- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Πιστή η Volvo στα station wagon αμαξώματα συνεχίζει να κατασκευάζει μοναδικά μοντέλα που απευθύνονται για συνειδητοποιημένους καταναλωτές που γνωρίζουν καλά τι θέλουν από το αυτοκίνητό τους.
Ωστόσο το νέο Volvo V60 ταράζει τα νερά της κατηγορίας και ειδικά στην έκδοση T6 AWD με τους 310 ίππους θα λέγαμε ότι ρίχνει «μπουνιά» στο… γερμανικό κατεστημένο!
Άλλωστε η δύναμη, η πολυτέλεια, η άνεση και η τεχνολογία του σουηδικού μοντέλου είναι εφάμιλλη ή σε μερικά σημεία και καλύτερη από την αντίστοιχη των γερμανικών μοντέλων που κοστίζουν πολλές χιλιάδες ευρώ παραπάνω από τισ 54.600 ευρώ που κοστίζει το V60 T6 AWD.
Πέραν του κόστους απόκτησης να αναφέρουμε πως τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε περίπου 300 ευρώ ενώ υπάρχει και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιτίας του δίλιτρου κινητήρα…
Επιβλητική σχεδίαση
Το νέο Volvo V60 αποτελεί πραγματικά μια premium επιλογή που απορρέει από όποια πλευρά και αν κοιτάξει κανείς το αυτοκίνητο.
Όλα δείχνουν τόσο μελετημένα και αρμονικά με αποτέλεσμα το σουηδικό μοντέλο να διαθέτει μια άκρως επιβλητική σχεδίαση που σε κάνει να ξεχνάς την station wagon εκδοχή του μοντέλου.
Η σχεδίαση του νέου Volvo V60 χαρακτηρίζεται από καθαρές γραμμές, δυναμισμό και κομψότητα. Στοιχεία όπως η βαθιά ανάγλυφη επιφάνεια στις πλευρές του αμαξώματος και το σπόιλερ οροφής τονίζουν τον αθλητικό του χαρακτήρα.
Τα φωτιστικά σώματα στο εμπρόσθιο μέρος μαζί με τη μάσκα που φέριε το λογότυπο της εταιρείας δημιουργούν ένα «άγριο» και επιβλητικό σύνολο που δένει αρμονικά με τον προφυλακτήρα.
Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα αλλά και οι απολήξεις των εξατμίσεων δίνουν έναν σπορ τόνο στο αυτοκίνητο ενώ το λογότυπο T6 AWD θα πρέπει να το προσέχουν ιδιαίτερα οι οδηγοί που κινούνται πίσω από το σουηδικό μοντέλο για αποφυγή… παρεξηγήσεων!
Πολυτέλεια και τεχνολογία
Στην υψηλής αισθητικής καμπίνα επιβατών ξεχωρίζουν στοιχεία όπως η κατακόρυφη κεντρική οθόνη αφής και οι χαρακτηριστικοί αεραγωγοί με χειριστήρια σε σχήμα διαμαντιού – ένα μοτίβο που ακολουθείται στο φινίρισμα και άλλων χειριστηρίων, όπως ο περιστροφικός επιλογέας προγραμμάτων οδήγησης.
Τα υλικά που χρησιμοποιούνται αποπνέουν την αίσθηση της σύγχρονης σουηδικής πολυτέλειας, με διαφορετική υφή και σχεδίαση ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού.
Εξελιγμένη τεχνολογία προσφέρει διαισθητικό έλεγχο των διάφορων λειτουργιών, ενώ, προαιρετικά και για πρώτη φορά στην κατηγορία, οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους κλιματισμό τεσσάρων ζωνών, με ξεχωριστές ρυθμίσεις για τα πίσω καθίσματα και πάνελ αφής για το χειρισμό τους.
Το νέο Volvo V60 διαθέτει ένα από τα πιο πρακτικά εσωτερικά στην κατηγορία του. Οι λεπτές πλάτες των εμπρός καθισμάτων και η σχεδίαση των πίσω καθισμάτων απελευθερώνουν επιπλέον χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, εξασφαλίζοντας συγχρόνως άνεση και σωστή υποστήριξη του σώματος. Άλλες λειτουργίες και χρηστικές λύσεις κάνουν την καθημερινή συμβίωση με το V60 πιο εύκολη και ευχάριστη για όλη την οικογένεια, όπως η αυτόματη αναδίπλωση των πίσω προσκεφάλων παράλληλα με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων, το διαμέρισμα κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών που ασφαλίζει για να φυλάσσονται πολύτιμα αντικείμενα και οι γάντζοι συγκράτησης για τσάντες που επιτρέπουν την εύκολη και ασφαλή μεταφορά πολλών αντικειμένων. Ο πρακτικά τετραγωνισμένος χώρος αποσκευών είναι ο μεγαλύτερος στην κατηγορία του, με χωρητικότητα 529 λίτρων.
