Το ορόσημο αυτό ανοίγει στην Toyota το δρόμο για το στόχο του 2030, δηλαδή τις ετήσιες πωλήσεις 5,5 εκατομμυρίων υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων, όπως ορίζεται στο “Environmental Challenge 2050”.
Για να χαρακτηριστεί μία εταιρία ‘ηγέτης’ στον τομέα τις περιβαλλοντικής συμβατότητας, βασίζεται περισσότερο στον αριθμό οχημάτων που πουλά σε όλο τον κόσμο, και λιγότερο στον αριθμό πρωτοτύπων που λανσάρει στα Σαλόνια Αυτοκινήτων.
Η Toyota Motor Corporation (Toyota) ανακοίνωσε ότι πέτυχε ένα σημαντικό ορόσημο το 2017, με ετήσιες πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων πάνω από 1,52 εκατομμύρια μονάδες σε όλο τον κόσμο.
Η τιμή αυτή αντιπροσωπεύει μία αύξηση 8% σε σχέση με την προηγούμενη επίδοση – ρεκόρ που καταγράφηκε το 2016, σηματοδοτώντας δύο συνεχόμενες χρονιές ανόδου και επιτυγχάνοντας έναν από τους στόχους του Environmental Challenge 2050, για ετήσιες πωλήσεις 1,5 εκατομμυρίων υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων, τρία χρόνια νωρίτερα τον αρχικό στόχο που τέθηκε για το 2020.
Επιπλέον, οι αθροιστικές πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων ξεπερνούν τώρα τα 11,45 εκατομμύρια, που μεταφράζεται μείωση άνω των 85 εκατομμυρίων τόνων CO2 συγκριτικά με τις πωλήσεις των αντίστοιχων συμβατικών αυτοκινήτων.
«Μέσα σε 20 χρόνια σχεδόν, βλέπουμε ότι οι πωλήσεις των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων ξεκινώντας από λιγότερες από 500 μονάδες σε μία χώρα ξεπέρασαν τα 1,5 εκατομμύρια σε πάνω από 90 χώρες και περιοχές» δήλωσε ο Shigeki Terashi, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Toyota Motor Corporation. «Αυτό αποτελεί περίτρανη απόδειξη – από την πλευρά των πελατών μας – της ποιότητας, αντοχής και αξιοπιστίας των υβριδικών ηλεκτρικών συστημάτων μας, μέσω των οποίων έχει δημιουργηθεί μία ισχυρή και βιώσιμη βάση για τη μαζική παραγωγή μιας πιο ποικίλης γκάμας υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων στο μέλλον.»
Από το 1997 που λανσάρισε τον πρώτο της εμπορικό, υβριδικό ηλεκτρικό κινητήρα για το Prius στην Ιαπωνία, η Toyota έχει εντείνει τις προσπάθειές της για τη βελτίωση της τεχνολογίας στον τομέα της υβριδικής ηλεκτροκίνησης. Το 2014 λανσάρισε το πρώτο Ηλεκτρικό Όχημα Κυψελών Καυσίμου μαζικής παραγωγής, το Mirai, την τέταρτη γενιά Prius το 2016, και τη δεύτερη γενιά του Prius Plug-In Electric το 2017. Η εταιρία θα συνεχίσει την εξέλιξη και διαφοροποίηση των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων της, καθώς τώρα σκοπεύει να συμπεριλάβει τη μαζική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας από το 2020, ξεκινώντας από την Κίνα και την Ινδία, και συνεχίζοντας σε Ιαπωνία, ΗΠΑ και Ευρώπη. Η Toyota στοχεύει επίσης να επεκτείνει περαιτέρω τις πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων σε αναδυόμενες αγορές για να συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών CO2 από τις πωλήσεις νέων οχημάτων σε όλο τον κόσμο.
