Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν 24% τον περασμένο μήνα, σημειώνοντας τον πιο αδύναμο Ιούνιο των τελευταίων 26 ετών, καθώς ο κλάδος πάλευε με την επίμονη έλλειψη προμήθειας εξαρτημάτων και τους περιορισμούς του κορωνοϊού της Κίνας, σύμφωνα με στοιχεία της Εταιρείας Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων (SMMT).
Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στη Βρετανία μειώθηκαν στις 140.958 μονάδες, σύμφωνα με το SMMT.
Τα lockdown στην Κίνα επιδείνωσαν την έλλειψη βασικών εξαρτημάτων αυτοκινήτων, εμποδίζοντας την ικανότητα του κλάδου να ικανοποιήσει τη ζήτηση. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει πληγεί περισσότερο από εμπόδια της εφοδιαστικής αλυσίδας.
«Η έλλειψη ημιαγωγών πνίγει την αγορά νέων αυτοκινήτων ακόμη περισσότερο από το lockdown του περασμένου έτους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της SMMT, Μάικ Χάους.
Η οικονομία της Κίνας δείχνει τώρα σημάδια αργής ανάκαμψης αν και τα θετικά στοιχεία για την ανάπτυξη εξακολουθούν να υφίστανται.
Οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο συνέχισαν να αυξάνονται με ρυθμό 15% στον όγκο, αν και οι πωλήσεις υβριδικών plug-in οχημάτων μειώθηκαν κατά 4.425 μονάδες.
Η επιβράδυνση στα υβριδικά plug-in μοντέλα ήταν υψηλότερη από την αναμενόμενη, αφήνοντας την αγορά πίσω από τις προοπτικές του κλάδου, ανέφερε η SMMT.
«Ένα μέρος αυτής της πτώσης οφείλεται στις συνεχιζόμενες ελλείψεις της εφοδιαστικής αλυσίδας που παρεμποδίζουν την παραγωγή όλων των μοντέλων, αλλά η κατάργηση της επιχορήγησης plug-in αυτοκινήτων σημαίνει ότι το Ηνωμένο Βασίλειο είναι πλέον η μόνη μεγάλη ευρωπαϊκή αγορά χωρίς κίνητρα αγοράς για ιδιώτες αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων» πρόσθεσε ο φορέας του κλάδου.
Τα υβριδικά plug-in μοντέλα ωστόσο σημείωσαν νέο ρεκόρ καθώς καταλαμβάνουν μία στις πέντε ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων από την αρχή του έτους, αποδεικνύοντας τη δέσμευση των κατασκευαστών να παραδώσουν οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων, σύμφωνα με την SMMT.
Η SMMT είπε ότι οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στο εξάμηνο στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά περίπου 12% σε περίπου 802.000 μονάδες, παρέχοντας το δεύτερο πιο αδύναμο πρώτο εξάμηνο του έτους από το 1992.
Ως αποτέλεσμα, οι προοπτικές του SMMT για τις ετήσιες πωλήσεις στα νέα αυτοκίνητα που ταξινομούνται υποβαθμίστηκαν σε 1,72 εκατομμύρια τον Μάιο, από προηγούμενη πρόβλεψη 1,89 εκατομμύρια μονάδες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: