O όμιλος VW πρέπει να επιταχύνει την αναδιάρθρωση του ώστε να αποφύγει να γίνει μία άλλη Nokia η οποία έχασε την κυριαρχία της στην αγορά των κινητών τηλεφώνων από την Apple ξεκαθάρισε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Herbert Diess μιλώντας στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου.
Παράλληλα ο CEO του ομίλου VW ανέφερε ότι θέλει η χρηματιστηριακή αξία της VW να αυξηθεί στα 200 δισ. ευρώ, από τα 91 δισ. ευρώ που ανέρχεται σήμερα αναβαθμίζοντας τα περιουσιακά στοιχεία, μειώνοντας το κόστος και αναπτύσσοντας νέες τεχνολογίες όπως είναι τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αυξάνουν συνεχώς τις δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης για να κατασκευάσουν κάποιο αυτοκίνητο με σύστημα αυτόνομης οδήγησης ώστε να αντέξουν στον ανταγωνισμό που έχει προκληθεί μεταξύ τους σε μια εποχή που οι ρυθμιστικές αρχές αυστηροποιούν συνεχώς τα όρια εκπομπών ρύπων, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να επενδύσουν περισσότερα χρήματα για να αναπτύξουν ηλεκτρικά οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
«Τα μεγάλα ερωτήματα είναι: Είμαστε αρκετά γρήγορα;», αναρωτήθηκε ο Herbert Diess μιλώντας στα μέλη του δ.σ. απαντώντας ο ίδιος ότι: «Αν συνεχίσουμε με την τρέχουσα ταχύτητά μας, θα είναι πολύ δύσκολο.»
Η Volkswagen αλλάζει ρότα και από κατασκευαστής παραδοσιακών αυτοκινήτων θα κατασκευάζει αυτοκίνητα με συστήματα αυτόνομης οδήγησης τα οποία θα είναι συνδεσμένα αλλά κάτι τέτοιο απαιτεί περικοπές κόστους και αύξησης της αποδοτικότητας ανέφερε ο κ. Diess.
«Η εποχή των κλασικών αυτοκινητοβιομηχανιών έχει τελειώσει!», πρόσθεσε ο ίδιος.
Η Volkswagen πρέπει να αναπτύξει λογισμικό και ηλεκτρονικά συστήματα με τα οποία θα εξοπλίζει τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα ώστε να μπορεί να συμμορφωθεί με τους νέους αυστηρότερους κανόνες των ρύπων.
«Συνοπτικά, αυτή είναι ίσως η πιο δύσκολη πρόκληση που αντιμετώπισε ποτέ η Volkswagen», δήλωσε o Diess, προσθέτοντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να συμμορφωθεί με τους αυστηρότερους στόχους εκπομπών CO2, επιδιώκοντας παράλληλα τη διατήρηση των περιθωρίων κέρδους.
Η Volkswagen πρέπει να μειώσει την πολυπλοκότητα, την παραγωγικότητα και την περικοπή κόστους, ιδιαίτερα στη Γερμανία, δήλωσε ο Diess.
Η VW θα μειώσει τους πόρους που διατίθενται για τους κινητήρες κυψελών καυσίμου (fuel cells), καθώς δεν θα είναι τόσο ανταγωνιστικοί όσο οι ηλεκτρικοί κινητήρες για τουλάχιστον μια ακόμη δεκαετία.
«Πρέπει να μειώσουμε τα κόστη μέχρις ότου δοθούν οι προϋποθέσεις για καλύτερη κερδοφορία», δήλωσε ο Diess.
Η VW πρέπει επίσης να επικεντρωθεί περισσότερο στα κέρδη και λιγότερο στους όγκους των πωλήσεων, είπε.
«Πάρτε για παράδειγμα την Bentley με μόλις 10.000 παραδόσεις αλλά με σχεδόν μηδενικό περιθώριο κέρδους. Θα προτιμούσα 5.000 παραδόσεις και ένα περιθώριο άνω του 20%.»
Για να διαχειριστεί τον μετασχηματισμό, η Volkswagen πρέπει να επικεντρωθεί στα δυνατά της σημεία και να αφήσει ή να εγκαταλείψει όλα όσα παρεμποδίζουν την αύξηση των επιδόσεων, δήλωσε ο Diess.
Η λίστα με τους κατασκευαστές φορτηγών Traton ήταν μόλις ένα πρώτο βήμα στην αναδιάρθρωση του χαρτοφυλακίου περιουσιακών στοιχείων της, δήλωσε ο Diess. Οι συνομιλίες για την εξεύρεση νέου ιδιοκτήτη για τις μονάδες Renk και MAN Energy Solutions βρίσκονται επίσης σε εξέλιξη, δήλωσε ο CEO.