Οι προσπάθειες βελτίωσης και διεύρυνσης των επιλογών υβριδικών ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης είναι συνδεδεμένες με το ‘Environmental Challenge 2050’ της Toyota, όπου η εταιρία στοχεύει σε ετήσιες πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών 5,5 εκατομμυρίων μονάδων μέχρι το 2030, όπως ανακοινώθηκε το Δεκέμβριο του 2017. Για την επίτευξη του στόχου της, η Toyota υπολογίζει να έχει στη διάθεση των πελατών της σε όλο τον κόσμο 10 μοντέλα BEV μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2020, ενώ από το 2025 περίπου, σχεδιάζει να έχει από μία υβριδική ηλεκτρική έκδοση, σε κάθε σειρά μοντέλου της παγκόσμιας γκάμας της.
Παράρτημα: Environmental Challenge 2050 (ανακοινώθηκε τον Οκτώβριο 2015)
Αυτοκίνητα Zero CO2 Challenge: Μείωση του παγκόσμιου μέσου όρου εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα νέα οχήματα κατά 90% έως το 2050 (σε σύγκριση με τον παγκόσμιο μέσο όρο της Toyota το 2010) · Επίτευξη ετήσιων πωλήσεων άνω των 30.000 οχημάτων καυσίμου έως το 2020. Πώληση τουλάχιστον 1.000 οχημάτων καυσίμου το μήνα στην Ιαπωνία (περισσότερα 10.000 ετησίως) · Πώληση λεωφορείων κυψελών καυσίμου έως τις αρχές του 2017 με επίκεντρο το Τόκιο και στόχο την πώληση πάνω από 100 λεωφορείων κυψελών καυσίμων πριν από τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο 2020 · Επίτευξη πωλήσεων 1,5 εκατομμυρίων υβριδικών οχημάτων ετησίως και 15 εκατομμυρίων υβριδίων οχημάτων σωρευτικά μέχρι το 2020 · Μείωση των μέσων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα νέα οχήματα σε ποσοστό μεγαλύτερο του 22% μέχρι το 2020 (σε σύγκριση με τον παγκόσμιο μέσο όρο της Toyota για το 2010) |
Πωλήσεις Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων Toyota Based on TMC data (Unit = 1,000 vehicles)
Global | Cumulative | |||||
Japan | North America | Europe | Other | |||
1993-1996 | 0.1 | 0.1 | - | - | - | 0.1 |
1997 | 0.4 | 0.4 | - | - | - | 0.5 |
1998 | 18.1 | 17.7 | 0.4 | - | - | 18.6 |
1999 | 15.6 | 15.3 | 0.3 | - | - | 34.2 |
2000 | 19.2 | 12.6 | 5.9 | 0.7 | - | 53.4 |
2001 | 37.1 | 18.5 | 16.1 | 2.3 | 0.2 | 90.5 |
2002 | 41.7 | 20.0 | 20.7 | 0.8 | 0.2 | 132.2 |
2003 | 53.5 | 27.2 | 25.0 | 0.9 | 0.4 | 185.7 |
2004 | 134.7 | 68.7 | 56.0 | 8.1 | 1.9 | 320.4 |
2005 | 234.9 | 58.5 | 150.0 | 23.4 | 3.1 | 555.3 |
2006 | 312.5 | 72.4 | 197.6 | 36.0 | 6.5 | 867.9 |