Το σουηδικό μοντέλο διαθέτει και έναν άκρως εντυπωσιακό εξοπλισμό στον οποίο περιλαμβάνονται -μεταξύ άλλων: ESP με hill holder, σύστημα αποφυγής μπροστινής σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα για μετριασμό ή αποφυγή σύγκρουσης με αντιθέτως ερχόμενο όχημα σε διασταύρωση, σύστημα αποφυγής εκτροπής από το δρόμο, σύστημα αποφυγής οδήγησης στο αντίθετο ρεύμα, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, 6 αερόσακοι, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, αναδιπλούμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα (ύψος και οσφυϊκή στήριξη), cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέφτης, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρα USB, Bluetooth, σύνδεση με smartphone και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
310 ίπποι!
Το νέο V60 Τ6 AWD της δοκιμής μας κινούνταν από τον δίλιτρο υπερτροφοδτούμενο κινητήρα απόδοσης 310 ίππων και όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς προσδίδει εκρηκτικές επιδόσεις στο station wagon σουηδικό μοντέλο.
Η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,8”, μέγιστη ταχύτητα 250 χλμ./ώρα, ωστόσο μόνο να πιέσει κανείς το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα θα αντιληφθεί την δύναμη του αυτοκινήτου.
Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός αυτόματου 8τάχυτου κιβωτίου που διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία το οποίο διακρίνεται τόσο για τις άμεσες αλλαγές του όσο και για την ομαλή λειτουργία του.
Ωστόσο κάτι η ιπποδύναμη, κάτι η τετρακίνηση, κάτι το βάρος δημιουργούν τις ιδανικές συνθήκες για αυξημένη κατανάλωση η οποία κυμαίνεται πέριξ των 9-10 λίτρων για κάθε 100 χλμ. με συντηρητική οδήγηση. Αν είναι «άτακτος» ο οδηγός ανεβαίνει ανάλογα και η κατανάλωση καυσίμου σε διψήφιο αριθμό…
Σουηδική… υπερταχεία!
Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα των σουηδικών αυτοκινήτων ήταν, είναι και εκτιμώ ότι θα είναι η ποιότητα κύλισης που διαθέτουν όσο και η έμφαση που δίνουν στην οδική ασφάλεια.
Με δεδομένα τα παραπάνω το νέο V60 T6 AWD αποδείχθηκε πως κινείται στον δρόμο σαν μία… σουηδική υπερταχεία η οποία προσδίδει άνεση, ασφάλεια, ποιότητα αλλά και κορυφαίες επιδόσεις όποτε το επιθυμεί ο οδηγός της.
Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο εμπνέει σιγουριά, με ακλόνητο πάτημα και μεγάλη σταθερότητα στις ευθείες, ουδέτερη συμπεριφορά και πολύ καλή κατευθυντικότητα στις στροφές (χάρη και στην τετρακίνηση).
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το V60 T6 AWD όταν κινείται στα όρια του Κ.Ο.Κ. ο οδηγός νομίζει ότι κινείται με ταχύτητες χαμηλότερες των 60 χλμ./ώρα ενώ όταν πιέσει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα τότε τα 200 χλμ./ώρα τα ξεπερνά σε εξαιρετικά χαμηλό χρονικό διάστημα.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το σουηδικό μοντέλο απέδειξε πως κινείται όπως ένα «καθαρόαιμο» τετρακίνητο μοντέλο με επιπλέον την ποιότητα και την άνεση. Η ύπαρξη τετρακίνησης αλλά και των φαρδιών ελαστικών χαμηλού προφίλ προσδίδουν πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.
Οι αντιδράσεις του είναι προοδευτικές και απόλυτα προβλέψιμες, οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές δεν είναι υπερβολικές και το τιμόνι είναι άμεσο και με πολύ ικανοποιητική αίσθηση, ιδιαίτερα στη σπορ ρύθμιση.
Μέσα στην πόλη το Volvo V60 T6 AWD καταφέρνει να κρύβει τις διαστάσεις του και αποδείχθηκε ευέλικτο και άνετο παρά το μέγεθός του.
Η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει την διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για άπειρους οδηγούς. Το μόνο που πρέπει να προσέχει ο οδηγός του είναι ο βαθιές λακκούβες που μπορεί να «τραυματίσουν» τα ελαστικά που κοστίζουν αρκετά χρήματα…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κινητήρας
Επιδόσεις
Τετρακίνηση
Εξοπλισμός
ΚΑΤΑ
Κατανάλωση