Τρακάρισμα με ηλεκτρικό ΙΧ: Συμφέρει η επισκευή του; Πόσο κοστίζει;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λιγότερο πιθανό να εμπλακούν σε σύγκρουση από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα, αλλά αν συμβεί κάτι τέτοιο τότε η επισκευή τους κοστίζει πολύ περισσότερα χρήματα σύμφωνα με νέα έρευνα της Γερμανικής Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών (GDV).

Στη συζήτηση για το κόστος της ηλεκτροκίνησης, ο ασφαλιστικός κλάδος έχει καταλήξει σε ανησυχητικό συμπέρασμα σε νέα μελέτη. «Το κόστος επισκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πολύ υψηλότερο. Κατά μέσο όρο, είναι 30% έως 35% υψηλότερο από αυτό των συγκρίσιμων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της GDV Jörg Asmussen, αναφερόμενος σε μια νέα μελέτη της Ένωσης.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Asmussen τόνισε την υποστήριξη των ασφαλιστικών εταιρειών για τη μετάβαση στην κινητικότητα. «Λαμβάνοντας υπόψη την οικολογική πρόκληση της κλιματικής αλλαγής, το γεγονός ότι ως κοινωνία δεν θα χρησιμοποιούμε πλέον ορυκτά καύσιμα για να τροφοδοτούμε τα οχήματά μας στο μέλλον είναι και παραμένει ο μόνος δρόμος προς τα εμπρός», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της GDV. «Εμείς οι ασφαλιστές θέλουμε να συνοδεύσουμε αυτήν την αλλαγή και να παίξουμε θετικό ρόλο στη διαμόρφωσή της, γι’ αυτό και προειδοποιούμε για αυτήν την εξέλιξη σε πρώιμο στάδιο».

Υπό αυτό το πρίσμα, ο Asmussen αναφέρθηκε επίσης στο δεύτερο βασικό εύρημα της μελέτης: «Στην ασφάλιση αστικής ευθύνης αυτοκινήτων – δηλαδή ατυχήματα στα οποία ένα αυτοκίνητο προκαλεί ζημιά σε άλλα – τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προκαλούν κατά μέσο όρο 5 έως 10% λιγότερα ατυχήματα σε σχέση με αντίστοιχα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης». Το πλεονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμη πιο σαφές όταν πρόκειται για ολοκληρωμένη ασφάλιση, δηλαδή ζημιά στο αυτοκίνητο του ίδιου του οδηγού. «Κατά μέσο όρο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προκαλούν περίπου 20% λιγότερη ζημιά», είπε ο Asmussen.

Και οι δύο παράγοντες – ακριβότεροι, αλλά λιγότερες ζημιές από ηλεκτρικά αυτοκίνητα – λαμβάνονται υπόψη κατά τον υπολογισμό των επιμέρους κατηγοριών τύπων του αντίστοιχου μοντέλου.

Γιατί είναι υψηλό το κόστος επισκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Σύμφωνα με τον Christoph Lauterwasser, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Allianz Technology Centre, υπάρχουν τέσσερις κύριοι λόγοι για το σημαντικά υψηλότερο κόστος επισκευής στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σύγκριση με αυτοκίνητα που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πρώτα απ ‘όλα, αναφέρθηκε στο υψηλό κόστος των κατεστραμμένων μπαταριών και στην ανάγκη για βελτιωμένα κριτήρια αντικατάστασης, διάγνωσης και επιλογών επισκευής. Επιπλέον, η αβεβαιότητα όσον αφορά τα κατεστραμμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οδηγεί σε υψηλό κόστος, επειδή, για παράδειγμα, τα αυτοκίνητα ακινητοποιούνται για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα ή γίνονται ολικές καταστροφές όταν τοποθετούνται προληπτικά σε δοχεία πυρόσβεσης. Ο Lauterwasser επέκρινε επίσης μεγάλους χρόνους ακινητοποίησης και υψηλές ωριαίες χρεώσεις σε συνεργεία για εργασίες σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

