Το νέο Opel Mokka-e κέρδισε το “Χρυσό Τιμόνι 2021”, επικρατώντας έναντι σκληρού ανταγωνισμού και διεκδικώντας ένα από τα υψηλότερου κύρους βραβεία στη βιομηχανία αυτοκινήτου, ως το “Καλύτερο Αυτοκίνητο Κάτω των €25.000”.
Το Mokka-e συνεχίζει το σερί επιτυχιών της Opel στο θεσμό αυτό. Μόλις πέρσι, το ηλεκτρικό Opel Corsa-e έφερε τον τίτλο “Golden Steering Wheel” στο Rüsselsheim. Μετά το Ampera-e το 2017 και το Corsa-e το 2020, το Mokka-e είναι τώρα το τρίτο ηλεκτρικό μοντέλο και το πρώτο SUV της Opel που κατακτά τον περίοπτο τίτλο. Τα ηλεκτρικά οχήματα με σήμα τον κεραυνό (Blitz) ηλεκτρίζουν το ενδιαφέρον των ειδικών και των αναγνωστών των AUTOBILD & BILD am SONNTAG όπως και των πελατών.
«Το Opel Mokka-e μας είναι κάθε άλλο παρά συνηθισμένο και το απέδειξε για μία ακόμα φορά εφέτος, στο θεσμό ‘Golden Steering Wheel’», δήλωσε ο Uwe Hochgeschurtz, CEO της Opel στη χθεσινοβραδινή τελετή στο Axel Springer Haus, στο Βερολίνο. «Με προηγμένες τεχνολογίες και ασυμβίβαστη σχεδίαση, το Mokka-e καθιστά απολαυστική την ηλεκτρική κινητικότητα από κάθε άποψη. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που οι πελάτες μας, οι αναγνώστες των AUTOBILD & BILD am SONNTAG, και η έγκριτη κριτική επιτροπή έχουν την ίδια γνώμη.»
Ηλεκτρικό μοντέλο εντυπωσιάζει με το σήμα του κεραυνού στο OpelVizor
Το νέο Opel Mokka-e εντυπωσιάζει όχι μόνο με μία τολμηρή και καθαρή σχεδίαση αλλά και με τις επιδόσεις του. Ο ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει ισχύ 100 kW/136 hp και μέγιστη ροπή 260 Nm προσφέρει μία δυναμική, σχεδόν αθόρυβη οδηγική εμπειρία. Με μία μπαταρία 50 kWh, μπορεί να καλύψει έως 338 χιλιόμετρα χωρίς στάση για ανεφοδιασμό σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τελική ταχύτητα είναι 150 km/h. Ένα προηγμένο σύστημα αναγεννητικής πέδησης καθιστά το Mokka-e ακόμα πιο αποδοτικό, επιτρέποντας την ανάκτηση ενέργειας στις φάσεις επιβράδυνσης και φρεναρίσματος. Η μπαταρία μπορεί να επαναφορτίζεται στο 80% σε 30 λεπτά σε σταθμό φόρτισης 100 kW DC.
Opelκαι “Χρυσό Τιμόνι”: Όλοι οι νικητές από το Rüsselsheim
Το Opel Mokka-e πλαισιώνει τώρα τη διακεκριμένη ομάδα νικητών του βραβείου “Χρυσό Τιμόνι” από την Opel. Ο τίτλος αυτός, που απονέμεται από το 1976 από το BILD am SONNTAG και, από το 2009, σε συνεργασία με το AUTOBILD είναι ο 19ος στη φαρέτρα διακρίσεων της Opel στο συγκεκριμένο θεσμό. Όλα ξεκίνησαν το 1978, δύο χρόνια μετά την ίδρυση του θεσμού, με το Opel Senator A.
Η διαδικασία για τη διεκδίκηση του βραβείου “Χρυσό Τιμόνι“, ξεκινά με την ψηφοφορία των αναγνωστών των AUTOBILD & BILD am SONNTAG. Αυτοί επιλέγουν τα τρία αγαπημένα τους μοντέλα σε κάθε κατηγορία και τα στέλνουν στον τελικό. Στο DEKRA Lausitzring, μία διακεκριμένη κριτική επιτροπή από δημοσιογράφους, οδηγούς αγώνων και ειδικούς του αυτοκινήτου, αξιολογεί στη συνέχεια τους φιναλίστ κάθε κατηγορίας σύμφωνα με κριτήρια που έχει θέσει το AUTOBILD.
Το “Χρυσό Τιμόνι” / Έτος | Μοντέλο |
1978 | Opel Senator A |
1979 | Opel Kadett D |
1981 | Opel Ascona C |
1982 | Opel Corsa A |
1984 | Opel Kadett E |
1987 | Opel Senator B |
1990 | Opel Calibra |
1994 | Opel Omega B |
1995 | Opel Vectra B |
1999 | Opel Zafira A |
2002 | Opel Vectra C |
2005 | Opel Zafira B |
2009 | Opel Astra J |
2010 | Opel Meriva B |
2012 | Opel Zafira Tourer |
2015 | Opel Astra K |
2017 | Opel Ampera-e |
2020 | Opel Corsa-e |
2021 | Opel Mokka-e |
Το πρώτο “Χρυσό Τιμόνι”
Το 1978, η μάρκα με το σήμα του Κεραυνού (Blitz) κέρδισε το πρώτο της “Χρυσό Τιμόνι” με το Opel Senator. Το Senator που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA) το Σεπτέμβριο του 1977, ήταν διάδοχος των θρυλικών μοντέλων Kapitän, Admiral και Diplomat και η ‘ναυαρχίδα’ της Opel, μέχρι το τέλος της παραγωγής του, το 1993. Το 1978 Senator ήταν διαθέσιμο με τρεις διαφορετικούς κινητήρες – 2.8-L με 103 kW/140 hp, 3.0-L με 110 kW/150 hp και τον κορυφαίο 3.0-L με 132 kW/180 hp.
Βραβείο για ένα ‘θαύμα ευρυχωρίας’
Ένα χρόνο αργότερα, η Opel επέστρεψε στην κορυφή του βάθρου. Το 1979 Kadett D ήταν το πρώτο συμπαγές μοντέλο της Opel με FWD και χάρισε στην εταιρία τον δεύτερο τίτλο “Χρυσό Τιμόνι”. Χάρη στους εγκάρσια τοποθετημένους κινητήρες και την απουσία ενός αρθρωτού άξονα μετάδοσης προσέφερε άφθονους χώρους, παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του και το γεγονός ότι ήταν κατά 126 mm μικρότερο από τον προκάτοχό του. Επιπλέον, το Kadett λανσάρισε νέους κινητήρες και επικεφαλής εκκεντροφόρο. Ο τετρακύλινδρος 1.3-L OHC απέδιδε 44 kW/60 hp ή 55 kW/75 hp. Εκτός από το ευρύχωρο station wagon με χώρο αποσκευών έως 1.425 L, η Opel προσέφερε δύο διαφορετικές εκδόσεις fastback. Τον Ιανουάριο του 1983, ακολούθησε το σπορ Kadett GTE, με τελική ταχύτητα 187 km/h και τετρακύλινδρο κινητήρα 1.8-L, 115 ίππων.
Τα καλά πράγματα έρχονται τρία-τρία
Το 1981, ήταν η σειρά του Opel Ascona C να φέρει μία ακόμα διάκριση στην Opel. Ήταν το πρώτο Opel μεσαίας κατηγορίας με κίνηση FWD και κυκλοφορούσε σε έκδοση notchback και station wagon. Η γκάμα κινητήρων του Ascona C περιελάμβανε βενζινοκινητήρες από 1.3 έως 1.6 L και έναν 1.6 L diesel.
Μικρό αυτοκίνητο, τεράστια απήχηση
Μόλις 12 μήνες αργότερα, το 1982, ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο Opel κέρδισε το “Χρυσό Τιμόνι” δημιουργώντας αίσθηση – ήταν το Corsa A. Το πρώτο μικρό μοντέλο στην ιστορία της Opel διέθετε κοντούς προβόλους και μήκος μόλις 3,62 m. Με τα τολμηρά τόξα θόλων τροχών θύμιζε αυτοκίνητο ράλι και ο εξαιρετικά χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας 0,36, πιθανότατα κατέρριπτε ρεκόρ στην κατηγορία του. Το Corsa A ήταν σχεδιασμένο για να προσελκύσει κυρίως ‘τον άντρα του σπιτιού’. Αξιοσημείωτο ήταν το Corsa GSi 72 kW/98 hp. Η οικογένεια του δίθυρου hatch και notchback μοντέλου επεκτάθηκε το 1985 με την προσθήκη της δημοφιλούς πεντάθυρης έκδοσης. Το Corsa A έγινε το πιο αγαπητό best seller με παραγωγή 3,1 εκατομμυρίων μονάδων.
