Η Toyota έχει τολμηρά σχέδια για την ανάπτυξη της εταιρείας στην Ευρώπη, που περιλαμβάνει πολλά νέα μοντέλα μεταξύ των οποίων και ένα μικρό SUV. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει θέσει ως στόχο να αυξήσει τις πωλήσεις των σημάτων Toyota και Lexus κατά 30% και να ανέλθουν σε 1,4 εκατομμύρια μονάδες μέχρι το 2025 στην Ευρώπη στην οποία συμπεριλαμβάνει τη Ρωσία και την Τουρκία. Πέρυσι, οι πωλήσεις των αυτοκινήτων Toyota και Lexus ανήλθαν σε 1,09 εκατομμύρια, μονάδες δίνοντας στον όμιλο μερίδιο αγοράς 5,3%.
Η εταιρεία επίσης ροβλέπει ότι το μερίδιό της θα αυξηθεί στο 6,5%, ως μέρος του πενταετούς σχεδίου που ονομάζεται “ACE2000”. Το σχέδιο περιλαμβάνει την κυκλοφορία 40 νέων ή ανανεωμένων ηλεκτροκίνητων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών plug-in και των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, επισημαίνει η Toyota.
«Οδηγός» της ανάπτυξης θα αποτελέσει το νέο μικρό SUV το οποίο θα κάνει το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοινήτου της Γενεύης με τις πωλήσεις τους να ξεκινούν μερικούς μήνες αργότερα. Το νέο SUV θα τοποθετηθεί κάτω από το C-HR και θα ενταχθεί σε ένα ανερχόμενο τμήμα της αγοράς που περιλαμβάνει αρκετά ανταγωνιστικά μοντέλα όπως το VW T-Cross, το Peugeot 2008 και το Renault Captur.
Το νέο μοντέλο θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της Toyota στη Γαλλία το οποίο κατασκευάζει το νέα γενιά Yaris και σύμφωνα με πληροφορίες θα εφοδιαστεί και με το ίδιο υβριδικό σύστημα με το Yaris ωστόσο η Toyota δεν έχει ξεκαθαρίσει αν το μικρό SUV θα φέρει τους γνωστούς κινητήρες εσωτερικής καύσης της μάρκας. «Το γεγονός ότι επιλέχθηκε το συγκεκριμένο εργοστάσιο παραγωγής δείχνει ότι θα είναι μεγάλος ο όγκος», δήλωσε ο προϊστάμενος πωλήσεων και marketing της Toyota Europe Matt Harrison.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει να πουλήσει περισσότερες από 100.000 μονάδες του μικρού SUV ετησίως με αποτέλεσμα το 50% της αύξησης των πωλήσεων να προέρχεται από το νέο μοντέλο, το plug-in υβριδικό RAV4 αλλά και το μικρό van με την ονομασία Proace City. Το Proace είναι παρόμοιο με το Peugeot Partner και το Opel Combo.
Τα κέρδη πρώτα
Η Toyota δεν κυνηγάει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς εις βάρος των κερδών, σύμφωνα με τον Ευρωπαίο επικεφαλής Johan van Zyl. Ένα υψηλότερο μερίδιο αγοράς θα «βελτιστοποιήσει το επιχειρηματικό μοντέλο για να διασφαλίσει την πλήρη αξιοποίηση των ικανοτήτων των πόρων» και τις αυξημένες οικονομίες κλίμακας, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η Toyota αναμένει ότι το 2019 το κέρδος στην Ευρώπη θα είναι υψηλότερο κατά 1 δισεκατομμύριο ευρώ στην περιοχή και το ευρωπαϊκό τμήμα είχε περιθώριο κέρδους 4,2% το πρώτο εξάμηνο του 2019. Οι πωλήσεις των οχημάτων Toyota και Lexus αυξήθηκαν κατά 4,8%, φθάνοντας τα 797.397 πέρυσι στην ΕΕ με μερίδιο αγοράς 5,0%, σύμφωνα με στοιχεία του ACEA. Στη Ρωσία, οι συνδυασμένες πωλήσεις της Toyota και της Lexus μειώθηκαν κατά 5,1% σε 125.992 μονάδες καταλαμβάνοντας ένα το 7,2% της αγοράς.
Η Toyota προβλέπει ότι το 70% των ευρωπαϊκών πωλήσεών της θα είναι υβριδικά αυτοκίνητα μέχρι το 2025, από 52% που κυμαίνεται σήμερα. Τα υβριδικά συστήματα plug-in θα αντιπροσωπεύουν το 10% και τα οχήματα με μηδενικές εκπομπές, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και εκείνων με κυψέλες καυσίμου θα αφορούν σε ένα επιπλέον 10%, σύμφωνα με εκτιμήσεις του κατασκευαστή.
Η Toyota σχεδιάζει να προσφέρει οχήματα με βενζινοκινητήρες μόνο σε σπορ αυτοκίνητα, οχήματα εκτός δρόμου και επαγγελματικά οχήματα. Η plug-in υβριδική έκδοση του SUV RAV4 θα ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο με την αυτονομία του ηλεκτροκινητήρα να ανέρχεται σε 65 χιλιόμετρα και οι εκπομπές CO2 να ανέρχονται σε 29 γραμμάρια σύμφωνα με το νέο πρότυπο μέτρησης WLTP.
Lexus EV
H Lexus ξεκινάει φέτος την διάθεση του ηλεκτρικού SUV με το λογότυπο UX 300e, το πρώτο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο του ομίλου σε επιλεγμένες αγορές στην Ευρώπη. Το συμπαγές SUV θα έχει αυτονομία 300 χιλιομέτρων σύμφωνα με την εταιρεία. Το μοντέλο UX με κινητήρα εσωτερικής καύσης βοήθησε τη Lexus να επιτύχει ως ρεκόρ πωλήσεων στην Ευρώπη το περασμένο έτος. Οι πωλήσεις της μάρκας αυξήθηκαν κατά 14% σε 87.206 οχήματα στην ΕΕ με τα στοιχεία της Lexus. Ο Harrison δήλωσε ότι αναμένει ότι οι πωλήσεις της Lexus θα αυξηθούν κατά 40.000 έως 50.000 αυτοκίνητα ετησίως έως το 2025 και θα βοηθήσουν την Toyota να επιτύχει το στόχο της 1,4 εκατομμυρίων μονάδων.