«Έχουμε περισσότερα από 125 χρόνια εμπειρίας με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά μόνο περίπου 10 χρόνια με σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα. Τα συνεργεία, οι εταιρείες ρυμούλκησης, οι πυροσβεστικές υπηρεσίες και οι ειδικοί εξακολουθούν να στερούνται εμπειρίας και βέλτιστων πρακτικών στην αντιμετώπιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές. Λαμβάνοντας υπόψη την αναμενόμενη ανάπτυξη, υπάρχει επομένως σαφής ανάγκη για δράση», είπε ο Lauterwasser.

Οι κατασκευαστές και τα συνεργεία θα πρέπει να αντισταθμίσουν το υψηλό κόστος επισκευής

Προκειμένου να σταματήσει αυτή η εξέλιξη, ο ασφαλιστικός κλάδος έχει καθορίσει συγκεκριμένες απαιτήσεις για τους κατασκευαστές, τόνισε ο Heinz Gressel, Πρόεδρος της Επιτροπής Μηχανοκίνητων Οχημάτων GDV. «Από το στάδιο του σχεδιασμού του οχήματος, οι μπαταρίες πρέπει να παρέχουν την καλύτερη δυνατή προστασία έναντι ζημιών που προκαλούνται από ατυχήματα. Ταυτόχρονα, στα συνεργεία και στους ειδικούς θα πρέπει να παρέχονται ουσιαστικά διαγνωστικά δεδομένα για την κατάσταση των μπαταριών μετά από ατυχήματα.»

Επιπλέον, ο Gressel είπε ότι πρέπει να είναι διαθέσιμες οικονομικά και οικολογικά βιώσιμες οδηγίες για την επισκευή ή/και μερική αντικατάσταση κατεστραμμένων μπαταριών. Πρέπει να αναπτυχθούν ακριβή κριτήρια για την αντιμετώπιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων που εμπλέκονται σε ατυχήματα. Τα συνεργεία, οι εταιρείες ρυμούλκησης και τα πυροσβεστικά τμήματα θα πρέπει να είναι πλήρως πιστοποιημένα.

Σύμφωνα με τον Gressel, οι ασφαλιστές απαιτούν από τα συνεργεία και τους πραγματογνώμονες να ελέγχουν γρήγορα τις μπαταρίες σε κατεστραμμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, να αποκλείουν τους κινδύνους πυρκαγιάς σε πρώιμο στάδιο και να διατηρούν τις περιόδους ακινητοποίησής τους όσο το δυνατόν πιο σύντομες. Επιπλέον, πρέπει να εκπαιδευτούν περισσότεροι ειδικοί στην επισκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. «Εάν το κόστος της ηλεκτροκίνησης ξεφύγει από τον έλεγχο, η αποδοχή τους θα μειωθεί επίσης. Δεν πρέπει να το διακινδυνεύσουμε», είπε ο Gressel.

Τα χαρακτηριστικά της μελέτης από την GDV

Για την τρέχουσα μελέτη της GDV, σχηματίστηκαν 37 ζεύγη από ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αντίστοιχα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που ήταν όσο το δυνατόν πιο παρόμοια. Αυτό ήταν εύκολο σε ορισμένες περιπτώσεις γιατί υπήρχαν μοντέλα της ίδιας σχεδίασης, για παράδειγμα το ηλεκτρικό Smart με το Smart ή το ηλεκτρικό Golf VII με το Golf VII. Ήταν πιο δύσκολο για άλλα μοντέλα. Σε τέτοιες περιπτώσεις, οι ειδικοί της GDV βρήκαν κατάλληλα ομότιμα ​​οχήματα. Στη συνέχεια, αξιολόγησαν τον τρόπο με τον οποίο αναπτύχθηκε η συχνότητα και το ύψος των αποζημιώσεων τόσο στην αστική ευθύνη των αυτοκινήτων όσο και στην ολοκληρωμένη ασφάλιση σε διάστημα τριών ετών.