Η Βρετανία θα απαγορεύσει την πώληση νέων βενζινοκίνητων, πετρελαιοκίνητων και υβριδικών αυτοκινήτων από το 2035, πέντε χρόνια νωρίτερα από ό, τι είχε προγραμματιστεί. Την επίσημη ανακοίνωση αναμένεται να την κάνει ο πρωθυπουργός της Βρετανίας σύμφωνα με πληροφορίες ο πρωθυπουργός Boris Johnson στη Σύνοδο Κορυφής για το κλίμα που πρόκειται να πραγματοποιηθεί στη Γλασκώβη το Νοέμβριο.
Η κυβέρνηση δήλωσε ότι, με την επιφύλαξη διαβουλεύσεων, σχεδιάζει να βάλει ένα τέλος στην πώληση κινητήρων και φορτηγών με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035 ή νωρίτερα, εάν ήταν δυνατή μια ταχύτερη μετάβαση. Επίσης ξεκαθαρίστηκε πως θα απαγορευτεί και η κυκλοφορία των υβριδικών μοντέλων.
Οι χώρες σε όλο τον κόσμο έχουν ανακοινώσει σχέδια για περιορισμό της κίνησης των οχημάτων diesel μετά το dieselgate ενώ από την άλλη μεριά η ΕΕ εισάγει νέους αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές CO2.
Η Γαλλία σκοπεύει να απαγορεύσει την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2040, ενώ το κοινοβούλιο της Νορβηγίας έχει θέσει έναν μη δεσμευτικό στόχο ότι μέχρι το 2025 όλα τα αυτοκίνητα θα πρέπει μην εκπέμπουν ρύπους!
Όμως, τα μοντέλα diesel και βενζίνης εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν το 90% των πωλήσεων στη Βρετανία και ορισμένοι υποψήφιοι αγοραστές οικολογικών μοντέλων ανησυχούν για την περιορισμένη διαθεσιμότητα των σημείων φόρτισης, την πληθώρα των διαθέσιμων μοντέλων αλλά και το κόστος.
Επίτευξη στόχου εκπομπών 2050
«Η φιλοξενία του COP26 είναι μια σημαντική ευκαιρία για τη Βρετανία αλλά και τις υπόλοιπες χώρες σε όλο τον κόσμο να επιταχύνουν την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Καθώς ξεκινήσαμε τα σχέδια μας να πετύχουμε το φιλόδοξο καθαρό μηδενικό στόχο του 2050 για το τρέχον έτος, θα παροτρύνουμε τους άλλους να συμμετάσχουν στη δέσμευσή μας για μηδενικές εκπομπές CO2», δήλωσε ο Βρετανός πρωθυπουργός.
Ο Borris Johnson θα ζητήσει διεθνείς προσπάθειες για να φτάσουμε στις μηδενικές εκπομπές CO2 όσο το δυνατόν νωρίτερα, περιλαμβανομένης της επένδυσης σε καθαρότερες τεχνολογίες, τη διατήρηση φυσικών οικοτόπων και μέτρων για τη βελτίωση της ανθεκτικότητας στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.