2007 | 429.4 | 82.0 | 287.8 | 49.0 | 10.7 | 1297.3 |
2008 | 429.7 | 104.4 | 255.0 | 57.8 | 12.6 | 1727.0 |
2009 | 530.1 | 251.1 | 205.3 | 54.7 | 19.0 | 2257.1 |
2010 | 690.2 | 392.2 | 195.9 | 70.2 | 31.9 | 2947.3 |
2011 | 629.0 | 316.4 | 185.1 | 82.8 | 44.7 | 3576.3 |
2012 | 1219.3 | 678.0 | 344.9 | 106.9 | 89.5 | 4795.6 |
2013 | 1280.3 | 679.1 | 359.3 | 152.9 | 89.0 | 6075.9 |
2014 | 1267.3 | 684.3 | 324.7 | 171.8 | 86.5 | 7343.2 |
2015 | 1204.5 | 633.6 | 283.0 | 200.9 | 87.1 | 8547.7 |
2016 | 1402.7 | 678.7 | 267.3 | 285.4 | 171.3 | 9950.4 |
2017 | 1520.7 | 658.6 | 246.3 | 392.3 | 223.5 | 11471.0 |
Total | 5469.8 | 3426.6 | 1696.1 | 878.7 |
Πωλήσεις ηλεκτροκίνητων επιβατικών οχημάτων Toyota 2017CY Based on TMC data (Unit = 1,000 vehicles)
Vehicle name |
Global |
||||
Japan | North America | Europe | Other | ||
Prius | 218.6 | 116.6 | 68.6 | 11.1 | 22.3 |
Prius α / Prius v / Prius + | 38.5 | 17.6 | 11.7 | 7.4 | 1.7 |
Aqua / Prius c | 149.3 | 131.6 | 14.7 | – | 3 |
Camry Hybrid | 63.3 | 18.9 | 23.6 | – | 20.8 |
Alphard Hybrid1 | 9.3 | 8.9 | – | – | 0.4 |
Auris Hybrid | 88.2 | 2.9 | – | 78.9 | 6.3 |
Vitz Hybrid / Yaris Hybrid | 130.9 | 27.9 | – | 100.9 | 2.2 |
Avalon Hybrid | 5 | – | 5 | – | (20 units) |
Highlander Hybrid / Kluger Hybrid2 | 18.3 | – | 18.3 | – | (7 units) |
RAV4 Hybrid | 120.9 | – | 57.2 | 57.2 | 6.5 |
C-HR Hybrid | 191.6 | 96.7 | – | 90.1 | 4.8 |
Corolla Hybrid | 58.5 | – | – | – | 58.5 |
Levin Hybrid | 40.5 | – | – | – | 40.5 |
Vellfire Hybrid | 5.7 | 5.7 | – | – | – |
SAI | 2 | 2 | – | – | – |
Estima Hybrid / Previa Hybrid | 4 | 4 | – | – | – |
Harrier Hybrid | 9.1 | 9.1 | – | – | – |
Crown Hybrid | 17.5 | 17.5 | – | – | – |
Corolla Axio Hybrid | 11.5 | 11.5 | – | – | – |
Corolla Fielder Hybrid | 23.9 | 23.9 | – | – | – |
Voxy Hybrid | 25.2 | 25.2 | – | – | – |
Noah Hybrid | 19.7 | 19.7 | – | – | – |
Esquire Hybrid | 24.3 | 24.3 | – | – | – |
Sienta Hybrid | 36.9 | 36.8 | – | – | 0.1 |
JPN TAXI | 1.5 | 1.5 | – | – | – |
Lexus LS 600h / LS 600hL / LS 500h | 4.7 | 4.3 | – | 0.1 | 0.3 |
Lexus GS 450h / GS 300h | 5.7 | 3 | 0.1 | 1.3 | 1.3 |
Lexus RX 400h / RX 450h | 30.9 | 6.4 | 9 | 7.7 | 7.7 |
Lexus HS 250h | 0.8 | 0.8 | – | – | – |
Lexus CT 200h | 27.6 | 3.6 | 5 | 8.6 | 10.4 |
Lexus ES 300h | 34.2 | – | 5.7 | – | 28.5 |
Lexus IS 300h | 10.1 | 4.2 | – | 5.3 | 0.6 |
Lexus NX 300h | 35.2 | 4.7 | 3.7 | 19.5 | 7.3 |
