Η BMW X5 είναι ένα πολυτελές SAV που προορίζεται για όσους επιθυμούν να κινούνται με ένα ξεχωριστό μοντέλο δαπανώντας δεκάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίζεται ακόμη ότι η νεότερη σειρά Χ5 διαθέτει κορυφαία αξιοπιστία αλλά οι ιδιοκτήτες της φαίνεται ότι έχουν διαφορετική άποψη.
Μάλιστα πολλοί εξ αυτών εκτιμούν πως το όχημα διαθέτει ελαττωματικό ηλεκτρικό σύστημα, προβληματικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, κακή κατασκευή και επικίνδυνους τροχούς.
Όπως επισημαίνεται στην ιστοσελίδα του δικηγορικού γραφείου Lemberg Law το ηλεκτρικό σύστημα, ο κλιματισμός αλλά και το σύστημα διεύθυνσης αποτελούν μερικά κορυφαία παράπονα από ιδιοκτήτες BMW X5 τα οποία κατατέθηκαν στην Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας και Κυκλοφορίας (NHTSA) των ΗΠΑ.
Προβλήματα με το ηλεκτρικό σύστημα
Όταν προκύψει πρόβλημα στο ηλεκτρικό σύστημα ενός οχήματος, μπορεί να οδηγήσει σε πολλά περαιτέρω προβλήματα τα οποία οι καταναλωτές δεν είναι έτοιμοι αλλά ούτε και πρόθυμοι να αντιμετωπίσουν.
Αυτό φαίνεται από την κριτική ενός κατόχου X5 στο Edmunds . «Είχα το BMW X5 x40i μου για 3 μήνες το 2020, και αναγκάστηκα να επισκεφθώ το εξουσιοδοτημένο συνεργείο 3 φορές για να επαναπρογραμματίσουν την επικοινωνία μεταξύ Wi-Fi και κινητού τηλεφώνου. Μετά την 3η επίσκεψη το διόρθωσαν, αλλά και πάλι δεν λειτουργεί. Δεν θα το διορθώσω ξανά και πλέον συνειδητοποιώ ότι η τεχνολογία της X5 είναι πολύ ελαττωματική, οπότε θα αναγκαστώ να την οδηγώ όπως ένα παλαιό αυτοκίνητο. Δυστυχώς την αγόρασα αντί να την αποκτήσω μέσω leasing, οπότε είμαι αναγκασμένος να την κρατήσω και με μεγάλη μου λύπη διαπίστωσα ότι την αντάλλαξα με ένα Audi Q5 του 2018 με εξαιρετική τεχνολογία.»
Άλλος ιδιοκτήτης BMW X5 επισημαίνει ότι: «Το Bluetooth δεν παραμένει ποτέ συνδεδεμένο και είναι εξαιρετικά αναξιόπιστο. Άλλα καινούρια αυτοκίνητα αξίας μόλις 18.000 δολαρίων έχουν πολύ καλύτερη συνδεσιμότητα Bluetooth.»
Πέρα από αυτό, υπάρχουν μεγαλύτερα προβλήματα που έχουν κατατεθεί. Σύμφωνα με τον αριθμό καταγγελίας 19V684000 στην Υπηρεσία NHTSA φαίνεται ότι πάνω από 250.000 οχήματα ενδέχεται να έχουν ελαττωματικό εφεδρικό σύστημα κάμερας. Χωρίς σωστή εμφάνιση εικόνας, οι οδηγοί είναι πιο ευαίσθητοι σε ένα ατύχημα, καθιστώντας τη πολύ επικίνδυνη και ακριβή παγίδα θανάτου.
Προβλήματα με τον κλιματισμό
Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες καινούριων αυτοκινήτων σίγουρα δεν θα βρεθούν αντιμέτωποι με τα προβλήματα που είναι πιθανόν να παρουσιαστούν στο σύστημα κλιματισμού της BMW X5.
Ακολουθεί μια αναφορά από έναν ιδιοκτήτη BMW X5 στη NHTSA . «Ο κλιματισμός σταμάτησε να λειτουργεί την 2η ημέρα που απέκτησα τη BMW X5. Ο αντιπρόσωπος ισχυρίζεται ότι ο συμπιεστής πρέπει να αντικατασταθεί και ο χρόνος παράδοσης κυμαίνεται μεταξύ 2 εβδομάδων και 2 μηνών. Μετά την αγορά ενός αυτοκινήτου που κόστιζε περίπου 125.000 δολάρια και την οδήγησή της μόνο μία φορά, το αυτοκίνητο έπρεπε να επιστρέψει και πάλι στην αντιπροσωπεία. Η BMW μου έδωσε ένα αυτοκίνητο αντικατάστασης, αλλά η αξία του κυμαίνονταν σε μόλις 45% της αξίας του αυτοκινήτου που αγόρασα. Η BMW δεν αποδείχθηκε και τόσο γενναιόδωρη όταν έδινε σε ένα τόσο καλό πελάτη της όχημα αντικατάστασης τόσο χαμηλής αξίας. Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα ελαττώματα, θα πίστευε κανείς ότι ο κατασκευαστής θα ήταν πιο φιλόξενος.»
