Το νέο Ranger Raptor σίγουρα δεν μοιάζει με κανένα. Όχι μόνο σε εμφάνιση και τεχνολογίες, αλλά και σε δυνατότητες, τόσο εντός όσο και εκτός ασφάλτου. Με αυτό το σκεπτικό και με πρωταρχικό στόχο να προσφέρει το απόλυτο, κάθε άλλο παρά τυχαία μπορεί να θεωρηθεί η απόφαση της Ford να επιστρατεύσει για την ολοκαίνουργια γενιά του «πολεμικού» της pick-up έναν κορυφαίο, σε προδιαγραφές, τεχνολογίες και απόδοση, κινητήρα βενζίνης, ο οποίος έρχεται να καλύψει με το παραπάνω ακόμα και τις υψηλότερες απαιτήσεις των αγοραστών του.
Με προδιαγραφές για… δυνατούς παίχτες
Το νέο Ranger Raptor παίρνει κίνηση από έναν προηγμένο σε κάθε του πτυχήtwin-turboV6 βενζινοκινητήρα 3.0L Eco Boost, ο οποίος βελτιστοποιήθηκε ειδικά για την περίσταση από τους… μαέστρους της Ford Performance προκειμένου να αποδίδει μέγιστη ισχύ 288 PS και ροπή στρέψης που φτάνει τα 491 Nm. Ο V6 κινητήρας διαθέτει, μεταξύ άλλων, ένα ιδιαίτερα συμπαγές μπλοκ κυλίνδρων από συμπιεσμένο μείγμα γραφίτη-σιδήρου, που είναι περίπου 75% ισχυρότερο και έως 75% πιο άκαμπτο από το σίδηρο που χρησιμοποιείται στις παραδοσιακές μεθόδους χύτευσης.
Από εκεί και πέρα, η Ford Performance εξασφάλισε ότι ο κινητήρας του νέου Ranger Raptor προσφέρει άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού στο πάτημα του γκαζιού, σε συνδυασμό με ένα αγωνιστικής προέλευσης σύστημα anti-lag, παρόμοιο με αυτό που είδαμε για πρώτη φορά στα Ford GT και Focus ST, το οποίο επιτρέπει τη στιγμιαία και on-demand αύξηση της ισχύος.
Το νέο σύστημα anti-lag, το οποίο διατίθεται στο πρόγραμμα Baja, διατηρεί την περιστροφή των δύο υπερσυμπιεστών για έως και 3 δευτερόλεπτα αφού ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι, επιτρέποντας έτσι ταχύτερη επιτάχυνση στις εξόδους των στροφών ή στις αλλαγές σχέσεων όταν ο οδηγός πατήσει ξανά το γκάζι. Επιπλέον, ο κινητήρας είναι προγραμματισμένος με ένα ανεξάρτητο προφίλ αύξησης της πίεσης υπερπλήρωσης (boost) για κάθε μία από τις 10 σχέσεις του προηγμένου αυτόματου κιβωτίου, με στόχο την περαιτέρω βελτιστοποίηση των επιδόσεων.
Ο νέος κινητήρας βενζίνης του Ranger Raptor προσφέρει αβίαστη επιτάχυνση στο χαλίκι, το χώμα, τη λάσπη και την άμμο. Υποστηρίζοντας αυτές τις ολοκληρωμένες επιδόσεις, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και ενεργό σύστημα εξαγωγής ενισχύει τον ήχο του κινητήρα μέσα από 4 επιλέξιμα προφίλ, τα οποία προσφέρουν στο νέοRanger Raptor τη δυνατότητα να προσαρμόσει τον «φωνητικό» του χαρακτήρα.
Οι οδηγοί, επομένως, του νέου Ranger Raptor μπορούν να επιλέξουν τον ήχο κινητήρα που προτιμούν πιέζοντας απλά ένα μπουτόν στο σπορ τιμόνι ή επιλέγοντας ένα drivemode που χρησιμοποιεί μία από τις παρακάτω ρυθμίσεις:
- Quiet – δίνει προτεραιότητα στον αθόρυβο χαρακτήρα έναντι των επιδόσεων και του έντονου ήχου προκειμένου να μην ενοχλεί τους γείτονες νωρίς το πρωί
- Normal – το προφίλ αυτό προορίζεται για καθημερινή χρήση και προσφέρει έναν ήχο εξάτμισης που κάνει αισθητή την παρουσία του, χωρίς να είναι υπερβολικά δυνατός για χρήση στο δρόμο. Τοπροφίλαυτόχρησιμοποιείται“by default”σταπροφίλ οδήγησης Normal, Slippery, Mud/Ruts και Rock Crawl
- Sport – προσφέρει μία πιο δυνατή και δυναμική χροιά
- Baja – το πιο εντυπωσιακό προφίλ ήχου τόσο σε ένταση όσο και σε χαρακτήρα, καθώς σε αυτό το πρόγραμμα το σύστημα εξαγωγής συμπεριφέρεται περισσότερο ως ελεύθερη εξάτμιση. Προορίζεται μόνο για χρήση off-road.
«Ο κινητήρας 3.0L φέρνει μία διαφορετική δυναμική στο Ranger Raptor που θα ικανοποιεί ακόμα και τον πιο σκληροπυρηνικό λάτρη των επιδόσεων. Η επιτάχυνση και η ωμή δύναμη του νέου κινητήρα προκαλούν πλατιά χαμόγελα» δήλωσε ο Dave Burn, chief programme engineer της Ford Performance για το Ranger Raptor.
Ο γνωστός και καταξιωμένος για τις επιδόσεις και τη χαμηλή κατανάλωσή του κινητήρας ντίζελ 2.0LEco Blue bi‑turbo της Ford θα εξακολουθήσει να διατίθεται στο νέο Ranger Raptor από το 2023.