- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Άξια κέρδισε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2018 το Volvo XC40 σύμφωνα με όσα διαπιστώσαμε κατά την δοκιμή που πραγματοποιήσαμε στο σουηδικό μοντέλο το οποίο κινούνταν από τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα και διέθετε και τετρακίνηση.
Ο λόγος για το Volvo XC40 D4 AWD το οποίο σε κερδίζει από την πρώτη ματιά με την επιθετική σχεδίασή του ενώ όσοι τυχεροί μπορέσουν να βρεθούν μέσα στην καμπίνα επιβατών θα βρεθούν αντιμέτωποι με μια υψηλή δόση τεχνολογίας.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου Volvo XC40 περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων μια σχεδίαση που παραπέμπει σε ένα μικρό XC60 ή XC90 η οποία προσδίδει κύρος αλλά και δυναμισμό, κορυφαία ποιότητα ακόμα και στις λεπτομέρειες, πολύ ισχυρός κινητήρας που όμως καταναλώνει αρκετές ποσότητες καυσίμου για diesel αν ο οδηγός είναι «άτακτος» και υπερπλήρη εξοπλισμό που δύσκολα συναντά κανείς σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα ή τα συναντά σε μοντέλα που κοστίζουν πολλές χιλιάδες ευρώ παραπάνω από το σουηδικό μοντέλο.
Το κόστος λοιπόν για την κορυφαία τετρακίνητη έκδοση του XC40 με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα ο οποίος αποδίδει 190 ίππους ανέρχεται σε περίπου 50.000 ευρώ, τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε μόλις 162 ευρώ και διαθέτει πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία.
Ωστόσο θα πρέπει να σας ενημερώσουμε πως εξαιτίας του δίλιτρου κινητήρα οι ιδιοκτήτες του θα πρέπει να καταβάλλουν και Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ο οποίος ανέρχεται σε 880 ευρώ τον χρόνο για τα πρώτα 5 χρόνια…
Ένα μικρό XC90 ή XC60
To νέο σουηδικό μοντέλο που ψηφίστηκε και Αυτοκίνητο της Χρονιάς δεν κρύβει την συγγένειά του με τα υπόλοιπα μοντέλα της Volvo καθώς η σχεδίασή του μοιάζει τόσο στο κορυφαίο XC90 όσο και στο XC60.
Με μήκος κάτω από τα 4,5 μέτρα, πλάτος, 1,65 μ., ύψος 1,65 και 21 εκατοστά απόσταση από το έδαφος το Volvo XC40 έρχεται να προκαλέσει «ταραχή» στα γερμανικά μοντέλα της Mercedes και της BMW καθώς πέραν του βαρυσήμαντου τίτλου φέρει πολύ καλύτερη τεχνολογία και ισχυρότερους κινητήρες και όλα τα παραπάνω σε τιμή χαμηλότερη από εκείνη που διατίθενται τα γερμανικά μοντέλα.
Κατά την διάρκεια της δοκιμής μας η σχεδίαση του XC40 μαγνήτιε τα βλέμματα των περαστικών είτε κινούνταν είτε ήταν παρκαρισμένο.
Στο εμπρόσθιο μέρος ξεχωρίζει η μάσκα και τα φωτιστικά σώματα που προσδίδουν έναν δυναμισμό ενώ οι τονισμένες ακμές σε όλο το αυτοκίνητο εμπνέουν μια ιδιαιτερότητα.
Στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα ο μεγάλος προφυλακτήρας αλλά και οι δύο απολήξεις των εξατμίσεων που δίνουν έναν σπορ τόνο στο σοβαρό XC40.
Από το πλάι ξεχωρίζουν οι τεράστιες ζάντες των 20 ιντσών με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ που δυστυχώς μπορεί να τραυματιστούν εύκολα στις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.
Επίσης μοναδική σχεδιαστική πινελιά αποτελεί και η σημαιούλα της Σουηδίας που βρίσκεται στο πλάι μεταξύ καπό και φτερού που δίνει το στίγμα προέλευσης του αυτοκινήτου.
Hitech και πολυτελές εσωτερικό
Στο εσωτερικό του XC40 ο οδηγός και οι επιβάτες θα βρεθούν αντιμέτωποι με μια υψηλή δόση τεχνολογίας που συναντά κανείς και στα άλλα δύο κορυφαία SUV της Volvo.
Φυσικά όπως και στα άλλα δύο μοντέλα έετσι και στο XC40 σημείο αναφοράς αποτελεί η έγχρωμη οθόνη 9 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό η οποία είναι σαν Tablet αλλά και ο τεράστιος και ψηφιακό πίνακας οργάνων που έχει μπροστά του ο οδηγός.
Ο χειρισμός τόσο της κεντρικής οθόνης όσο και των ενδείξεων μεταξύ των οργάνων είναι εύκολο και φιλικός προς τον χρήστη ενώ η κεντρική οθόνη λειτουργεί σαν iPad ή smart phone κάνοντάς παιχνιδάκι τον χειρισμό της.
