Ποιος δεν θα σκεφτεί αμέσως τη Renault όταν δει ένα διαμάντι; Το γεωμετρικό σχήμα ενός διαμαντιού ενσαρκώνει τις αξίες της μάρκας από το 1925. Και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει. Απόδειξη αποτελεί η νέα μορφή του διαμαντιού, που αποκαλύφθηκε τον Ιανουάριο. Ο Gilles Vidal, Διευθυντής Σχεδιασμού της Renault, μοιράστηκε μαζί μας το πώς και γιατί δημιουργήθηκε αυτό το νέο λογότυπο.
Βεβαίως και όλοι το παρατήρησαν, καθώς κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου στρατηγικού πλάνου Renaulution, πίσω από τον Luca de Meo, CEO της Renault, διακρινόταν έντονα το καινούριο διαμάντι της Renault, ενώ ξεχώριζε στη μάσκα του σύγχρονου πρωτότυπου Renault 5. Από εκείνη τη μέρα το νέο λογότυπο ξεδιπλώνει τη δυναμική του σταδιακά και χωρίς τυμπανοκρουσίες. Πρόκειται για ένα λανσάρισμα σχεδιασμένο να γίνει λιτά αλλά αποτελεσματικά.
Ο Gilles Vidal, Διευθυντής Σχεδιασμού της Renault, σχολιάζει σχετικά: «Το διαμάντι είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοτίβα στον κόσμο και ειδικά στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πρόκειται για ένα απλό γεωμετρικό σχήμα, με ισχυρή προσωπικότητα. Η πρόκληση ήταν να ανανεώσουμε αυτό το σχήμα χαρίζοντάς του ένα νέο νόημα που να αντικατοπτρίζει τις σύγχρονες αξίες της μάρκας, οι οποίες και θα αποτελέσουν τον οδηγό για τη μελλοντική της πορεία».
Ένα νέο λογότυπο που θα ωθήσει τη μάρκα σε μία νέα εποχή
Κατά τη διάρκεια της ιστορίας της, η Renault άλλαξε την εταιρική της ταυτότητα αρκετές φορές. Αλλά υπάρχει κάτι που δεν έχει αλλάξει από το 1925 και αυτό είναι το σχήμα του διαμαντιού που αποτελεί τη βάση για το λογότυπό της. Άμεσα αναγνωρίσιμο, είναι το έμβλημα της μάρκας.
Με τις γωνίες του να εφαρμόζουν στο τετραγωνισμένα καπό της εποχής εκείνης, αυτή η γεωμετρική φιγούρα «επέβαλε την παρουσία της» στον Louis Renault. Από τότε, το διαμάντι της Renault έχει ανασχεδιαστεί οκτώ φορές. Η τελευταία εκδοχή του είναι η ένατη. Αυτό αποδεικνύει το ενδιαφέρον της μάρκας να εξελίσσεται και να προσαρμόζεται στην εποχή που διανύει.
Η προηγούμενη εκδοχή του εμβλήματος της Renault δημιουργήθηκε το 1992 και αναθεωρήθηκε το 2015. To 2019 ξεκίνησε η διαδικασία σχεδιασμού νέου εμβλήματος της Renault, προκειμένου να ανταποκριθεί στις προκλήσεις μιας σύγχρονης, διεθνούς μάρκας, αλλά και να αποτυπώσει με ευστοχία τις πολυποίκιλες ανάγκες έκφρασής της σε διάφορα πεδία, ειδικά σε αυτά που συνδέονται με την νέα, ψηφιακή εποχή. Όπως εξηγεί ο Gilles Vidal: «Η ισορροπία ανάμεσα στην διατήρηση της παράδοσης της μάρκας και στην μετάβασή της σε μία νέα εποχή, αποτελεί το σύμβολο του μέλλοντος. Tο έμβλημα που μόλις παρουσιάστηκε, πιο μοντέρνο και ζωηρό από πριν, έχει στοχεύει να ξεπεράσει ακόμα και την προηγούμενη φήμη του. Σκοπός: ‘να κινηθεί παράλληλα με τις σύγχρονες εξελίξεις’ και να καταστήσει τη Renault μία πιο ‘ανοιχτή’ μάρκα που δημιουργεί ανθρώπινες αξίες».
«Σε αρμονία με τις τάσεις της εποχής και απόλυτα μοντέρνο, το ανασχεδιασμένο διαμάντι αποτελεί την απόλυτη ενσάρκωση της Νέας Εποχής στην οποία έχει εισέλθει η Renault» συνεχίζει ο Gilles Vidal. Ως φυσική συνέχεια, το νέο λογότυπο αποκαλύφθηκε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου στρατηγικού πλάνου Renaulution και ενσωματώθηκε στη γρίλια της μάσκας του σύγχρονου πρωτότυπου Renault 5. H θερμή υποδοχή που έλαβε, ήταν αυτή που επισφράγισε την απόφαση του management της εταιρείας να το λανσάρει και επίσημα ως το νέο λογότυπο.
«Το ενσωματώσαμε για πρώτη φορά στο σύγχρονο πρωτότυπο Renault 5. Αυτό λειτούργησε για εμάς ως ένα πρώτης τάξεως πεδίο δοκιμής. Βλέποντας τον ενθουσιασμό και τα πολύ θετικά σχόλια που αποσπάσαμε, αποφασίσαμε να το λανσάρουμε», αναφέρει ο Gilles Vidal.
Ένα ακόμα πιο εμβληματικό διαμάντι
Κατά τον Gilles Vidal, το διαμάντι ουσιαστικά ενσαρκώνει όλη τη φιλοσοφία της Renault. H επιλογή να διατηρηθεί αυτό το διεθνώς αναγνωρίσιμο γεωμετρικό σχήμα ήταν προφανής. «Θέλαμε να γίνουμε πιο εμβληματικοί, λιτοί και μεστοί, αποκτώντας μια πραγματικά διαχρονική υπογραφή, χωρίς φιοριτούρες και χρώματα, με σύγχρονη θεώρηση στις γραμμές του, ως αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρικής μας κληρονομιάς» εξηγεί ο Gilles Vidal.
H Renault έχει ήδη αξιοποιήσει τη ‘γραμμή’ για να απεικονίσει το λογότυπό της, το 1946, το 1959 και το 1972. Ωστόσο, η χρήση της γραμμής, απέχει πολύ από την απλή υιοθέτηση μιας μόδας της εποχής, όπως εξηγεί ο Gilles Vidal, αφού «με την αξιοποίηση της γραμμής αυτό που επιτυγχάνεται είναι η αφήγηση μιας ιστορίας συμβίωσης, ενός κύκλου, ενός μονοπατιού ανάμεσα σε δύο ρόμβους που είναι συνυφασμένοι με ένα οπτικό εφέ, δημιουργώντας μια αλληλουχία αλλά και την εντύπωση μιας συνεχούς κίνησης». Πέρα από αυτό όμως, το σχέδιο έχει από μόνο του έντονο χαρακτήρα και είναι ιδιαίτερα ξεχωριστό.
Απερίσπαστο, χωρίς κανένα ίχνος υπογραφής ή γραφιστικής λογοτύπησης, αυτό το νέο έμβλημα έχει σχεδιαστεί για να αποτυπώνει μια συνεχή κίνηση. Η επίπεδη -και όχι τρισδιάστατη- φύση του, διευκολύνει την χρήση του σε digital και video υλικά, αλλά και πάνω στα αυτοκίνητα.
Το νέο λογότυπο θα τοποθετηθεί σταδιακά σε όλα τα οχήματα της Renault, ξεκινώντας από τα νέα μοντέλα που θα εμφανιστούν την επόμενη χρονιά. «Μέχρι το 2024, όλη η γκάμα της Renault θα φέρει το νέο έμβλημα», καταλήγει ο Gilles Vidal.