Ένας ακόμα νικητής στη συμπαγή κατηγορία
Πέντε χρόνια αφ’ ότου κατέκτησε το “Χρυσό Τιμόνι” για πρώτη φορά, το Kadett πήρε και πάλι pole position με τη νέα γενιά που λανσαρίστηκε το 1984. Το δεύτερο προσθιοκίνητο Kadett, που κατασκευάστηκε το διάστημα 1984 – 1991, ήταν ο απόλυτος νικητής, ενώ απέσπασε και τον τίτλο “Αυτοκίνητο της Χρονιάς” για το 1984. Επιπλέον, το Kadett έχει μείνει στην ιστορία ως πρωταθλητής αεροδυναμικής. Το σπορ GSi, με Cd 0.30, εντυπωσίασε τους ειδικούς, ενώ ακόμα και το απλό hatchback sedan πέτυχε 0.32. Συνολικά, ο πρωταθλητής αεροδυναμικής κατέγραψε πωλήσεις 3,78 εκατομμυρίων μονάδων.
Αποφασισμένο για όλα
Το Opel Senator B επανέλαβε την επιτυχία του προκατόχου του. Βασισμένο στο πισωκίνητο Opel Omega, η νέα ‘ναυαρχίδα’ της μάρκας χρησιμοποιούσε κυρίως εξακύλινδρους κινητήρες, με κορυφαίο τον αθόρυβο, 3λιτρο, εν σειρά με 115 kW/156 hp. Μπορούσες να βάλεις ένα νόμισμα στην άκρη του διαμερίσματος του κινητήρα και το νόμισμα να μην πέφτει ενώ ο κινητήρας λειτουργούσε. Στη συνέχεια, κυκλοφόρησε μία 4βάλβιδη έκδοση του 6κύλινδρου κινητήρα με σύστημα μεταβλητής εισαγωγής Dual-Ram και άφθονη ισχύ 150 kW/204 hp.
Με τη λάμψη του πρωταθλητή
Ένας πραγματικός πρωταθλητής κέρδισε το “Χρυσό Τιμόνι” το 1990: Ένα συναρπαστικό coupé με απαράμιλλο συντελεστή οπισθέλκουσας 0.26! Το Calibra ήταν διαθέσιμο με ισχυρούς κινητήρες που απέδιδαν από 85 kW/115 hp έως 150 kW/204 hp με την έκδοση Turbo με all-wheel drive και επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 6,8 δευτερόλεπτα στην κορυφή. Ένας κινητήρας V6 με 125 kW/170 hp ολοκλήρωσε τη γκάμα. Στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, ένα Calibra V6 κατέκτησε τον τίτλο του πρωταθλήματος των αυτοκινήτων τουρισμού (ITC) το 1996.
‘Χρυσό’ για ένα μεγάλο μοντέλο
Η δεύτερη έκδοση Omega άφησε ξεχωριστή εντύπωση στην επιτροπή. Η δυναμική σχεδίαση, οι άφθονοι χώροι και οι νέοι κινητήρες V6 με κυλινδροκεφαλές από ελαφρύ κράμα αλουμινίου και ισχύ μέχρι 155 kW/210 hp εντυπωσίασαν τους ειδικούς. Τα νέα συστήματα αερόσακων εξασφάλισαν υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας για όλους τους επιβάτες. Η έκδοση station wagon προσέφερε ατελείωτες δυνατότητες φόρτωσης, που την έκαναν ιδανική για οικογένειες και επαγγελματίες, ενώ η έκδοση notchback ήταν ένα αντιπροσωπευτικό business sedan.
Οι καθρέπτες κάνουν τη διαφορά
Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του Opel Vectra ήταν οι αεροδυναμικοί εξωτερικοί καθρέπτες που δημιουργούσαν ένα αρμονικό σύνολο με το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου – ένα στοιχείο στο οποίο η επιτροπή του θεσμού “Χρυσό Τιμόνι” απλά δεν μπορούσε να αντισταθεί. Το Vectra οφείλει επίσης τη νίκη του στους αποδοτικούς βενζινοκινητήρες των 1.6 – 2.6 L, που απέδιδαν από 55 kW/75 hp έως 125 kW/170 hp. Επίσης, ντεμπούτο έκαναν και οι κινητήρες diesel άμεσου ψεκασμού με κυβισμό από 1.700 – 2.200 κ.εκ. και εξαιρετική κατανάλωση.
