Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr
H Toyota κατέφερε να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο με μοναδική σχεδίαση, το εφοδίασε με πολύ τεχνολογία και οικονομικούς κινητήρες χαμηλού κυβισμού και έριξε το γάντι στους ανταγωνιστές. Ο λόγος για το C-HR το οποίο με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρου και απόδοσης 116 ίππων αποτελεί μια τίμια λύση με χαμηλό κόστος χρήσης.
Μοναδικό αγκάθι αποτελεί το κόστος απόκτησης που κυμαίνεται σε 20.350 ευρώ αλλά η πολυετής εγγύηση, η αξιοπιστία και η υψηλή μεταπωλητική αξία χρυσώνουν το χάπι…
Πάντως σε πρόσφατη βαθμολόγηση το Toyota C-HR δεν φαίνεται να τα πήγε αρκετά καλά όχι βέβαια γιατί το αυτοκίνητο δεν αξίζει αλλά για άλλους λόγους που έχουν να κάνουν με χορηγίες και έξτρα παροχές που ζήτησαν οι διοργανωτές της εκδήλωσης και τα μέλη του. Αλλά όταν απαιτείς χρήματα και αυτοκίνητα και η εταιρεία δεν τα παρέχει τότε επέρχεται η «τιμωρία» όχι μόνο για την Toyota αλλά και για άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες…
Μοναδική σχεδίαση
Το λογότυπο C-HR σημαίνει Coupe High Rider και όπως αποδείχθηκε είναι ακριβώς ότι ορίζει και το όνομα του αυτοκινήτου.
Το C-HR αποτελεί ένα crossover που διαφέρει εντελώς από τα υπόλοιπα ανταγωνιστικά μοντέλα με απίστευτη αεροδυναμική και μοναδικά φωτιστικά σώματα.
Οι coupe διαθέσεις του αυτοκινήτου ενισχύονται από τις κρυμμένες χειρολαβές των πίσω θυρών, την αεροτομή, τα φτερά αλλά και γενικότερα τις «άγριες» διαθέσεις του μοντέλου που διακρίνονται και στο εμπρόσθιο και στο πίσω μέρος του αμαξώματος.
Hitech εσωτερικό
Στο εσωτερικό του Toyota C-HR οι μηχανικοί του ιαπωνικού εργοστασίου έχουν εισάγει υψηλή δόση τεχνολογίας και φαίνεται όλο το ταμπλό.
Την παράσταση κερδίζει η μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών που συγκεντρώνει όλες τις επιμέρους λειτουργίες, με εύκολο χειρισμό χάρη.
Η ποιότητα κατασκευής και συναρμογής κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα ωστόσο θα μπορούσε να μη είχε γίνει τόσο μεγάλη χρήση πλαστικών.
Στον τομέα του εξοπλισμού το C-HR διαθέτει ως στάνταρ Toyota Safety Sense (πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας), air condition, ηχοσύστημα, όλες τις συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες και 10 αερόσακους.
116 ίπποι
Το Toyota C-HR της δοκιμής μας κινούσε ο 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας μόλις 1,2 λίτρου με άμεσο ψεκασμό και υδρόψυκτο intercooler, ο οποίος αποδίδει 116 άλογα με 18,5 χλγρ. στις 1.500-4.000 σ.α.λ.
Στην πράξη ο κινητήρας ξεχωρίζει για την πολιτισμένη και γραμμική, αλλάσε καμία περίπτωση δεν βάζει «φωτιά» στο οδόστρωμα.
Άλλωστε ο προσανατολισμός του μοντέλου είναι η μείωση του κόστους χρήσης και όχι οι επιδόσεις και τονίζεται και από την μακρυά 6η σχέση του κιβωτίου ταχυτήτων.
Ωστόσο η μέση κατανάλωση ειδικά κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο κυμάνθηκε σε χαμηλά επίπεδα ενώ στην πόλη χρειάζεται προσοχή με το γκάζι καθώς αυξάνεται η κατανάλωση…
Ειδικότερα η μέση κατανάλωση στην εθνική οδό κυμάνθηκε σε περίπου 5,7 λίτρα για κάθε 100 χλμ. ενώ στην πόλη η αντίστοιχη κατανάλωση ανήλθε σε περίπου 7 ,3λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Όσον αφορά στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 162 ευρώ και το C-HR κινείται ελεύθερα εντός του Δακτυλίου.
Ιαπωνική ποιότητα κύλισης
Στον δρόμο το C-HR αποδείχθηκε ότι διαθέτει όλα τα προσόντα των ιαπωνικών αυτοκινήτων τα οποία προσδίδουν ασφάλεια και στιβαρότητα.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το ιαπωνικό μοντέλο κινείται αθόρυβα και οικονομικά όταν ο δείκτης του ταχύμετρου κινείται πλησίον των ορίων που θέτει ο Κ.Ο.Κ. ενώ όσο το πεντάλ του γκαζιού προσεγγίζει την περιοχή του πατώματος αυξάνει ανάλογα και ο θόρυβος του κινητήρα ο οποίος ωστόσο δεν γίνεται ενοχλητικός.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το C-HR αποδείχθηκε πως διαθέτει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και η σφιχτή ανάρτηση δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει έντονες κλίσεις.
Μέσα στην πόλη το C-HR κινείται με απόλυτη άνεση και αποδείχθηκε και ιδιαίτερα ευέλικτο ωστόσο η ορατότητα στο πίσω μέρος θα λέγαμε ότι είναι κάπως περιορισμένη.
Παράλληλα η διαδικασία παρκαρίσματος είναι «παιχνιδάκι» με τη βοήθεια της κάμερας οπισθοπορείας ενώ τα ελαστικά με υψηλό προφίλ επιτρέπουν τις «αναβάσεις» σε πεζοδρόμια και περάσματα από λακκούβες χωρίς να υπάρχει ο φόβος «τραυματισμού» των ελαστικών.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κόστος χρήσης
Αξιοπιστία
Εξοπλισμός
ΚΑΤΑ
Τιμή