να χρησιμοποιούνται προκειμένου να προειδοποιούνται και οδηγοί οχημάτων άλλων κατασκευαστών και το αντίθετο.
Πώς λειτουργεί το Local Hazard Information
Οι αισθητήρες του αυτοκινήτου παρακολουθούν διαρκώς παραμέτρους, όπως το σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, τους προβολείς ομίχλης και το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης των κινητήριων τροχών προκειμένου να ανιχνευθούν τυχόν αντίξοες καιρικές ή οδικές συνθηκών. Στη συνέχεια, τα δεδομένα που συγκεντρώνονται συμβάλουν ώστε να προσδιοριστεί η θέση του επικίνδυνου σημείου και εάν υπάρχει σε αυτό κάποιο κυκλοφοριακό συμβάν.
Εν συνεχεία το όχημα παρέχει αυτόματα ενημερώσεις μέσω μιας ασφαλούς σύνδεσης σε “cloud” χρησιμοποιώντας το μόντεμ FordPass Connect. Η HERE Technologies, εταίρος της Ford σε θέματα τεχνολογίας, διαχειρίζεται την κεντρική πλατφόρμα του “cloud” η οποία συγκεντρώνει πληροφορίες από οχήματα διαφορετικών κατασκευαστών, βάσει μιας διεταιρικής συμφωνίας.
Όσο περισσότερα αυτοκίνητα είναι συνδεδεμένα στο δίκτυο, τόσο μεγαλύτερη είναι η αποδοτικότητα του συστήματος. Έτσι, όταν πολλά αυτοκίνητα δημιουργούν την ίδια προειδοποίηση, όλα τα άλλα που βρίσκονται στη γύρω περιοχή λαμβάνουν πληροφορίες για περιστατικά από το “cloud” μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας, δίνοντας τη δυνατότητα στους οδηγούς να μειώσουν ταχύτητα και να προβούν στις κατάλληλες ενέργειες.
Πρόσθετες πληροφορίες μπορούν να αντληθούν από βάσεις δεδομένων δημοσίων φορέων καθώς και από δελτία κυκλοφορίας, ώστε οι οδηγοί να λαμβάνουν περισσότερες προειδοποιήσεις, όπως εκείνες, για παράδειγμα, που αφορούν οχήματα που πλησιάζουν κινούμενα στο αντίθετο ρεύμα, ζώα ή ανθρώπους στο δρόμο, καθώς και οδικά έργα.
«Αυτό που διαφοροποιεί το σύστημα Local Hazard Information είναι ότι τα αυτοκίνητα είναι συνδεδεμένα – μέσω του Internet of Things (IoT). Δεν υπάρχει εξάρτηση από εφαρμογές τρίτων και αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα εξέλιξης. Οι προειδοποιήσεις που εκδίδονται είναι συγκεκριμένες, σχετικές και προσαρμοσμένες με τέτοιο τρόπο ώστε να συμβάλλουν στη βελτίωση του ταξιδιού σας» δηλώνει ο Joerg Beyer, executive director, Engineering, Ford of Europe.