Υπάρχει ακόμη μια ανάκληση που σχετίζεται με το σύστημα διεύθυνσης που κάνει τους ιδιοκτήτες BMW X5 να χρειάζονται ένα όχημα αντικατάστασης. Ο αριθμός καταγγελίας 20V434000 στη NHTSA αναφέρει ότι ορισμένα οχήματα έχουν ένα ρουλεμάν στον άξονα του τιμονιού που δεν ήταν σωστά συνδεδεμένο στο όχημα, διασφαλίζοντας ότι είναι πιθανό να χαλαρώσει με την πάροδο του χρόνου. Όταν συμβεί αυτό, ο χειρισμός χάνεται γρήγορα και μπορεί να οδηγήσει σε ατύχημα. Δυστυχώς, τα ασφάλιστρα είναι ήδη υψηλά σε αυτό το μοντέλο, οπότε δεν είναι κάτι που οι πελάτες ενθουσιάζονται. Θα έκαναν πολύ καλύτερα να αγοράσουν ένα φθηνότερο αυτοκίνητο καθώς ούτως ή άλλως το όχημα αντικατάστασης που θα τους παρέχει η BMW όταν το δικό τους θα βρίσκεται στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο θα είναι επίσης χαμηλής αξίας…
Προβλήματα με το σύστημα διεύθυνσης και το φωτισμό
Πολλές καταγγελίες έχουν να κάνουν επίσης με τον εξωτερικό φωτισμό. Σύμφωνα με καταγγελία στη NHTSA επισημαίνεται ότι: «Το όχημά μου δεν έχει εμπλακεί ποτέ σε ατύχημα με αποτέλεσμα να καταλήγουμε σε ελαττωματική κατασκευή. Ειδικότερα κατά την διάρκεια της ημερήσιας οδήγησης και όταν οι προβολείς δεν είναι ενεργοποιημένοι, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και ο ψηφιακός πίνακας ελέγχου σκοτεινιάζουν ανεπιθύμητα, καθιστώντας τους δύσκολα στην ανάγνωση και δημιουργώντας μη ασφαλείς συνθήκες οδήγησης.»
Παρόλο που δεν υπάρχουν σημαντικές επικοινωνίες σχετικά με τα θέματα φωτισμού, είναι λογικό να κοιτάξουμε μια ακόμη καταγγελία με αριθμό 19V6310000 στη NHTSA σύμφωνα με την οποία τα οδοντωτά μέρη του πτερυγίου του τιμονιού θα μπορούσαν να σπάσουν όταν είναι υπό φορτίο. Εάν συμβεί αυτό, ο οδηγός μπορεί να χάσει τον πλήρη έλεγχο του οχήματος.
Άλλος άλλος ιδιοκτήτης BMW X5 καταγγέλλει ότι: «Έχοντας διανύσει μόλις 5.000 χιλιόμετρα με τη νέα BMW X5 ο δεξιός τροχός άρχισε να παράγει έναν δυνατό ήχο. Επισκεπτόμενος το εξουσιοδοτημένο συνεργείο με ενημέρωσαν ότι τα ρουλεμάν αντικαταστάθηκαν. Επίσης ολόκληρη η οθόνη που εμφανίζονται οι λειτουργίες του συστήματος αφαιρέθηκε καθώς ξαφνικά εξαφανίστηκαν όλες οι ενδείξεις, το σύστημα head-up display σταμάτησε να λειτουργεί, τα συστήματα βοήθειας του οδηγού επίσης δεν λειτουργούσαν και τέλος δεν υπήρχε ήχος. Από το συνεργείο μας ενημέρωσαν ότι το διόρθωσαν αλλά διαπιστώσαμε ότι λείπουν αρκετά τεχνολογικά χαρακτηριστικά. Αυτό είναι το τρίτο X5 (2010, 2017 και τώρα 2020) που αγοράσαμε και πραγματικά λυπάμαι που αγόρασα αυτό το πολύ ακριβό αυτοκίνητο!»
Κάτοχος BMW X5 επισημαίνει ότι: «Αγόρασα μια BMW X5 plug-in model year 2021 τον περασμένο Οκτώβριο και μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου το αυτοκίνητο επισκέπτονταν το εξουσιοδοτημένο συνεργείο λόγω μεγάλου προβλήματος μπαταρίας. Το αυτοκίνητο φορτίζονταν για 60 ώρες και η μπαταρία έδειχνε ότι είχε φορτιστεί σε ποσοστό μόλις 55% με αποτέλεσμα η ηλεκτρική της αυτονομία να κυμαίνεται σε μόλις 9 μίλια και μετά εξαντλούνταν τελείως. Από τα κεντρικά της BMW αποστέλλουν τεχνικό στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο για να αντιμετωπιστεί η βλάβη…
Κάποιος άλλος ιδιοκτήτης μια καινούριας BMW X5 επισημαίνει ότι του λείπει η παλιά του… Mercedes-Benz! Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι: «Στη νέα BMW X5 μετά από 2.000 μίλια απαιτείται online ενημέρωση λογισμικού η οποία αποδείχθηκε μοιραία καθώς μετά την ενημέρωση δεν λειτουργούσε τίποτα στο αυτοκίνητο με αποτέλεσμα να μεταφερθεί με την οδική βοήθεια στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο που βρίσκονταν 80 μίλια μακριά. Η BMW X5 έμεινε για τρεις ημέρες στο συνεργείο ώστε να ολοκληρωθεί η επαναφορά του συστήματος. Μετά από κάποιους μήνες έγινε και πάλι online ενημέρωση λογισμικού και το αυτοκίνητο λειτούργησε για κάποιες ημέρες αλλά και πάλι… έμεινε!
Πραγματοποιήσαμε εκ νέου online ενημέρωση λογισμικού και μετά από κόπο έχω διαπιστώσει ότι υπάρχει κακή ανταπόκριση στην ενεργοποίηση της πίσω πόρτας, το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας αντιδρά υπερβολικά, τα πίσω φώτα έχουν εξαιρετικά χαμηλό φωτισμό και καλύτερα να κρατά κάποιος ένα φακό και γενικότερα η απογοήτευση αυξάνεται κάθε φορά που δεν λειτουργεί κάποια καινοτόμα τεχνολογία του ακριβού αυτοκινήτου. Μου λείπει η Mercedes-Benz μου…»