Βενζίνη, υβριδικά και diesel το Top-3 στις πωλήσεις νέων ΙΧ!

Ενίσχυση των υβριδικών αυτοκινήτων, νέα πτώση των diesel μοντέλων αλλά και των βενζινοκίνητων οχημάτων και αύξηση των αυτοκινήτων που κινούνται και με Υγραέριο είναι μερικά από τα νέα στοιχεία που καταγράφηκαν στις πωλήσεις νέων ΙΧ του Φεβρουαρίου 2022.

Ωστόσο για έναν ακόμη μήνα οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων diesel σημείωσαν το υψηλότερο ποσοστό πτώσης σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Από την άλλη μεριά βέβαια πολλές εισαγωγικές εταιρείες ξεκαθαρίζουν πως οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι πλασματικές καθώς βρίσκονται σε εκκρεμότητα χιλιάδες παραγγελίες οι οποίες όταν παραδοθούν θα αλλάξουν ριζικά το τοπίο και τα δεδομένα στην αγορά.

Παράλληλα οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων φαίνεται ότι βρέθηκαν πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών και των εταιρειών καθώς διατηρήθηκαν στην δεύτερη θέση καταλαμβάνοντας το 29% του συνόλου της αγοράς πίσω από τα βενζινοκίνητα οχήματα (44%) ενώ στην τρίτη ακολουθούν τα diesel ΙΧ.

Ειδικότερα οι πωλήσεις καινούριων οχημάτων diesel τον Φεβρουάριο του 2022 σημείωσαν το υψηλότερο ποσοστό πτώσης 5,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021! Τον δεύτερο μήνα του τρέχοντος έτους τα diesel αυτοκίνητα αφορούσαν σε μόλις 16,3% του συνόλου των πωλήσεων ενώ πέρυσι τον αντίστοιχο μήνα το εν λόγω ποσοστό κυμαίνονταν σε 21,6%.

Σε επίπεδο διμήνου οι πωλήσεις αυτοκινήτων diesel αφορούσαν στο 15,6% του συνόλου χάνοντας 6 μονάδες σε σχέση με το 21,6% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Όμως πέραν της μεγάλης πτώσης που σημείωσαν τα αυτοκίνητα diesel, πτωτική πορεία (-4,9%) κατέγραψαν και οι πωλήσεις αυτοκινήτων βενζίνης τον Φεβρουάριο του 2022 καθώς κατέλαβαν το 44,1% του συνόλου έναντι 49,1% που είχαν καταλάβει τον αντίστοιχο μήνα του 2021. Μικρότερο ήταν το ποσοστό πτώσης 3,8% στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων που σημείωσαν τα οχήματα βενζίνης στο 2μηνο καθώς στο σύνολο των πωλήσεων του συγκεκριμένου διαστήματος τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα κατέλαβαν το 44,8% έναντι 48,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Τα υβριδικά αυτοκίνητα φαίνεται ότι κέρδισαν τους καταναλωτές τον Φεβρουάριο καθώς κατέγραψαν αύξηση 6,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021. Ειδικότερα τα υβριδικά μοντέλα κατέλαβαν το 29% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 22,1% τον αντίστοιχο μήνα του 2021 σημειώνοντας άνοδο 6,9%.

Σε επίπεδο διμήνου τα υβριδικά μοντέλα κατάφεραν να αυξηθούν κατά 5,6 μονάδες καθώς κατέλαβαν το 27,7% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 22,1% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in hybrid μοντέλων σημείωσαν επίσης ανοδική πορεία κατά 2,4% καθώς τον Φεβρουάριο κατέλαβαν το 7,3% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 4,9% τον αντίστοιχο μήνα του 2021.

Στο δίμηνο οι πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων κέρδισαν 2 μονάδες καθώς κατέλαβαν το 7% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 5% που είχαν καταλάβει το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) κατέγραψαν οριακή μεταβολή (-0,4%) καταλαμβάνοντας τον Φεβρουάριο του 2022 το 1% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 1,4% τον αντίστοιχο μήνα του 2021.

Σε επίπεδο 2μηνου η οριακή πτώση των οχημάτων με φυσικό αέριο διατηρήθηκε στο 0,5% καθώς το ποσοστό τους αφορούσε στο 1% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 1,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2020.

Τέλος τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) σημείωσαν άνοδο 1,2% καθώς τον Οκτώβριο κατέλαβαν το 2,3% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 1,1% τον αντίστοιχο μήνα του 2020.

Στο δίμηνο αντίστοιχα τα αυτοκίνητα με υγραέριο κατέλαβαν το 3,9% από 1,1% που είχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2021 κερδίζοντας 2,7 μονάδες.

Ποιες κατηγορίες οχημάτων κέρδισαν τους Έλληνες

Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 52,2% εκ των οποίων το 29,3% αφορούσε σε SUV μοντέλα.

Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 32,2% εκ του οποίου το 22,5% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 9,7% σε hatchback και sedan.

Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία Α με ποσοστό 9,5% εκ του οποίου τα SUV που είναι λιγοστά μοντέλα είναι μόλις 0,9%.

Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 4,7% (3,4% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,50% (0,40 τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,20% (0,20% τα SUV), και οι κατηγορίες MPVCombi με 0,5%.

Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV κατέλαβαν το 56,6% καταγράφοντας άνοδο 8,8% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021.