Στα παραπάνω προσθέστε και χρήσιμα applications, όπως το Spotify, καθώς και τη συμβατότητα με Android Auto και CarPlay, και έχετε το πιο hitech εσωτερικό αυτοκινήτου που έχετε βρεθεί ποτέ με αυτό το κόστος απόκτησης.
Βέβαια πέραν της τεχνολογίας ιδιαίτερης μνείας χρίζει και η ποιότητα κατασκευής του αυτοκινήτου και ειδικότερα της καμπίνας επιβατών με πολύ μαλακά υλικά να έχουν χρησιμοποιηθεί στο πάνω μέρος του ταμπλό ενώ επίσης ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στους χώρους για μικροαντικείμενα.
Τα καθίσματα του οδηγού και συνοδηγού διέθεταν ηλεκτρικές ρυθμίσεις και αποδείχθηκαν άνετα και με καλή πλευρική στήριξη ενώ επίσης εξαιρετική ήταν και η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.
Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται στα 460 λίτρα και κρίνεται απόλυτα ικανοποιητικός.
190 ίπποι
Το Volvo Xc40 της δοκιμής μας κινούνταν από το γνωστό δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 190 ίππων ο οποίος διακρίνεται για την δύναμή του και την ζωντάνια του αλλά και την οικονομία του αν ο οδηγός του είναι εγκρατής.
Ωστόσο η τεράστια ροπή των 40 χλγρ. Από τις 1.750 σ.α.λ. κερδίζουν τις εντυπώσεις και όταν ο οδηγός βυθίζει το πεντάλ του γκάζιού προς το πάτωμα τότε οι πλάτες των επιβατών απλά κολούν στα καθίσματα.
Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου με 8 σχέσεις που διακρίνεται για την ομαλή και άμεση λειτουργία του.
Η μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε περίπου 7,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Αλλά με… άτακτη οδήγηση.
Ο κατασκευαστής ως μέση κατανάλωση δίνει 5,1 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα πάντως.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Volvo XC40 αποδείχθηκε «τρένο» καθώς κινήθηκε με απόλυτη άνεση ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχυμέτρου είχε ξεπεράσει τα 200 χλμ./ώρα και έπνεαν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Σε περίπτωση πάντως που οδηγός κινηθεί στα όρια του Κ.Ο.Κ. τότε η αυτονομία κίνησης «εκτοξεύεται»!
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές τόσο η τετρακίνηση όσο και τα ελαστικά προσδίδουν πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ αν το παρακάνει ο οδηγός τότε αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά συστήματα και επαναφέρουν το αυτοκίνητο στον σωστό δρόμο.
Αφήνοντας τον κινητήρα και ερχόμενοι στην οδική συμπεριφορά, το Volvo XC40 αφήνει θετική εντύπωση σε οδηγό και επιβάτες. Το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει είναι η λειτουργία της ανάρτησης, γιατί απορροφά πολύ καλά τις λακκούβες των ελληνικών δρόμων χωρίς να χαρακτηρίζεται μαλθακή, και στη συνέχεια το δεύτερο είναι η απουσία των αεροδυναμικών θορύβων. Θα λέγαμε πως το μόνο που περνάει στην καμπίνα είναι ο θόρυβος από τα λάστιχα (σ.σ. σε υψηλές ταχύτητες) και τον κινητήρα, όταν όμως αυτός δουλεύει πάνω από τις 3.500 σ.α.λ..
Εκτός δρόμου οι επιδόσεις του Volvo XC40 κρίνονται απόλυτα ικανοποιητικές δεδομένου των ελαστικών δρόμου σε 20άρες ζάντες με την τετρακίνηση να μοιράζει άμεση την ροπή στους τροχούς.
Μέσα στην πόλη το XC40 όπως προαναφέραμε μαγνητίζει τα βλέμματα και αποτελεί ένα μοντέλο για όσους θέλουν να ξεχωρίζουν χωρίς να έχουν ξοδέψει μια περιουσία για να το αποκτήσουν.
Παράλληλα η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για ένα άπειρο οδηγό.
Τέλος θα ήταν λάθος μας να μην αναφερθούμε στην πληθώρα συστημάτων άνεσης και ασφάλειας που διαθέτει το σουηδικό μοντέλο όπως το αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, adaptive cruise control, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ειδοποίησης όταν όχημα κινείται σε τυφλή γωνία κτλ, ημιαυτόνομη οδήγηση, αυτόματο παρκάρισμα και ξεπαρκάρισμα που αναβαθμίζουν την αίσθηση ασφάλειας και άνεσης του αυτοκινήτου.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κόστος χρήσης
Μεταπωλητική αξία
Τεχνολογίες αιχμής
Κινητήρας και τετρακίνηση
ΚΑΤΑ
Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης