Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr
Η VW κατάφερε για ακόμη μία φορά να ρίξει το γάντι στους ανταγωνιστές καθώς διαθέτει στη γκάμα των μοντέλων της ένα μοντέλο που ξεχωρίζει για την εμφάνισή του, το χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και την υψηλή τεχνολογία που είναι αξιοζήλευτη ιδίως στη καμπίνα επιβατών.
Το T-Roc διατίθεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις ωστόσο εμείς είχαμε στην διάθεσή μας την δικίνητη έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 150 ίππων η οποία πραγματικά μας εντυπωσίασε με το χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και την ευελιξία του.
Ωστόσο για να το αποκτήσει κανείς θα πρέπει να καταβάλει 23.950 ευρώ τα οποία αντισταθμίζονται από τα εξαιρετικά χαμηλά Τέλη Κυκλοφορίας που ανέρχονται σε μόλις 145,2 ευρώ.
Σύγχρονη σχεδίαση
Ο λόγος για το T-Roc το οποίο αποτελεί ένα δικίνητο crossover με μοναδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και υψηλή δόση τεχνολογίας που όχι μόνο σου φτιάχνει τη διάθεση αλλά χαίρεσαι να είσαι μέσα σε αυτό.
Επίσης το T-Roc είναι ένα crossover που συνδυάζει φαινομενικά αντιφατικά χαρακτηριστικά όπως είναι οι επιδόσεις και η άνεση, η πόλη και η ύπαιθρος.
Στο εμπρόσθιο μέρος του T-Roc ξεχωρίζει η μάσκα αλλά και τα ιδιαίτερης σχεδίασης φωτιστικά σώματα ενώ τα φώτα ημέρας βρίσκονται στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα γύρω από τους αεραγωγούς.
Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα αλλά και το λογότυπο της μάρκας όπως και τα αρχικά του μοντέλου αποτελούν τα κυρίαρχα σημεία ενώ στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα υπάρχει διχρωμία στα πλαστικά μέρη που προσδίδουν ένα τόνο off road…
Hitech εσωτερικό
Ένα από τα δυνατά σημεία του T-Roc αποτελεί η καμπίνα επιβατών που σίγουρα θα εντυπωσιάσει και τον πλέον απαιτητικό καταναλωτή.
Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων Active Info Display σε συνδυασμό με το σύστημα Infotainment συνθέτουν ένα προηγμένο, ψηφιακό, διαδραστικό «κόκπιτ».
Οι Mobile Online Υπηρεσίες Volkswagen Car-Νet παρέχουν ένα εύρος εύχρηστων υπηρεσιών και εφαρμογών. Στο T-Roc είναι διαθέσιμες οι υπηρεσίες Car-Net «Security & Service» που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν την «Υπηρεσία Κλήσεων Ανάγκης», «Αυτόματη Δήλωση Ατυχήματος» και «Οδική βοήθεια».
Παράληλλα στην κατηγορία του το T-Roc δημιουργεί την δική του κλάση προσφέροντας μία πληθώρα ευφυών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Από τη βασική έκδοση εφοδιάζεται με προηγμένα συστήματα, όπως είναι τα Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian Monitoring (Σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου με Σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και λειτουργία αναγνώρισης πεζών), το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας Lane Assist καθώς και το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων Multicollision Brake. Επιπλέον πρωτοποριακά συστήματα πλαισιώνουν τον πλούσιο βασικό και προαιρετικό εξοπλισμό: τα συστήματα ημι-αυτόνομης οδήγησης Traffic Jam Assist (Σύστημα υποβοήθησης κατά την κυκλοφοριακή συμφόρηση) και Emergency Assist (σύστημα ανάληψης ελέγχου αυτοκινήτου σε έκτακτη ανάγκη), καθώς και τα Adaptive Cruise Control (ACC), Blind Spot Monitor (έλεγχος τυφλής γωνίας) με προειδοποίηση κίνησης πίσω Rear Traffic Alert, υποβοήθηση οπισθοπορείας με κάμερα και σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος.
Οι «διαθέσεις» του T-Roc διαμορφώνοναι ανάλογα με τις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού μέσω – εντυπωσιακής για την κατηγορία – πληθώρας συστημάτων όπως το DCC (Dynamic Chassis Control & Driving Profile Selection – Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις με Σύστημα επιλογής οδηγικού προφίλ και λειτουργία εξατομίκευσης), το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης (Progressive steering), την ηλεκτρική λειτουργία της πόρτας του χώρου αποσκευών και το σύστημα εκκίνησης Keyless Access.
Ο χώρος αποσκευών προσφέρει συνολικά 445 λίτρα ενώ οι διαιρούμενες 60/40 πλάτες των πίσω καθισμάτων μπορούν να αναδιπλωθούν ώστε να δημιουργηθεί ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης που φτάνει τα 1.290 λίτρα.
Η ποιότητα κατασκευής είναι βέβαια αυτή που περιμένει κανείς και, ακόμα και σε κακό δρόμο.
150 ίπποι
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κάτω από το καπό του «φιλοξενούσε» το νέο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο οποίος αποδίδει 150 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 25 χλγρ. στις 1.500 σ.α.λ.
Στη πράξη ο νέος κινητήρας καταφέρνει να κινήσει με άνεση το αμάξωμα του T-Roc και βέβαια πολύ οικονομικά καθώς η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε γύρω από 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Βέβαια αν κάποιος κινηθεί οικολογικά η κατανάλωση μειώνεται στα 5,3 λίτρα για κάθε 100 χλμ. ενώ αντίθετα αν πιέζει το γκάζι στο πάτωμα η κατανάλωση εύκολα αγγίζει τα 8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Η κίνηση όπως προαναφέραμε μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου που διαθέτει σωστή κλιμάκωση και αίσθηση.
Ανετο και οικονομικό
Στο δρόμο η εμπειρία μας το T-Roc με τους 150 ίππους απέδειξε ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα κύλισης και στην άνεση χωρίς ωστόσο σε καμία περίπτωση να γίνεται «μαλακό» και ασταθές.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το T-Roc κινείται με απίστευτη οικονομία στο όριο του Κ.Ο.Κ. ενώ εκτελεί άμεσα το πρόσταγμα του οδηγού σε περίπτωση που πιέσει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα. Παράλληλα το αυτοκίνητο παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 160 χλμ./ώρα και πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το αμάξωμα του T-Roc παίρνει κάποιες κλίσεις οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν εξελίσσονται σε κάτι άσχημο ενώ εξαιρετική είναι η αίσθηση του τιμονιού όπως επίσης των φρένων.
Μέσα στην πόλη το T-Roc απέδειξε ότι είναι ευέλικτο και η ανάρτηση δεν αφήνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος να χαλάσουν την ηρεμία στο εσωτερικό.
Εκτός δρόμου οι δυνατότητες του Τ-Roc είναι περιορισμένες όπως σε κάθε δικίνητη έκδοση παρά την αίσθηση ότι μπορεί να πάει και σε μέρη που δεν υπάρχει δρόμος…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εσωτερικό
Κινητήρας
Κόστος Χρήσης
Εξοπλισμός
ΚΑΤΑ
Τιμή