Lexus RC 300h | 1.7 | 0.5 | – | 1.2 | (3 units) |
Lexus LC 500h | 1.6 | 1.1 | 0.1 | 0.3 | 0.1 |
Prius PHV / Prius Prime | 51 | 26.7 | 21.7 | 2.5 | 0.1 |
Mirai | 2.7 | 0.8 | 1.8 | 0.1 | – |
Συνολικές πωλήσεις ηλεκτροκίνητων επιβατικών οχημάτων Toyota Based on TMC data (Unit = 1,000 vehicles)
Vehicle name |
Global |
||||
Japan | North America | Europe | Other | ||
Prius | 3984.6 | 1812.8 | 1751.2 | 299.1 | 121.4 |
Prius α / Prius v / Prius + | 671.2 | 446.4 | 173.1 | 43.8 | 7.9 |
Aqua / Prius c | 1380.1 | 1154.5 | 192.7 | – | 32.9 |
Camry Hybrid | 674.5 | 75.6 | 419.1 | – | 179.7 |
Alphard Hybrid1 | 83.5 | 80.5 | – | – | 3.0 |
Auris Hybrid | 459.6 | 9.4 | – | 427.6 | 22.7 |
Vitz Hybrid / Yaris Hybrid | 425.3 | 27.9 | – | 388.9 | 8.5 |
Avalon Hybrid | 59.8 | – | 59.7 | – | 0.1 |
Highlander Hybrid / Kluger Hybrid2 | 173.8 | 3.4 | 168.7 | – | 1.7 |
RAV4 Hybrid | 221.9 | – | 109.9 | 101.2 | 10.8 |
C-HR Hybrid | 200.5 | 98.9 | – | 96.8 | 4.8 |
Corolla Hybrid | 102.2 | – | – | – | 102.2 |
Levin Hybrid | 67.5 | – | – | – | 67.5 |
Vellfire Hybrid | 44.5 | 44.5 | – | – | – |
SAI | 102.1 | 102.1 | – | – | – |
Estima Hybrid / Previa Hybrid | 123.6 | 123.6 | – | – | (33 units) |
Harrier Hybrid | 77.5 | 77.5 | – | – | – |
Crown Hybrid | 171.7 | 171.7 | – | – | – |
Crown Mild Hybrid3 | 6.5 | 6.5 | – | – | – |
Corolla Axio Hybrid | 67.9 | 67.9 | – | – | – |
Corolla Fielder Hybrid | 157.7 | 157.7 | – | – | – |
Voxy Hybrid | 118.0 | 118.0 | – | – | – |
Noah Hybrid | 90.5 | 90.5 | – | – | – |
Esquire Hybrid | 90.4 | 90.4 | – | – | – |
Sienta Hybrid | 113.7 | 113.3 | – | – | 0.4 |
JPN TAXI | 1.5 | 1.5 | – | – | – |
Lexus LS 600h / LS 600hL / LS 500h | 46.8 | 33.2 | 3.1 | 4.9 | 5.7 |
Lexus GS 450h / GS 300h | 64.0 | 28.1 | 7.3 | 18.9 | 9.7 |
Lexus RX 400h / RX 450h | 391.6 | 50.2 | 181.7 | 111.1 | 48.7 |
Lexus HS 250h | 68.9 | 46.5 | 22.3 | – | 0.1 |
Lexus CT 200h | 316.3 | 59.1 | 99.8 | 78.1 | 79.4 |
Lexus ES 300h | 175.4 | – | 65.7 | 0.4 | 109.2 |
Lexus IS 300h | 68.3 | 26.8 | – | 32.9 | 8.5 |
Lexus NX 300h | 123.0 | 25.0 | 10.2 | 59.8 | 28.0 |
Lexus RC 300h | 7.2 | 4.4 | – | 2.8 | (13 units) |
Lexus LC 500h | 1.6 | 1.1 | 0.1 | 0.3 | (58 units) |
Prius PHV / Prius Prime | 128.9 | 48.8 | 66.8 | 13.1 | 0.2 |
RAV4 EV | 1.8 | 0.4 | 1.4 | – | – |
eQ | (39 units) | (19 units) | – | – | (20 units) |
Mirai | 5.3 | 2.1 | 2.9 | 0.2 | – |