- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Για ακόμη μία φορά η Volvo κατάφερε να μας εντυπωσιάσει με το XC40 T3 το οποίο πέραν της κορυφαίας σχεδίασης, ποιότητας και τεχνολογίας που διαθέτει κατάφερε με έναν μικρό σε χωρητικότητα τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα να συνδυάσει την δύναμη με την οικονομία.
Ο λόγος για το Volvo XC40 T3 το οποίο με ένα βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου και απόδοσης 156 ίππων προσδίδει και δύναμη και οικονομία.
Επίσης θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως το σουηδικό μοντέλο κέρδισε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2018 με την αξία του.
Το Volvo XC40 Τ3 σε κερδίζει από την πρώτη ματιά με την επιθετική σχεδίασή του ενώ όσοι τυχεροί μπορέσουν να βρεθούν μέσα στην καμπίνα επιβατών θα βρεθούν αντιμέτωποι με μια υψηλή δόση τεχνολογίας.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου Volvo XC40 περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων μια σχεδίαση που παραπέμπει σε ένα μικρό XC60 ή XC90 η οποία προσδίδει κύρος αλλά και δυναμισμό, κορυφαία ποιότητα ακόμα και στις λεπτομέρειες, πολύ ισχυρός κινητήρας που όμως καταναλώνει αρκετές ποσότητες καυσίμου για diesel αν ο οδηγός είναι «άτακτος» και υπερπλήρη εξοπλισμό που δύσκολα συναντά κανείς σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα ή τα συναντά σε μοντέλα που κοστίζουν πολλές χιλιάδες ευρώ παραπάνω από το σουηδικό μοντέλο.
Το κόστος λοιπόν για την κορυφαία τετρακίνητη έκδοση του XC40 με τον μικρό υπερτροφορούμενο βενζινοκινητήρα ο οποίος αποδίδει 156 ίππους ανέρχεται σε περίπου 30.000 ευρώ, τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε μόλις 267 ευρώ και διαθέτει πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία.
Ένα μικρό XC90 ή XC60
To νέο σουηδικό μοντέλο που ψηφίστηκε και Αυτοκίνητο της Χρονιάς δεν κρύβει την συγγένειά του με τα υπόλοιπα μοντέλα της Volvo καθώς η σχεδίασή του μοιάζει τόσο στο κορυφαίο XC90 όσο και στο XC60.
Με μήκος κάτω από τα 4,5 μέτρα, πλάτος, 1,65 μ., ύψος 1,65 και 21 εκατοστά απόσταση από το έδαφος το Volvo XC40 έρχεται να προκαλέσει «ταραχή» στα γερμανικά μοντέλα της Mercedes και της BMW καθώς πέραν του βαρυσήμαντου τίτλου φέρει πολύ καλύτερη τεχνολογία και ισχυρότερους κινητήρες και όλα τα παραπάνω σε τιμή χαμηλότερη από εκείνη που διατίθενται τα γερμανικά μοντέλα.
Κατά την διάρκεια της δοκιμής μας η σχεδίαση του XC40 μαγνήτιε τα βλέμματα των περαστικών είτε κινούνταν είτε ήταν παρκαρισμένο.
Στο εμπρόσθιο μέρος ξεχωρίζει η μάσκα και τα φωτιστικά σώματα που προσδίδουν έναν δυναμισμό ενώ οι τονισμένες ακμές σε όλο το αυτοκίνητο εμπνέουν μια ιδιαιτερότητα.
Στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα ο μεγάλος προφυλακτήρας αλλά και οι δύο απολήξεις των εξατμίσεων που δίνουν έναν σπορ τόνο στο σοβαρό XC40.
Από το πλάι ξεχωρίζουν οι τεράστιες ζάντες των 20 ιντσών με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ που δυστυχώς μπορεί να τραυματιστούν εύκολα στις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.
Επίσης μοναδική σχεδιαστική πινελιά αποτελεί και η σημαιούλα της Σουηδίας που βρίσκεται στο πλάι μεταξύ καπό και φτερού που δίνει το στίγμα προέλευσης του αυτοκινήτου.
Hitech και πολυτελές εσωτερικό
Στο εσωτερικό του XC40 ο οδηγός και οι επιβάτες θα βρεθούν αντιμέτωποι με μια υψηλή δόση τεχνολογίας που συναντά κανείς και στα άλλα δύο κορυφαία SUV της Volvo.
Φυσικά όπως και στα άλλα δύο μοντέλα έετσι και στο XC40 σημείο αναφοράς αποτελεί η έγχρωμη οθόνη 9 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό η οποία είναι σαν Tablet αλλά και ο τεράστιος και ψηφιακό πίνακας οργάνων που έχει μπροστά του ο οδηγός.
Ο χειρισμός τόσο της κεντρικής οθόνης όσο και των ενδείξεων μεταξύ των οργάνων είναι εύκολο και φιλικός προς τον χρήστη ενώ η κεντρική οθόνη λειτουργεί σαν iPad ή smart phone κάνοντάς παιχνιδάκι τον χειρισμό της.
Στα παραπάνω προσθέστε και χρήσιμα applications, όπως το Spotify, καθώς και τη συμβατότητα με Android Auto και CarPlay, και έχετε το πιο hitech εσωτερικό αυτοκινήτου που έχετε βρεθεί ποτέ με αυτό το κόστος απόκτησης.
Βέβαια πέραν της τεχνολογίας ιδιαίτερης μνείας χρίζει και η ποιότητα κατασκευής του αυτοκινήτου και ειδικότερα της καμπίνας επιβατών με πολύ μαλακά υλικά να έχουν χρησιμοποιηθεί στο πάνω μέρος του ταμπλό ενώ επίσης ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στους χώρους για μικροαντικείμενα.
Τα καθίσματα του οδηγού και συνοδηγού διέθεταν ηλεκτρικές ρυθμίσεις και αποδείχθηκαν άνετα και με καλή πλευρική στήριξη ενώ επίσης εξαιρετική ήταν και η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.
Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται στα 460 λίτρα και κρίνεται απόλυτα ικανοποιητικός.
156 ίπποι
Το Volvo Xc40 της δοκιμής μας κινούνταν από το τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα απόδοσης 156 ίππων ο οποίος διακρίνεται για την δύναμή του και την ζωντάνια του αλλά και την οικονομία του αν ο οδηγός του είναι εγκρατής.
Με 265 Nm διαθέσιμα από τις 1.600 έως τις 3.850 στροφές ανά λεπτό, η προηγμένη τεχνολογικά μονάδα καθιστά απολαυστική την οδήγηση του XC40 σε όλες τις συνθήκες. Η κίνηση μεταφέρεται στο εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου με 6 σχέσεις το οποίο διαθέτει σωστή κλιμάκωση αλλά και αίσθηση.
Εκείνο όμως που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι ο ανεπαίσθητος ήχος που παράγει ο κινητήρας καθώς όλοι γνωρίζουν ότι τα τρικύλινδρα μηχανικά σύνολα παράγουν περισσότερο θόρυβο από τα τετρακύλινδρα. Στην περίπτωση του Volvo XC40 T3 θα λέγαμε ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο και πραγματικά είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς ότι το αυτοκίνητο κινείται από 3κύλινδρο κινητήρα.
Επίσης ο κινητήρας Τ3 ταιριάζει απόλυτα με το νεανικό χαρακτήρα του νέου XC40, παρέχοντας στον οδηγό άμεση απόκριση από πολύ χαμηλές στροφές, χάρη στην εξαιρετική καμπύλη της ροπής του.
Η μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε περίπου 7,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. αλλά με… άτακτη οδήγηση.
Ο κατασκευαστής ως μέση κατανάλωση δίνει 6,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα πάντως.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Volvo XC40 αποδείχθηκε «τρένο» καθώς κινήθηκε με απόλυτη άνεση ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχυμέτρου είχε ξεπεράσει τα 180 χλμ./ώρα και έπνεαν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Σε περίπτωση πάντως που οδηγός κινηθεί στα όρια του Κ.Ο.Κ. τότε η αυτονομία κίνησης «εκτοξεύεται»!
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές τα ελαστικά προσδίδουν πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ αν το παρακάνει ο οδηγός τότε αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά συστήματα και επαναφέρουν το αυτοκίνητο στον σωστό δρόμο.
Αφήνοντας τον κινητήρα και ερχόμενοι στην οδική συμπεριφορά, το Volvo XC40 αφήνει θετική εντύπωση σε οδηγό και επιβάτες. Το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει είναι η λειτουργία της ανάρτησης, γιατί απορροφά πολύ καλά τις λακκούβες των ελληνικών δρόμων χωρίς να χαρακτηρίζεται μαλακή, και στη συνέχεια το δεύτερο είναι η απουσία των αεροδυναμικών θορύβων. Θα λέγαμε πως το μόνο που περνάει στην καμπίνα είναι ο θόρυβος από τα λάστιχα (σ.σ. σε υψηλές ταχύτητες) και τον κινητήρα, όταν όμως αυτός δουλεύει πάνω από τις 3.500 σ.α.λ.
Μέσα στην πόλη το XC40 όπως προαναφέραμε μαγνητίζει τα βλέμματα και αποτελεί ένα μοντέλο για όσους θέλουν να ξεχωρίζουν χωρίς να έχουν ξοδέψει μια περιουσία για να το αποκτήσουν.
Ωστόσο η έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας δεν κάνει το παρκάρισμα παιχνιδάκι αλλά οι αισθητήρες διευκολύνουν την κατάσταση.
Τέλος θα ήταν λάθος μας να μην αναφερθούμε στην πληθώρα συστημάτων άνεσης και ασφάλειας που διαθέτει το σουηδικό μοντέλο όπως το αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, adaptive cruise control, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ειδοποίησης όταν όχημα κινείται σε τυφλή γωνία κτλ, ημιαυτόνομη οδήγηση, αυτόματο παρκάρισμα και ξεπαρκάρισμα που αναβαθμίζουν την αίσθηση ασφάλειας και άνεσης του αυτοκινήτου.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κόστος χρήσης
Τεχνολογίες αιχμής
Κινητήρας
ΚΑΤΑ
Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας