Την ίδια μέρα που ο Elon Musk και η Tesla αποκαλύπτουν στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού δύο ακόμα ηλεκτρικά του εγχειρήματα, το VW Group προχωρά στη γηραιά ήπειρο στις δικές του «καθαρές» υποσχέσεις. Που βέβαια, ευχής έργον είναι να γίνουν πράξεις.
Ύστερα από τη σημερινή συνεδρίαση του Εποπτικού του Συμβουλίου, τα μέλη του VW Group έκαναν και επισήμως γνωστή την πρόθεσή τους να επενδύσουν από το 2018 έως και τα τέλη του 2022 έως και 34 δις ευρώ προκειμένου να ισχυροποιήσουν το ανάστημά του στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης και εν γένει στις νέες υπηρεσίες κινητικότητας του 21ου αιώνα. Θυμίζουμε πως μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο, δύο ακριβώς χρόνια μετά το ξέσπασμα του διαβόητου σκανδάλου χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού από τη «μαμά» εταιρεία, το VW Group είχε ανακοινώσει ένα νέο οδικό χάρτη προς τη νέα εποχή, ο οποίος τιτλοφορούνταν με το όνομα Roadmap E και κοστολογούνταν στα 50 δις ευρώ από το 2018 έως και το 2015.
«Θέτουμε σήμερα τα θεμέλια ώστε να γίνουμε ο νούμερα ένα παίχτης στην ηλεκτρική κινητικότητα έως το 2025», επεσήμανε με έμφαση, αλλά και με αρκετή δόση… έπαρσης ο Matthias Muller.
Και στο ίδιο μήκος κύματος συνέχισε λέγοντας:
«Ανακαλύπτουμε ξανά το αυτοκίνητο. Κάνουμε στοχοθετημένες επενδύσεις στην ψηφιοποίηση, στην αυτόνομη οδήγηση, στην ηλεκτρική κινητικότητα και στις νέες υπηρεσίες κινητικότητας παρέχοντας τα απαραίτητα κεφάλαια από δικούς μας πόρους. Εντούτοις, όλα αυτά θα γίνουν χωρίς να παραγκωνίσουμε τις υπάρχουσες τεχνολογίες ή οχήματά, καθώς με αυτά θα κερδίσουμε τα χρήματα στο προσεχές μέλλον».
Στις ανακοινώσεις του το VW Group έδωσε και το περίγραμμα των κινήσεων του σε ότι αφορά στις αλλαγές-αναδιαρθρώσεις που θα γίνουν την προσεχή περίοδο τόσο στον κατασκευαστικό τομέα, όσο και στην ανασύνταξη του εργατικού του δυναμικού. Πιο συγκεκριμένα, σε πρώτη φάση, οι βασικές δράσεις των Γερμανών της VW θα είναι οι εξής:
A) Για το λανσάρισμα της πρώτης… δόσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Ομίλου, από τη μονάδα που βρίσκεται στην πόλη του Zwickau θα παράγονται μόνο ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα
Β) Από τα τέλη του 2018, όλα τα VW Passat θα κατασκευάζονται στο Emden της Γερμανίας.
Γ) Από την επόμενη γενιά του, το VW Golf θα «συνδεθεί» άρηκτα με τη μονάδα παραγωγής στο Wolfsburg.
«Έχουμε ένα πειστικό σχέδιο. Η οικονομική μας κατάσταση είναι εύρωστη. Έχουμε και την εμπειρία αλλά και το ταλέντο. Και σε όποιον τομέα οι ικανότητες απουσιάζουν, θα χτίσουμε τις απαραίτητες δομές ενδυναμώνοντας τις ομάδες εργασίας. Τώρα πρέπει γρήγορα να ξεκινήσουμε τη δουλειά», πρόσθεση ο Matthias Muller.
Το VW Group εκτιμά, σύμφωνα με τους 4Τροχούς, πως η εμπορική άνθιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα έχει ως αφετηρία της τις αγορές της Βραζιλίας, τη Κίνας, της Ρωσίας και της Β. Αμερικής, στις οποίες και θα εστιάσει το σύνολο των εταιρειών που τον απαρτίζουν.