Σοκ στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου έχει προκαλέσει η ανακοίνωση του ομίλου VW ότι θα πρέπει να κάνει σημαντικές οικονομίες επισημαίνοντας ότι στην τρέχουσα κατάσταση, το κλείσιμο εργοστασίων των τοποθεσιών κατασκευής οχημάτων και εξαρτημάτων δεν μπορεί πλέον να αποκλειστεί. Οι προγραμματισμένες περικοπές θέσεων εργασίας μέσω μερικής συνταξιοδότησης και αποζημιώσεων απόλυσης δεν επαρκούν πλέον για την επίτευξη των στοχευμένων στόχων αποταμίευσης καθώς παρά το πρόγραμμα λιτότητας από το ταμείο λείπουν 5 δισ. ευρώ!
«Το οικονομικό περιβάλλον έχει επιδεινωθεί ξανά και οι νέες μάρκες πιέζουν την Ευρώπη. Επιπλέον, η Γερμανία υστερεί ιδιαίτερα όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Blume.
«Η ανακοίνωση της Volkswagen ότι εξετάζει το ενδεχόμενο απολύσεων, ακόμα και το κλείσιμο ολόκληρων μονάδων παραγωγής στη Γερμανία, αποτελεί την πλέον σαφή ένδειξη για το πόσο άσχημα τα πηγαίνει πλέον η Γερμανία ως τόπος βιομηχανικής παραγωγής. Δεν είναι βέβαια σύμπτωση ότι η διοίκηση στην έδρα της VW στο Βόλφσμπουργκ αναφέρεται σε πιθανά σενάρια για λουκέτο σε εργοστάσια στη Γερμανία λίγο πριν την έναρξη διαπραγματεύσεων για τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας με το συνδικάτο IG Metall. Αυτό όμως δεν αλλάζει το γεγονός ότι η κατάσταση της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης γίνεται ολοένα και πιο επισφαλής. Τα κέρδη του γερμανικού βιομηχανικού κολοσσού δεν αρκούν για να πραγματοποιήσει με επιτυχία τον μετασχηματισμό στην ηλεκτροκίνηση» σχολιάζει η Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Η Handelsblatt με τίτλο: «Εκπλήσσει η χρονική στιγμή των ανακοινώσεων» επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι: «Τα διαρθρωτικά προβλήματα της VW είναι γνωστά εδώ και χρόνια. Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Όλιβερ Μπλούμε, πρέπει τώρα να τα διορθώσει με συνέπεια. Η έκπληξη δεν είναι τόσο το γεγονός ότι τίθεται για πρώτη φορά επί τάπητος δημόσια το ενδεχόμενο κλείσιμο ενός εργοστασίου της VW στη Γερμανία. Έκπληξη προκαλεί ότι αυτή η ημέρα δεν ήρθε πολύ νωρίτερα. Τα διαρθρωτικά προβλήματα της VW είναι γνωστά: τα οχήματα της μάρκας VW έχουν υπερβολικά υψηλό κόστος παραγωγής σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της. Και την ίδια στιγμή η υψηλή τιμή των αυτοκινήτων δεν δικαιολογείται για πολλούς αγοραστές – ειδικά στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.»
H Bild με τίτλο «Κρίση στην Αυτοκινητοβιομηχανία» επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι: «Η συνάντηση εργασίας με σχεδόν 10.000 συμμετέχοντες στο κεντρικό εργοστάσιο της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ. Τα αφεντικά εμφανίστηκαν μπροστά σε κάποιους θυμωμένους υπαλλήλους! Μάλιστα υπήρχε μεγάλος θυμός προς τους διευθυντές. Ο όμιλος θέλει να τερματίσει την εγγύηση εργασίας για 110.000 εργαζόμενους στο εργοστάσιο για πρώτη φορά, ολόκληρα εργοστάσια της Volkswagen στη Γερμανία κινδυνεύουν. Η προϊσταμένη του συμβουλίου εργαζομένων Daniela Cavallo βρίσκεται στο φράχτη και έχει ανακοινώσει σκληρή αντίσταση επισημαίνοντας: «Μείωση κόστους, κλείσιμο εργοστασίων, απολύσεις – αυτή η απάντηση στην κρίση δεν είναι απλώς δείγμα ένδειας, αλλά δήλωση χρεοκοπίας. Τα νέα σχέδια επιτρέπονται μόνο σε ένα σενάριο, όταν έχει πεθάνει συνολικά το επιχειρηματικό μοντέλο, κάτι που δεν ισχύει».