Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Η ανανεωμένη γενιά του Toyota Yaris Hybrid ενίσχυσε την εικόνα του ενώ παράλληλα βελτιώθηκαν τα επίπεδα άνεσης και ηχομόνωσης, διατηρώντας τον hi-tech χαρακτήρα του ενώ παράλληλα με δέλεαρ το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης και τα μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας αποτελεί μία μοναδική πρόταση στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.
Ωστόσο για να το αποκτήσει κανείς πρέπει να καταβάλει λίγο πάνω από 16.990 ευρώ αλλά θα πρέπει να συνυπολογιστεί η πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία του ιαπωνικού μοντέλου.
Δυναμική σχεδίαση
Η σχεδιαστική φιλοσοφία της Toyota άλλαξε και μετά το Aygo σειρά είχε το Yaris να αποκτήσει τη νέα μάσκα που προσδίδει ένα δυναμισμό που δύσκολα βρίσκεις στα μοντέλα της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Παράλληλα, η μάσκα αυτή πλαισιώνεται από νέα φανάρια με LED φωτιστικά ημέρας, μεγαλύτερη σε διαστάσεις εισαγωγή, αλλά και μεγαλύτερο λογότυπο της Toyota.
Από το πλάι, ξεχωρίζουν οι νέας σχεδίασης ζάντες 16 ιντσών, ενώ πίσω διακρίνονται τα ανανεωμένα φωτιστικά με λαμπτήρες LED, αλλά και ο φρεσκαρισμένος προφυλακτήρας.
Hi-tech εσωτερικό
Η καμπίνα επιβατών του ανανεωμένου Yaris Hybrid, διατηρεί τις κύριες γραμμές της σχεδίασης, ωστόσο προχώρησε σε μια σειρά από αλλαγές, που στόχο έχουν να τονίσουν την εσωτερική ποιότητα, την εργονομία, αλλά και τη λειτουργικότητα.
Έτσι λοιπόν, έχει γίνει εκτεταμένη χρήση μαλακών υλικών που ντύνουν τόσο το ταμπλό όσο και τμήματα της καμπίνας.
Η κεντρική κονσόλα βρίσκεται πιο ψηλά και ο επιλογέας ταχυτήτων έχει τοποθετηθεί χαμηλότερα φέρνοντας τον επιλογέα σε πιο βολική θέση για τον οδηγό, αλλά και αφήνοντας περισσότερο χώρο για τις ποτηροθήκες, μαζί με μια νέα θήκη για μικροαντικείμενα στη βάση της κονσόλας.
Ο πίνακας οργάνων από την πλευρά του, ενσωματώνει ανανεωμένες και πιο ευανάγνωστες ενδείξεις, ενώ στο ίδιο πνεύμα, η κεντρική οθόνη αφής του συστήματος infotainment Toyota Touch 2 έχει μεγαλώσει σε διαγώνιο (7 ίντσες) και φέρει νέες και πιο εύκολες στη χρήση ενδείξεις.
100 ίπποι!
Η ισχύς του ανανεωμένου Yaris Hybrid παραμένει στα ίδια επίπεδα με το συνδυασμό του ηλεκτροκινητήρα και του βενζινοκινητήρα να αποδίδουν 100 ίππους ενώ παράλληλα να προσδίδουν και υψηλή ροπή που ανέρχεται στα 16,9 χλγρ.
Στην πράξη, το Yaris Hybrid προσφέρει αρκετή δύναμη από χαμηλά, προσπερνάει γρήγορα και με ασφάλεια, ωστόσο η ηλεκτροκίνητη λειτουργία περιορίζεται έως 50 χλμ./ώρα.
Το αυτόματο κιβώτιο ξεκουράζει και βοηθά στον περιορισμό της κατανάλωσης εντός πόλεως, ωστόσο εκτός αυτής, δείχνει αργό στη λειτουργία του.
Σε ό,τι αφορά τέλος στην κατανάλωση, το Yaris Hybrid μπορεί να κινηθεί καταναλώνοντας μόλις 3,3 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα!
Το υβριδικό σύστημα κίνησης του Yaris βασίζεται πάνω σε αυτό των Toyota Auris Hybrid και Prius, είναι όμως μικρότερο σε διαστάσεις, για να μπορέσει να τοποθετηθεί στο αντίστοιχα μικρότερων διαστάσεων Yaris. Αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου και έναν εξαιρετικά compact ηλεκτροκινητήρα. Η ροπή στέλνεται στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ηλεκτρονικού κιβωτίου e-CVT, με μια ουσιαστικά προεπιλεγμένη σχέση.
Άνεση και οικονομία
Η ανανεωμένη του γενιά το Yaris στο δρόμο αποδείχθηκε πως διαθέτει βελτιωμένη άνεση, χωρίς να υστερεί κατά την κίνησή του στο εθνικό οδικό δίκτυο.
Μάλιστα στο εθνικό οδικό δίκτυο το Yaris Hybrid κινείται με απίστευτη άνεση και ασφάλεια ενώ ο οδηγός αν δεν πιέζει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα τότε η κατανάλωση καυσίμου διατηρείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με στροφές η υψηλή ροπή των κινητήρων μεταφράζεται σε ευέλικτη και γρήγορη οδήγηση χωρίς καμία υστέρηση.
Σε αστικό περιβάλλον το Yaris Hybrid βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον και μόλις ο οδηγός μάθει να κινείται περισσότερα με τον ηλεκτροκινητήρα τότε το όφελος θα είναι τεράστιο για τον οικονομικό προϋπολογισμό του. Παράλληλα η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας μετατρέπει την διαδικασία παρκαρίσματος σε… παιχνιδάκι.
Όσον αφορά στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας είναι «Μηδενικά» καθώς το ιαπωνικό μοντέλο εκπέμπει μόλις 75 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κόστος χρήσης
Εξοπλισμός
Υψηλή μεταπωλητική αξία
ΚΑΤΑ
Τιμή