Ένας ‘ταχυδακτυλουργός’ με επτά καθίσματα
Ποιος επινόησε τη φιλοσοφία του; η Opel! Το συμπαγές πολυμορφικό που μπορεί να μεταμορφώνεται από ένα πλήρες επταθέσιο, σε όχημα μεταφορών, με εντυπωσιακό χώρο φόρτωσης (1.700 L το μέγιστο) μέσα σε μόλις 15 δευτερόλεπτα, χωρίς την αφαίρεση ούτε ενός καθίσματος, είναι πνευματικό παιδί του Rüsselsheim. Η συνταγή ονομάζεται Flex7 και βοήθησε το Zafira να κερδίσει το “Χρυσό Τιμόνι” το 1999. Χάρη στην ευφυή φιλοσοφία τους, τα καθίσματα εξαφανίζονται στο πάτωμα του οχήματος εάν χρειαστεί. Το ευέλικτο μοντέλο εντυπωσίασε επίσης με τις συμπαγείς διατάσεις και την εξαιρετικά δυναμική συμπεριφορά του.
Ευφυή ηλεκτρονικά συστήματα
Η τρίτη γενιά Vectra υπερασπίστηκε με επιτυχία τον τίτλο της προκατόχου της, κερδίζοντας για μία ακόμα φορά το ‘Χρυσό Τιμόνι’. Το νέο μοντέλο της μεσαίας κατηγορίας εισήλθε στην ηλεκτρονική εποχή, συνέδεσε τα συστήματά του μέσω ενός διαύλου CAN (Controller Area Network) αντί με πλεξούδες καλωδίων, και διέθετε σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση. Η ισχύς των κινητήρων βενζίνης και diesel κυμαινόταν από 74 kW/100 hp έως 206 kW/280 hp από κυβισμό 1.600 – 3.200 κ.εκ. Το 2004, η Opel εξόπλισε το Vectra με ενεργή ανάρτηση IDS Plus με Continuous Damping Control (CDC), που εξασφάλιζε την προσαρμογή των αποσβεστήρων στις επικρατούσες οδηγικές συνθήκες.
Ολοκληρώνοντας τη χρυσή δωδεκάδα
Η δεύτερη γενιά Zafira συνέχισε να θέτει πρότυπα με μία περαιτέρω εξέλιξη του συστήματος καθισμάτων Flex7 και κέρδισε για μία ακόμα φορά το “Χρυσό Τιμόνι”. Επιπλέον, κατατάχθηκε ως το ταχύτερο πολυμορφικό του πλανήτη, όταν η έκδοση OPC με 177 kW/240 hp ολοκλήρωσε ένα γύρο στο Nürburgring Nordschleife σε 8:54:38 λεπτά. Οι 240 ισχυροί ίπποι κάτω από το καπό και ένα εξαιρετικό σύστημα ελέγχου επιδόσεων συνέβαλαν στην επίτευξη αυτού του ρεκόρ.
Έργο τέχνης στη συμπαγή κατηγορία
Το 2009, το Astra J, ένα αληθινό έργο τέχνης, ακολούθησε τα χνάρια του ‘θαύματος’ ευρυχωρίας, Kadett D, και του πρωταθλητή αεροδυναμικής, Kadett E, εξασφαλίζοντας για την Opel τον τρίτο τίτλο στη συμπαγή κατηγορία, στο θεσμό “Χρυσό Τιμόνι”. Το Astra ακολούθησε τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel ‘Η Γλυπτική Τέχνη συναντά τη Γερμανική Ακρίβεια’. Επιπλέον, το Astra J διέθετε σύγχρονα συστήματα υποστήριξης όπως το Opel Eye και το σύστημα προβολέων AFL+ που μπορούσε να βλέπει και ‘μέσα στις στροφές’. Η τεχνολογία ενεργητικού πλαισίου Flex Ride βοηθούσε στην προσαρμογή του στις εκάστοτε επικρατούσες συνθήκες, ενώ οι εμπρός επιβάτες μπορούσαν να απολαμβάνουν το ταξίδι σε καθίσματα πιστοποιημένα από το AGR (Campaign for Healthier Backs).
Έξυπνο, συμπαγές και χρυσό
Το αδελφάκι του Zafira, χτύπησε φλέβα χρυσού το 2012, όταν το Meriva B επιβεβαίωσε την τεχνογνωσία της Opel στα πολυμορφικά μοντέλα. Η επιτροπή πείστηκε από το ευέλικτο σύστημα πίσω καθισμάτων Flex Space και το καινοτόμο σύστημα θυρών με μεντεσέδες πίσω. Το σύστημα Flex Doors διευκολύνει την είσοδο στα παιδικά καθίσματα στο πίσω τμήμα της καμπίνας, εξασφαλίζοντας παράλληλα άνετη είσοδο και έξοδο σε ψηλούς επιβάτες. Η γκάμα κινητήρων προσέφερε άφθονη ισχύ περιορίζοντας την κατανάλωση χάρη στη φιλοσοφία downsizing και την υπερσυμπίεση. Η ισχύς τους κυμαινόταν από 55 kW/75 hp έως 103 kW/140 hp.
Σαλόνι σε τροχούς
Το Zafira πλαισιώθηκε από την premium έκδοση Zafira Tourer και αμέσως κατέκτησε ένα ακόμα “Χρυσό Τιμόνι”. Εκτός από την ευελιξία εσωτερικού, το νέο μοντέλο εντυπωσίασε με το επίπεδο άνεσης της καμπίνας, την πανοραμική κρυστάλλινη ηλιοροφή και καινοτομίες όπως έλεγχος ταχύτητας βασισμένος σε ραντάρ και Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Alert).
Τεράστιο άλμα
Και ο νικητής είναι: Η τρέχουσα γενιά Astra βασίζεται σε μία εντελώς νέα αρχιτεκτονική ελαφρού βάρους, αντλεί ισχύ αποκλειστικά από υπερσύγχρονους κινητήρες και επιτρέπει την εξαιρετική συνδεσιμότητα μέσω ενσωμάτωσης smartphone και του συστήματος προσωπικής συνδεσιμότητας και υπηρεσιών OnStar. Το Astra συνεχίζει την παράδοση της Opel να λανσάρει στην κατηγορία των συμπαγών μοντέλων στοιχεία που μέχρι πρότινος αποτελούσαν αποκλειστικότητα ανώτερων κατηγοριών. Όλα αυτά συνέβαλαν στην κατάκτηση μιας ακόμα διάκρισης “ Golden Steering Wheel” το 2015.
Πρωταθλητής ηλεκτρικής αυτονομίας
Το Opel Ampera-e ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό χάρη στην επιτάχυνση σπορ αυτοκινήτου και της μακράν καλύτερης ηλεκτρικής αυτονομίας στην κατηγορία. Με μία φόρτιση της μπαταρίας του ιόντων λιθίου 60 kWh, μπορεί να καλύψει απόσταση 520 km σύμφωνα με το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (NEDC). Το Opel Ampera-e εντυπωσιάζει και στις δοκιμές του πιο ρεαλιστικού κύκλου οδήγησης WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) (συνοπτική διαδικασία δοκιμής): Βάσει αυτής, οι μηχανικοί υπολογίζουν μία μέση αυτονομία WLTP 380 km. Το Ampera-e έχει επιτάχυνση 0-50 km/h σε μόλις 3,2 δεύτερα. Επιπλέον, το μήκους 4,16 m Ampera-e προσφέρει άφθονο χώρο για μέχρι πέντε επιβάτες και χώρο αποσκευών 381 L (1.274 L με τα καθίσματα αναδιπλωμένα) – ένας συνδυασμός που αξίζει «το βάρος του σε χρυσό».
Ηλεκτρικό best seller
Με την έκτη γενιά του Corsa, το δημοφιλέστερο μικρό αυτοκίνητο γίνεται ηλεκτρικό. Χάρη στη μπαταρία ισχύος 50kWh, το Corsa-e μπορεί να διανύσει μέχρι 337 χιλιόμετρα με μία φόρτιση (σύμφωνα με το πρότυπο WLTP) και επομένως είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση. Μπορεί να μεταφέρει μέχρι πέντε άτομα και η βασική έκδοση διαθέτει πολυάριθμα, high-tech συστήματα υποβοήθησης. Και όλα αυτά, σε ελκυστικές τιμές που ξεκινούν από 20.000 € περίπου (στη Γερμανία, συμπεριλαμβανομένων κινήτρων). Η Opel καθιστά προσιτή την ηλεκτρική κινητικότητα.
Τολμηρό, καθαρό, αντισυμβατικό και με μηδενικούς ρύπους
Τη σκυτάλη από το Opel Corsa-e παραλαμβάνει τώρα το νέο Opel Mokka-e ως ο πιο πρόσφατος νικητής στο θεσμό “Χρυσό Τιμόνι”. Υιοθετώντας το νέο πρόσωπο της μάρκας Opel Vizor εξωτερικά και το πλήρως ψηφιακό ταμπλό Pure Panel εσωτερικά, το νέο μοντέλο κερδίζει αμέσως την προσοχή. Επιπλέον, το ηλεκτρικό Mokka-e προσφέρει αυτονομία 338 km (σύμφωνα με το πρότυπο WLTP) χωρίς στάση για ανεφοδιασμό και με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Και όλα αυτά με τιμή εκκίνησης (μείον το περιβαλλοντικό μπόνους) κάτω από 25.000€.